Spring naar inhoud

- - - - -

kittens..

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#1 Geplaatst 18 augustus 2010 - 21:03

hallo
volgende week gaat 'stitch' bevallen als alles goed gaat, maar hoe geraak je dan je kittens kwijt, ik heb wel mijn web gemaakt, maar ik vraag me af of iemand dat wel vind op het net... en hoe bepaal je hoeveel je vraagt voor je kittens... is eerste keer en ik ben zenuwachtig ipv poes... :trance: O:) heb zoveel vragen en weet niet goed hoe ik er moet aan beginnen en of ik alles wel goed doe.. Heeeeeeeeeeeeeeelp !

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#2 Geplaatst 18 augustus 2010 - 21:06

als je hk nummer hebt kan je adverteren op kapaza ed.

voor de rest gewoon de entingskosten en ontwormingen ed als vergoeding lijkt me fair

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 19 augustus 2010 - 09:43

Elfonia zei:

als je hk nummer hebt kan je adverteren op kapaza ed.

voor de rest gewoon de entingskosten en ontwormingen ed als vergoeding lijkt me fair

En als je dat niet hebt kun je het maar beter niét proberen :x

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#4 Geplaatst 19 augustus 2010 - 14:21

ow ja borduurpoes: opletten voor arifiene want ze zit aan de bron :engel: :mrgreen:

;)

borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#5 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:11

ja ben lid van belgische kattenvereniging ,dus heb wel hk.. :p

borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#6 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:31

moet wel ff lachen hoor ivm prijs... enkel entingskosten en ontwormingskosten rekenen, geen dekkingkosten dierenartskosten,... etc...? :)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#7 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:35

Je geeft ook wel heeeeeeel weinig info en voor een htk zul je echt niet meer krijgen, maar als het raskittens zijn veranderd het hele beeld. Eerst dus even vertellen of het rasdiertjes zijn en of de ouders zorgvuldig zijn uitgezocht of de ouders getest zijn enz enz

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 21 augustus 2010 - 22:30

Sihirci zei:

Je geeft ook wel heeeeeeel weinig info en voor een htk zul je echt niet meer krijgen, maar als het raskittens zijn veranderd het hele beeld. Eerst dus even vertellen of het rasdiertjes zijn en of de ouders zorgvuldig zijn uitgezocht of de ouders getest zijn enz enz

ik denk we dat het ras katten zijn? want een nummer hebben krijg je toch alleen als je fokt met rasdieren en dus op die manier lid bent van ee nvereniging?
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#9 Geplaatst 21 augustus 2010 - 22:53

britjes zei:

ik denk we dat het ras katten zijn? want een nummer hebben krijg je toch alleen als je fokt met rasdieren en dus op die manier lid bent van ee nvereniging?

Lijkt mij ook maar dat is nu nog gissen en per ras zullen de prijzen verschillen de TUV kost(te?) minder dan een Ragdoll en een Sfinx om maar iets in de groep te gooien.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#10 Geplaatst 21 augustus 2010 - 23:17

Hangt er van af hé borduurpoes ! Wat ben je aan het kweken ? Heb je een raskatje met een raskatje laten paren ? Hoe is de bloedlijn combinatie ? Of ben je HTK aan het kweken ? Hoe dan ook : als jij de beestjes een correcte verzorging biedt, ze laat ontwormen, ontvlooien, vaccineren op 9 weken enz. dan mag je dat uiteraard aanrekenen. Je hebt blijkbaar kosten gehad voor de dekking. Wie is de papa ? Wie is de mama ? Afhankelijk daarvan kan je aan prijsbepaling gaan doen. Of je kan zorgen dat de beestjes in de eerste plaats een goede thuis krijgen. Wat is jouw bedoeling ? Een hk nummer waarvoor ? Ben je zinnens van nog nestjes te kweken ? Wat betreft jouw poezel : de natuur zorgt meestal dat alles goed verloopt. Je moet je uiteraard klaar houden om in te grijpen indien nodig. Maar ik vermoed dat reeds enkele keren bij de dierenarts bent geweest. Als alles loopt zoals het hoort. Geen zorgen. Dan komen de kittens er wel. En hou ons dan op de hoogte. Hoe rustiger jij bent, hoe rustiger jouw poes zal zijn .... Wij duimen mee dat alles goed gaat. Hou je ons op de hoogte aub ?  :heart:

borduurpoes
borduurpoes
  • 125 berichten

#11 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:30

hallo,
sorry, ja het is een heilige birmaan, maar dacht dat jullie dat konden zien aan mijn foto's. En ja zij heeft stamboom en is gedekt door raskat ook met stamboom.. want voor gewone katten (sorry voor het woord, maar bedoel ik niet slecht) vraag je toch geen geld vind ik! heb cattery index maar is eerste keer, dus heb nog heel veel vragen en niemand dichtbij die kan helpen.. heb wel ervaring met andere katten, maar niet met raskatten en aangezien de eerste bevalling slecht is afgelopen (1 kittten in stuitligging en te laat gehaald door dierenarts) ben ik nerveus dat het weer slecht zal aflopen, want is al paar dagen over tijd volgens berekening... ik reken dus vanaf 2de dag dat ze op dekking was bij kater en dit is dus nu dag 66... of reken ik fout?

Bewerkt door borduurpoes, 22 augustus 2010 - 13:30.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#12 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:34

Voor zover ik weet is er een uitloop naar 70 dagen.

Ik heb geen idee van prijzen die voor de Heilige Birmaan worden gevraagd die info zouden fokkers van het ras kunnen geven.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:38

als je rekent van de tweede dag van de dekking (hoe lang is ze daar geweest?) en ze zit nu op dag 66, dan zit ze nog mooi op tijd. Je hebt de tijd tot 70 dagen. Dat is de bovengrens. Vanaf dag 58 zijn de kittens levensvatbaar, vanaf dag 60 mogen ze officieel bevallen. Maar dan wel voor dag 70, anders even laten controleren.

Wij laten poes ongeveer drie dagen bij de kater en tellen ook vanaf de tweede dag dan. Dan heb je 1 dag speling naar beide kanten en zit je dus over het algemeen wel goed.

Wat een normale prijs is voor een Birmaantje weet ik helaas niet, daar zul je andere birmanenfokkers voor kunnen vragen.

Een kitten in stuitligging is trouwens geen probleem normaalgesproken, een groot deel van de kittens worden in stuit geboren. Ik denk eerder dat het kitten dan klem heeft gezeten :( ontegenzeggenlijk triest dat jouw da dat niet onderkent heeft :(

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#14 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:41

Hier vind je geboortebenodigdheden.
Geboortebenodigdheden
en adressen waar je die kunt kopen.
Waar koop ik geboortebenodigdheden
en hier meer geboorteverhalen en ik denk dat je vragen over de bevalling hier beter gesteld kunnen worden.
Kittentijd

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#15 Geplaatst 22 augustus 2010 - 17:08

Kijk eens even Gezocht: heilige birmaan kitten