Spring naar inhoud


* * - - - 2 stemmen

Een poll over sterilisatie katten .......


  • Log in om te reageren
186 reacties op dit onderwerp
tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
    • Locatie: balen
  • 1 katten
OFFLINE

#136 Geplaatst 27 augustus 2010 - 17:43

heb ook ja gestemd

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
    • Locatie: maldegem
  • 5 katten
OFFLINE

#137 Geplaatst 29 augustus 2010 - 08:23

Er zijn dit jaar al meer dan 20 kittens geplaatst bij leuke mensen onder controle van vetas. (zodat ze goed verzorgd worden en geholpen)
6 moederpoezen werden geholpen en 2 papa's.
Ik heb er nu maar 2 nieuwe kittens zien lopen.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 5 katten
OFFLINE

#138 Geplaatst 30 augustus 2010 - 17:06

Ik ben tegen een verplichting tot sterilisatie/castratie voor huiskatten. Als ik kittens wil van mijn katten, moet dat kunnen en zal ik er ook voor zorgen. Natuurlijk besef ik dat het probleem nu net ligt bij de mensen die hier niet over nadenken. Toch is het niet eerlijk om diegene die dat wel doen, te 'straffen' door het verplicht te maken. Het is een moeilijke kwestie. Zoals eerder al is geopperd, denk ik dat sensibilisering beter is. Ook het verlagen van castratie/sterilisatie prijzen zal zeker helpen.

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#139 Geplaatst 31 augustus 2010 - 21:01

Thundernimf zei:

Ik ben tegen een verplichting tot sterilisatie/castratie voor huiskatten. Als ik kittens wil van mijn katten, moet dat kunnen en zal ik er ook voor zorgen. Natuurlijk besef ik dat het probleem nu net ligt bij de mensen die hier niet over nadenken. Toch is het niet eerlijk om diegene die dat wel doen, te 'straffen' door het verplicht te maken. Het is een moeilijke kwestie. Zoals eerder al is geopperd, denk ik dat sensibilisering beter is. Ook het verlagen van castratie/sterilisatie prijzen zal zeker helpen.

Er zijn teveel kittens.
Momenteel moet dat dus helemaal niét kunnen.
Momenteel moet sterilisatie/castratie verplicht worden.

Als je persé een nestje kittens wil verzorgen, dien je aanvraag in bij ons, wij smeken om opvanggezinnen, want we kunnen de toevloed aan gedumpte kittens niet aan.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
    • Locatie: Heusden(Gent)
  • 1 katten
OFFLINE

#140 Geplaatst 31 augustus 2010 - 22:42

arifiene zei:

Er zijn teveel kittens.
Momenteel moet dat dus helemaal niét kunnen.
Momenteel moet sterilisatie/castratie verplicht worden.

Als je persé een nestje kittens wil verzorgen, dien je aanvraag in bij ons, wij smeken om opvanggezinnen, want we kunnen de toevloed aan gedumpte kittens niet aan.

ze zei wel VAN HAAR katten en dat is een beslissing die mogelijk moet blijven en niet wordt opgelegd door de overheid of door asiels.
als ik kittens wil van ons indyke hoef ik geen opvanggezin te zijn... maar kies ik ervoor een nest van mijn EIGEN poes.Het gaat hem er niet over om gewoon kittens te hebben dan kan je inderdaad ééntje adopteren maar soms zie je om verschillende redenen je eigen poes graag en wil je zelf een kitten van je kattin.... dit wordt dan meestal wel goed overwogen.



arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#141 Geplaatst 01 september 2010 - 09:27

miranda zei:

ze zei wel VAN HAAR katten en dat is een beslissing die mogelijk moet blijven en niet wordt opgelegd door de overheid of door asiels.
als ik kittens wil van ons indyke hoef ik geen opvanggezin te zijn... maar kies ik ervoor een nest van mijn EIGEN poes.Het gaat hem er niet over om gewoon kittens te hebben dan kan je inderdaad ééntje adopteren maar soms zie je om verschillende redenen je eigen poes graag en wil je zelf een kitten van je kattin.... dit wordt dan meestal wel goed overwogen.


Het gaat erom (voor de duizendste keer) dat die katjes uiteindelijk bij mensen terecht komen die een kat uit het asiel hadden kunnen halen, waar die katten nu een spuitje krijgen omdat ze met teveel zijn en niet kunnen geadopteerd worden.
Dus nee, ik heb daar absoluut geen begrip voor. En iedereen die deftig bezig is met de kattenproblematiek zou daar hetzelfde moeten over denken.

Of wat dacht je, als mensen in een asiel weer eens moeten een nestje doodspuiten omdat er geen adoptanten zijn, dat ze dan zeggen: 'Jammer, maar die ene persoon wou nu eenmaal een nestje van haar eigen allerliefste kat. Spijtig voor de anderen, maar groot gelijk voor die persoon hoor'???

Iederéén vindt zijn kat nu eenmaal de leukste en tofste, en als ze moeten kiezen zouden ze uiteraard liefst een kitten van hun eigen kat hebben. Feit is dat gedrag/schoonheid niet altijd erfelijk is en dat je andere dieren ermee in de shit steekt. Dus ik vind zo'n denkwijze ongelofelijk egoïstisch.

Dit alles geldt natuurlijk niet als die persoon alle kittens van het nest zelf houdt (en uiteraard dan ook onvruchtbaar maakt en verzorgt). Maar let's face it, dat gebeurt quasi nooit.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*
OFFLINE

#142 Geplaatst 01 september 2010 - 09:35

miranda zei:

ze zei wel VAN HAAR katten en dat is een beslissing die mogelijk moet blijven en niet wordt opgelegd door de overheid of door asiels.
als ik kittens wil van ons indyke hoef ik geen opvanggezin te zijn... maar kies ik ervoor een nest van mijn EIGEN poes.Het gaat hem er niet over om gewoon kittens te hebben dan kan je inderdaad ééntje adopteren maar soms zie je om verschillende redenen je eigen poes graag en wil je zelf een kitten van je kattin.... dit wordt dan meestal wel goed overwogen.




Mee eens!! ;)

Laur
Laur
  • 212 berichten
    • Locatie: Averbode
  • 2 katten
OFFLINE

#143 Geplaatst 01 september 2010 - 10:09

arifiene zei:

Het gaat erom (voor de duizendste keer) dat die katjes uiteindelijk bij mensen terecht komen die een kat uit het asiel hadden kunnen halen, waar die katten nu een spuitje krijgen omdat ze met teveel zijn en niet kunnen geadopteerd worden.
Dus nee, ik heb daar absoluut geen begrip voor. En iedereen die deftig bezig is met de kattenproblematiek zou daar hetzelfde moeten over denken.

Of wat dacht je, als mensen in een asiel weer eens moeten een nestje doodspuiten omdat er geen adoptanten zijn, dat ze dan zeggen: 'Jammer, maar die ene persoon wou nu eenmaal een nestje van haar eigen allerliefste kat. Spijtig voor de anderen, maar groot gelijk voor die persoon hoor'???

Iederéén vindt zijn kat nu eenmaal de leukste en tofste, en als ze moeten kiezen zouden ze uiteraard liefst een kitten van hun eigen kat hebben. Feit is dat gedrag/schoonheid niet altijd erfelijk is en dat je andere dieren ermee in de shit steekt. Dus ik vind zo'n denkwijze ongelofelijk egoïstisch.

Dit alles geldt natuurlijk niet als die persoon alle kittens van het nest zelf houdt (en uiteraard dan ook onvruchtbaar maakt en verzorgt). Maar let's face it, dat gebeurt quasi nooit.

Ik ben het echt volledig, maar dan echt volledig eens met Arifiene.
Alle katten hebben voor mij recht op een 'katwaardig' leven en het recht op kittens van je eigen kat kan daar voor mij echt niet tegenop. Maar ik weet dat velen er niet zo over denken, spijtig...

Bewerkt door Laur, 01 september 2010 - 10:10.

http://www.facebook....tenprojectDiest (zwerfkattenproject Diest - GV30214870)

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*
OFFLINE

#144 Geplaatst 01 september 2010 - 10:36

Ik ben ook volledig eens met arifiene en laur!

Ik zie geen enkele andere reden om je eigen kat kittens te laten krijgen dan dat het leuk en lief is. Maar er zijn genoeg leuke en lieve katten als je een extra kat wilt.

Bewerkt door VeganCatgirl, 01 september 2010 - 10:36.


wea
wea
  • 6.053 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#145 Geplaatst 01 september 2010 - 11:10

ik ben het ook eens met arifiene

snap de emotionele reden wel dat je je kat zo graag ziet dat je die eigenlijk onsterfelijk wil hebben, maar uiteindelijk krijg je met een kitten van die kat ook nooit die kat terug. Terwijl er in asielen echt schatten van katten zitten die ook een kans verdienen.

Zo heb ik James, die zijn leven echt dankt aan het asiel waar hij terecht is gekomen. In een ander asiel had wsl een spuitje gehad omdat hij te oud was, allergie heeft en een heel slecht gebit had (heeft me wel wat gekost). Maar hij is zo'n schat!!! Hij sleurt de hele tijd met zijn speeltjes naar de plaats waar ik zit. werk ik van thuis dan liggen ze in de bureau, worden we 's morgens wakker dan liggen ze in de slaapkamer, kijk ik TV dan liggen ze achter de bank,...

ik besef heel goed dat er vele katten zijn zoals James waar er geen plaats voor is en die dan toch worden ingeslapen. Het probleem met kittens is niet mensen die geen plaats vinden voor hun kittens en het dan wegbrengen zodat anderen maar een plek moeten zoeken, het probleem is dat er gewoon teveeel kittens zijn. er zijn meer kittens dan mensen die een kitten willen. Dus elk kitten dat geboren wordt draagt bij aan dat probleem. Wat ook de reden was om dat kitten te krijgen, hoe goed dat kitten ook verzorgd wordt, er zullen andere kittens zijn die door dit kitten geen eigenaar meer vinden en dus dood moeten.  

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#146 Geplaatst 01 september 2010 - 11:23

Elfonia zei:


Mee eens!! ;)

Kom maar eens een dag meedraaien met mij dan, je zult rap van gedacht veranderen.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*
OFFLINE

#147 Geplaatst 01 september 2010 - 11:27

ik heb hier ervaring mee, zoals je weet. ;)

EN DAN NOG vind ik dat dit niet mag verboden worden!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#148 Geplaatst 01 september 2010 - 11:56

Elfonia zei:

ik heb hier ervaring mee, zoals je weet. ;)

EN DAN NOG vind ik dat dit niet mag verboden worden!

Moesten er niet véél te veel kittens zijn zou ik het met je eens zijn.
Helaas verknalt de laksheid en domheid van anderen het voor de medemens die het wél goed meent.

En het aanbod staat nog steeds hoor.
Misschien is trouwens een dag Kat zoekt thuis niet eens zo traumatiserend. Wij maken de kleintjes immers niet af.
Een dagje asiel Brugge zou beter zijn. Dan kun je in het 'dodenstraatje' (zo noemen ze het ook) de kooien vol kittens zien zitten die er de dag erna niet meer zullen zijn.
Als je dat ziet en er werkelijk over nadenkt, en nog steeds vindt dat mensen zomaar nestjes htk-katten mogen kweken (want dit is niet fokken), sorry, maar dan heb je gewoon geen enkel geweten.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*
OFFLINE

#149 Geplaatst 01 september 2010 - 12:07

dat je vindt dat ik geen geweten dan heb, mij best. Ik weet wel beter... 8)

Maar het valt me op dat de vraag om helpen goedkoop te maken, genegeerd wordt.

Waarom wordt dit voorstel steeds genegeerd? Dat men dit eens toepast, dan spreken we verder!

Dan laten de mensen die geen nestjes willen, ze vast helpen.
En wie wel eentje wil, heeft de mogelijkheid ertoe.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
    • Locatie: Sint-Joris-Winge
  • 4 katten
OFFLINE

#150 Geplaatst 01 september 2010 - 12:11

Ben ook akkoord met Arifiene. Wil ook dolgraag ooit eens kittens in huis, maar dan zal ik wel opvanggezin zijn! Het is niet zomaar het verbieden, je moet altijd kijken naar het doel erachter? Is die maatregel proportioneel? En ja, ik vind van wel in dit geval. Overaanbod katten/kittens. Als een gekeken op websites zoals kapaza? Het staat vol met zoekertjes van asielen etc. Voor elk kitten dat bij iemand thuis geboren wordt omdat die persoon zo graag een kitten wil van haar of zijn eigen kat, wordt er eentje minder geadopteerd uit het asiel!
Denk efkes verder na en de maatregel is niet meer dan correct.