Spring naar inhoud


* * - - - 2 stemmen

Een poll over sterilisatie katten .......


  • Log in om te reageren
186 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.093 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#106 Geplaatst 23 augustus 2010 - 11:31

sorry, maar wie 10 katten heeft moet ook zorgen dat die genoeg financien heeft voor die 10 katten. dat chippen is eigenlijk niet duurder dan een DA bezoek als de kat ziekt is (en zlfs goedkoper dan de jaarlijks onderzoek+vaccinatie ). Dus als je geen geld hebt voor 10 katten te chippen, dan heb je ook geen geld om 10 katten te verzorgen zoals het hoort.

als dit voor mensen onhaalbaar is wegens hun aantal katten, dan moeten ze mss hun konklusies daaruit trekken. Stel dat die ooit een ringworm infectie krijgen: dat is een behandeling van meer dan 50 euro per kat. Dat kunnen ze dan toch ook niet betalen.

Elke kattenbezitter moet dat toch goed beseffen dat een kat meer kost dan allen maar eten en kattebakvulling. Dat daar toch vaak onverwachte DA kosten aan zitten. Als men die kosten van zoveel zike katten niet kan/wil dragen, dan moet men maar ook niet zoveel katten in huis hebben. Katten hebben gewoon recht op een verantwoordelijk baasje.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten
OFFLINE

#107 Geplaatst 23 augustus 2010 - 20:44

catherine zei:

Wij hebben geen kaartje van de wijkagent en idd mss is dat op sommige gemeenten wel nodig. Hier blijkbaar niet. Als er grote geschillen zijn bellen de mensen gewoon de politie op van dienst.
In het asiel waar ik Kitty ben gaan halen steriliseren of castreren ze altijd en als het kitten te klein is moet jij het laten doen en er een bewijs van de da naar opsturen.
En sinds een paar maanden worden ze ook automatisch gechipt, wat idd heel goed is.
Maar nu iedereen gaan verplichten die thuis ongechipte katten hebben te gaan chippen is denk ik onhaalbaar. Het is wel een ferme nota als je veel katten hebt, en hier kost het ongeveer 40€ voor te laten chippen. Wie 10 katten heeft is een goei 400€ kwijt.
Enfin ik denk dat hier nog heel veel woorden vuil aan gemaakt kunnen worden we zullen moeten afwachten hoe het gouvernement beslist. 1000 discussies hier zal er niet veel aan helpen.

Het zal met mijn bende een seriueze hap uit mijn budget zijn :LOL:
Maar wat ik niet goed snap, ik heb bij mijn Da amper 30 euro betaald om mijn hondje te chippen :catscratchhead ,wreed goedkoop!


Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#108 Geplaatst 23 augustus 2010 - 20:51

miranda zei:

mee eens.... toen ik keisha kocht voor 25€ (toen 1000 Bfr)was hij zogezegt ingeënt ed... maar kreeg geen boekje mee want die "kittens stonden zogezegt allemaal op 1 boekje van de mama" .. dus keisha mee en direkt mee naar mijn eigen DA en toch de inentingen opnieuw gedaan.
zo ben je tenminste zeker ;) chippen ga ik voorlopig niet laten doen omdat hij alleen aan tuigje buitengaat.. (vind het niet echt nodig).. gecastreerd is ie wel.ook indy is heeft alles gekregen incl chip omdat zij wel vrij rondloopt.

en trouwens zelfs in ASIELS ben je niet veilig... de voormalige baas van mijn dochter nam ooit een GESTERILISEERDE kattin mee uit een asiel.. resultaat.. na 2 jaar had ze 7 kittens waar er niet werd omgevraagd gelukkig hebben zijn allemaal een goede thuis gevonden en is mama ondertussen WEL geholpen.
dus vooraleer ze op mensen hun kap beginnen te zitten moeten asiels maar maken dat HUN katten in orde zijn en niet onder valse voorwendsels bij de mensen terechtkomen.


Na twee jaar een nestje  :x :x :x :x Die lult uit zijn nek als de kat niet gesteriliseerd was dan zou een nestje na maximaal zes maanden een feit zijn geweest... Wat een :censored: :censored: :censored: :censored:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#109 Geplaatst 23 augustus 2010 - 20:54

catherine zei:

Wij hebben geen kaartje van de wijkagent en idd mss is dat op sommige gemeenten wel nodig. Hier blijkbaar niet. Als er grote geschillen zijn bellen de mensen gewoon de politie op van dienst.
In het asiel waar ik Kitty ben gaan halen steriliseren of castreren ze altijd en als het kitten te klein is moet jij het laten doen en er een bewijs van de da naar opsturen.
En sinds een paar maanden worden ze ook automatisch gechipt, wat idd heel goed is.
Maar nu iedereen gaan verplichten die thuis ongechipte katten hebben te gaan chippen is denk ik onhaalbaar. Het is wel een ferme nota als je veel katten hebt, en hier kost het ongeveer 40€ voor te laten chippen. Wie 10 katten heeft is een goei 400€ kwijt.
Enfin ik denk dat hier nog heel veel woorden vuil aan gemaakt kunnen worden we zullen moeten afwachten hoe het gouvernement beslist. 1000 discussies hier zal er niet veel aan helpen.

Geen geld voor een chip dan zijn ze niet in staat de kat een goede zorg te geven :evil:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#110 Geplaatst 23 augustus 2010 - 20:55

wea zei:

sorry, maar wie 10 katten heeft moet ook zorgen dat die genoeg financien heeft voor die 10 katten. dat chippen is eigenlijk niet duurder dan een DA bezoek als de kat ziekt is (en zlfs goedkoper dan de jaarlijks onderzoek+vaccinatie ). Dus als je geen geld hebt voor 10 katten te chippen, dan heb je ook geen geld om 10 katten te verzorgen zoals het hoort.

als dit voor mensen onhaalbaar is wegens hun aantal katten, dan moeten ze mss hun konklusies daaruit trekken. Stel dat die ooit een ringworm infectie krijgen: dat is een behandeling van meer dan 50 euro per kat. Dat kunnen ze dan toch ook niet betalen.

Elke kattenbezitter moet dat toch goed beseffen dat een kat meer kost dan allen maar eten en kattebakvulling. Dat daar toch vaak onverwachte DA kosten aan zitten. Als men die kosten van zoveel zike katten niet kan/wil dragen, dan moet men maar ook niet zoveel katten in huis hebben. Katten hebben gewoon recht op een verantwoordelijk baasje.

BINGOOOOOOOOOOO

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#111 Geplaatst 23 augustus 2010 - 20:56

griffel1977 zei:

Het zal met mijn bende een seriueze hap uit mijn budget zijn :LOL:
Maar wat ik niet goed snap, ik heb bij mijn Da amper 30 euro betaald om mijn hondje te chippen :catscratchhead ,wreed goedkoop!

Dat geeft dus aan dat velen de prijs niet kennen of liegen.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
    • Locatie: O-Vl
  • 8 katten
OFFLINE

#112 Geplaatst 24 augustus 2010 - 22:45

arifiene zei:

500 euro vind ik teveel.
Maar een htk mag gerust 200 euro kosten (dan wel gesteriliseerd, gevaccineerd en gechipt). Want zoveel zal een htk sowieso kosten als je ales eraan doet wat er moet aan gedaan worden. Gedaan met impulsieve aankopen of gratis kittens en nakweek.

Tiens, die katten zijn dus gewoon verkrijgbaar in sommige asielen, zij het niet voor een pak minder. Het asiel waar mijn Kai vandaan komt, verkoopt gecastreerde en ingeënte katers voor 40€ en katinnen voor 65€. Een goeie manier dus om mensen goedkoper aan sterilie en geënte katten te helpen.


miranda zei:

Ik heb NEE gestemd.... ik  ben volledig akkoord om vewilderde en loslopende katten en katten uit  asiel te steriliseren maar ik vind niet dat als iemand perse een nestje  wil hebben dit kan verboden worden. Waar gaat het  naar toe leiden???  als fokkers en patriculieren en handelaren hun katten gaan moeten  steriliseren zal er op langere termijn geen kittens meer zijn dus ook  uitsterven van de kattensoort. En als de catterys ook hun poezen moeten  steriliseren of castreren hoe gaan jullie dan reageren als je geliefde  ras niet meer bestaat. Wat ik beter zou vinden is een beperking van het  houden van katten :catscratchhead .... de chip en registratie vind ik dan wel weer een goede zaak....


Er zal al veel moeten gebeuren voor een kattenras uitgestorven zal zijn hoor. En het beperken van het houden van katten ben ik eigenlijk wel tegen. Ik ben geen fokker en heb de middelen om veel, steriele katten te houden, waarom zou dit dan niet mogen?


Het chippen ben ik nog niet volledig uit of dit wel helpt of iets uit haalt. Toen ik mijn dierenarts hier naar vroeg, raadde ze het me ook af aangezien in Belgie ze dit niet controleren en/of er de nodige middelen niet voor hebben om het te controleren.

wea
wea
  • 6.093 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#113 Geplaatst 24 augustus 2010 - 23:46

maar als iedereen gaat chippen wordt dit wel meer gecontroleert. 't is zoals vosse zegt: zolang iedereen waxht tot iedereen het gaat doen, gebeurt er niks natuurlijk.

en met dat verplicht steriliseren is chippen ook nodig anders zegt iedereen 'dit is mijn kat niet'. Vandaar dat ook chippen erbij komt zodat als er een niet gesterilisserde niet gechipte kat rondloopt: die gewoon opgepakt en naar een asiel kan gebracht worden  omdat dit dan niemands huiskat kan zijn.

Trouwens in een goed asiel controleren ze wel op een chip. En als je kat ver van huis geraakt (in een auto of zo kruipt), zijn de kansen om ze terug te vinden zonder chip nihil.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#114 Geplaatst 25 augustus 2010 - 01:07

wea zei:

maar als iedereen gaat chippen wordt dit wel meer gecontroleert. 't is zoals vosse zegt: zolang iedereen waxht tot iedereen het gaat doen, gebeurt er niks natuurlijk.

en met dat verplicht steriliseren is chippen ook nodig anders zegt iedereen 'dit is mijn kat niet'. Vandaar dat ook chippen erbij komt zodat als er een niet gesterilisserde niet gechipte kat rondloopt: die gewoon opgepakt en naar een asiel kan gebracht worden  omdat dit dan niemands huiskat kan zijn.

Trouwens in een goed asiel controleren ze wel op een chip. En als je kat ver van huis geraakt (in een auto of zo kruipt), zijn de kansen om ze terug te vinden zonder chip nihil.

Mee eens maar daarnaast blijf ik vinden dat er een DNA databank moet bijkomen zodat ook bij nestjes de afkomst (eigenaar moeder en vader) kunnen worden opgespoord en aangepakt bij gedumpte kittens.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#115 Geplaatst 25 augustus 2010 - 09:12

Vennen zei:

Tiens, die katten zijn dus gewoon verkrijgbaar in sommige asielen, zij het niet voor een pak minder. Het asiel waar mijn Kai vandaan komt, verkoopt gecastreerde en ingeënte katers voor 40€ en katinnen voor 65€. Een goeie manier dus om mensen goedkoper aan sterilie en geënte katten te helpen.


Tuurlijk.
Wij vragen 80 voor een kattin en 60 voor een kater.
Asielcentra worden vaak gesubsidieerd. Wij niet, dus hebben we toch iets meer middelen nodig.
Zeker aangezien sommige andere opvangcentra hun werk dan nog eens naar ons doorschuiven. Ze willen wel de kittens overnemen maar de sterilisatie willen ze niet betalen, of ze willen de kat overnemen maar die wordt niet gesteriliseerd...
Schandalig eigenlijk, want zo blijft het probleem gewoon bestaan.

wea
wea
  • 6.093 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#116 Geplaatst 25 augustus 2010 - 13:58

bizar genoeg zijn er veel gesubsidieerde die niet steriliseren en veel privé die wel steriliseren....

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#117 Geplaatst 25 augustus 2010 - 17:00

wea zei:

bizar genoeg zijn er veel gesubsidieerde die niet steriliseren en veel privé die wel steriliseren....

Hoef je mij niet te vertellen...
Maarja, dat geld gaat dan in zo'n asielcentra naar andere dingen.
Nieuwe polo's, een fototoestel om de katten in het buitenland te fotograferen, ja, zelfs gsm's O:)

wea
wea
  • 6.093 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#118 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:24

arifiene zei:

Hoef je mij niet te vertellen...
Maarja, dat geld gaat dan in zo'n asielcentra naar andere dingen.
Nieuwe polo's, een fototoestel om de katten in het buitenland te fotograferen, ja, zelfs gsm's O:)

je kan het soms zo zot niet bedenken waar soms geld naartoe gaat....


Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*
OFFLINE

#119 Geplaatst 25 augustus 2010 - 23:10

Had ook ja gestemd, hoop wel dat er nog katten overblijven in de verre toekomst dan ;)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#120 Geplaatst 25 augustus 2010 - 23:23

arifiene zei:

Hoef je mij niet te vertellen...
Maarja, dat geld gaat dan in zo'n asielcentra naar andere dingen.
Nieuwe polo's, een fototoestel om de katten in het buitenland te fotograferen, ja, zelfs gsm's O:)

Te erg :evil:

Zoveel diertje hebben hulp nodig en dan wordt geld voor de diertjes zo verkwist :evil: :evil: :evil: