Spring naar inhoud

- - - - -

Vanaf wanneer buik groeien

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Cattery-Kenai_*
Guest_Cattery-Kenai_*

#1 Geplaatst 19 augustus 2010 - 18:38

Ik ben benieuwd vanaf wanneer het buikje van jullie poezen begon te groeien toen ze zwanger was?
Zoals ik heb gelezen begint dat vaak rond de 5e/6e week, maar elke poes is anders natuurlijk.
En komt het ook voor dat er niets te zien is aan een poes (waardoor je gaat denken aan schijnzwangerschap), en dat er dan tóch kittens geboren worden?

brittenliefhebber
brittenliefhebber
  • 25 berichten

#2 Geplaatst 20 augustus 2010 - 23:02

bij de ene kat zie je de zwangerschap na vier weken, de andere doen er iets langer over, dat hangt ook af van de grote van het nestje. Op drie weken kan je het zien aan de tepels die kleuren dan heel mooi rood.
Een poes kan niet schijnzwanger zijn aangezien ze pas een eisprong doet na dekking.
Je merkt het ook aan haar gedrag, ik kan meestal een paar dagen nadat ze thuis zijn perfect voorspellen of ze zwanger zijn.
Veel succes en ik duim voor een schitterend nestje :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 20 augustus 2010 - 23:08

Poes kan wel schijnzwanger zijn hoor 8)
Poes is inderdaad geïnduceerde ovulator, dus pas eisprong na dekking, maar eisprong resulteert niet altijd in bevruchting. Daarvoor moet het juiste zaadcelletje het eitje nog bereiken en daar kan het ook nog mislopen he ;) Of er is wel bevruchting maar om een of andere reden gaat de zygote teniet of of of... kortom veel redenen waarom een schijnzwangerschap wel kan

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 20 augustus 2010 - 23:11

Zoals reeds boven al is vermeld vanaf 3+ weken rode lampjes, gewicht hangt af van kat tot kat, gedragsverandering zoals heel humeurig O:) , je kan mamapoes ook elke dag wegen wel op het zelfste uur.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 20 augustus 2010 - 23:12

één van Marina haar katjes was schijnzwanger!

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 20 augustus 2010 - 23:33

idd, ik heb hier er al op geantwoord ;)
Geplaatste afbeelding