Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagje

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#1 Geplaatst 20 augustus 2010 - 08:26

Mijn schoonzuster heeft een kat die seropositief is. Hij heeft wat ze noemt kattenaids. De andere katten heeft ze laten testen en die hebben t (nog) niet. Nu wil ze geen andere meer uit schrik dat die besmet zou worden.
Ik heb gehoord dat je daarvoor kunt laten inenten maar haar dierenkliniek VVD in Berchem beweert van niet. Is hier iemand die daar meer over weet?

Guest_ellebasi_*
Guest_ellebasi_*

#2 Geplaatst 20 augustus 2010 - 13:44

Dag Alaantje,

Ik vrees dat de dierenkliniek gelijk heeft... Onze kat heeft ook net die diagnose gekregen. :( Je kan eigenlijk niets beginnen tegen kattenaids, ook niet preventief, buiten laten testen (best meer dan eens, want soms is de test vals positief) en de katten zoveel mogelijk binnen houden.

We hebben er al heel veel over gelezen en ons geïnformeerd. In principe raden ze aan de kat met FIV gescheiden te houden van de anderen, maar als de katten niet met elkaar vechten (tot bloedens toe), is de kans klein dat ze besmet zullen worden. Ik zou nu wel geen andere kat erbij nemen, beter voorkomen he? Bovendien kan een FIV-kat elke vorm van stress missen als kiespijn...

Enkel in Amerika zou een vaccin bestaan, maar die is niet 100% betrouwbaar en nog niet in Europa.

Qua ondersteunende medicatie (want genezen kan je het jammer genoeg niet), zou Interferon kunnen helpen, maar dat is niet zeker. De dierenkliniek in Berchem zal je ongetwijfeld meer info hieromtrent kunnen geven!

Bewerkt door ellebasi, 20 augustus 2010 - 13:45.

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#3 Geplaatst 20 augustus 2010 - 19:34

Dank je voor de info.