Spring naar inhoud

- - - - -

Op den boerebuiten

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_Karolien_*
Guest_Karolien_*

#1 Geplaatst 26 april 2009 - 11:00

Ik weet niet of het hierbij past maar ik heb gemerkt dat het leven op een appartement dat mijn katjes dat niet zo prettig vonden, alle ik dacht altijd dat ze gelukkig waren maar mijn flicka was volgens mij een associale kat die zich niet graag liet knuffelen en als het haar uitkwam liever een pets uitdeelde dan te spinnen. Nu woon ik sinds een klein jaar denk bij mijn vriend op den boerenbuiten gelijk ze da hier zeggen. En wat blijkt mijn katten zijn dolgelukkig. Flicka gaat niet verder dan de tuin en polle dat wil ik niet weten waar die overal zit. Die irriteert s nachts de hond door door het kattenluik te kruipen en voor de raam te gaan zitten :p Flicka die gaat niet ver op stap maar ligt dan weer zalig te slapen in de dag. Polle in onhoudbaar en is enkel thuis voor te eten en te slapen. Flicka dus daar had ik het over die is opengebloeid a volonte, geen chagerijnige kat meer maar een gelukkige kat die komt aanlopen als je voorbij komt miauwt als je er tegen spreekt en terug speelt want dat deed ze niet meer. Ze heeft rust want vroeger als ze sliep was ze direct wakker, nu spelen de kids rond haar en mevrouw slaapt rustig door. Ze heeft nog steeds haar eigen willetje maar dat geeft haar karakter :p Flicka en Polle mogen om bepaalde redenen niet in huis maar hebben een groot Kattenkot gelijk wij da noemen vloerverwarming en een kattenluik dat ze op stap kunnen wanneer ze willen+. Laatst moest ik zo hard lachen de duitse scheper steekt zijn neus nogal graag door dat luik en flicka passeert kijkt vies en slaagt op het kattenluik de hond verschiet en valt omver. Rex heeft dus bang van Flicka, hij heeft veel praat tot ze 1 keer geblazen heeft en aan de andere kant van het erf staat. hihi vind het zalig mijn poezels gelukkig te zien en nog te weten dat ik even gedacht heb ze weg te doen in verband met de hond maar dat is dus niet nodig hihi.

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#2 Geplaatst 26 april 2009 - 13:23

Dit is gewoon prettig voor iedereen , :LOL:

Guest_Asrael_*
Guest_Asrael_*

#3 Geplaatst 26 april 2009 - 13:32

Het is inderdaad zalig als de poezels zich vrij kunnen bewegen :love3:
Wij zijn het laatste huis in de straat en naast ons is een meubelfabriek. Naast de fabriek ligt hectares weiland en akkerland. Onze Gizmo gaat ook altijd naar daar spelen... Helaas... hij vergeet zijn botten altijd af te doen vooraleer hij dan in huis komt... :louche: Hij hangt dan vol slijk tot aan zijn oksels, inclusief buik. Elke morgen mag ik dus zijn slijkboeltje opkuisen en het luik afwassen... Uiteindelijk maak ik mij daar niet druk in, als hij zich maar amusseert! :LOL:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 26 april 2009 - 14:02

:LOL: :LOL:
ja kan ik geloven dat ze blij zijn buiten te mogen rondcrossen!
helaas kan het natuurlijk niet altijd he :)

Geplaatste afbeelding

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#5 Geplaatst 26 april 2009 - 14:47

:LOL: Ik kan het mij ook voorstellen! Onze huiskatten zouden dat ook niet meer gewoon kunnen worden om steeds binnen te zitten. Tenzij het koud is buiten, dan komen ze zich wel graag verwarmen in huis :) .

Guest_Karolien_*
Guest_Karolien_*

#6 Geplaatst 26 april 2009 - 16:53

de polle is nog ni thuis geweest vandaag, flicka ligt dan rustig te slapen

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 26 april 2009 - 16:59

Ja zalig gewoon hoe ze opleven als ze vrij buiten kunnen. Maar spijtig genoeg gaat dat bij iedereen niet. Hier lopen ze ook konstant in en uit behalve bébé die gaat nog naar buiten met een tuigje. :)  

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 april 2009 - 18:09

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 26 april 2009 - 18:51

Oh, da's geweldig nieuws hé! Een zalig leventje hebben ze nu!

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 01 mei 2009 - 08:47

wat zullen ze blij zijn dat ze nu buiten kunnen :thumb:
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 01 mei 2009 - 09:14

indyke gaat ook dolgraag buiten en zou heel ongelukkig zijn moest ze binnen moeten blijven. Ze loopt ook nie ver... soms wel eens tot de overkant van straat maar meestal is ze wel in de tuin te vinden.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#12 Geplaatst 01 mei 2009 - 15:49

Ken dat. Je moest Zwartje hier zien toen het eerste straaltje lentezon er weer was. Grote oogjes, oortjes recht naar boven, snorhaartjes in de aanslag. En dan met de neus in de lucht doorheen de tuin lopen en oooooooveral aan ruiken. Zie je hem echt denken van ooooeee 't is weer lente, weer lekker veel buiten wandelen! :ha

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 01 mei 2009 - 16:01

Vosse zei:

Ken dat. Je moest Zwartje hier zien toen het eerste straaltje lentezon er weer was. Grote oogjes, oortjes recht naar boven, snorhaartjes in de aanslag. En dan met de neus in de lucht doorheen de tuin lopen en oooooooveral aan ruiken. Zie je hem echt denken van ooooeee 't is weer lente, weer lekker veel buiten wandelen! :ha

:x en elk vliegske of bijtje achterna zitten of liggen slapen in t zonneke achter bloempotten... leven kan zo lastig zijn :louche:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 01 mei 2009 - 18:28

Vliegjes en bijtjes achterna zitten? Nenee, dat laat Zwartje aan anderen over :ha

Hij ruikt vooral graag aan élk takje dat hij tegen komt. En dan lekker in het gras rollen. Daarna in het zand als het heel warm is. En dan het baasje een knuffel komen geven :p