Spring naar inhoud

- - - - -

Izzy bevallen!

• Log in om te reageren
70 reacties op dit onderwerp
Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 20 augustus 2010 - 18:06

Jammer van de 3 kittens, hoop dat de andere 2 het halen :geluk: :geluk: :geluk:

Guest_esfingo_*
Guest_esfingo_*

#17 Geplaatst 20 augustus 2010 - 19:21

Jammer van de 3 dode kittens.  Maar je kan je optrekken aan de 2 andere.  Ze hebben je nodig.  Veel sterkte

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 21 augustus 2010 - 11:22

Jammer van je verloren kittens. :hug: :hug:
Succes met de andere twee.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 21 augustus 2010 - 11:28

Vreselijk.......... :cry:
Gelukkig zijn er toch 2 goeikes bij he; geniet er maar van :hug: :hug:

Da koetje :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#20 Geplaatst 21 augustus 2010 - 11:36

:heart: :heart: :heart:

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#21 Geplaatst 21 augustus 2010 - 13:03

hoe is het nu met de kittens?

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#22 Geplaatst 21 augustus 2010 - 16:47

tsjonge ze maakt er wel een potje van!

een beroerde nacht gehad want ik sliep bij haar in de woonkamer (we hebben waterbed en Reinier, mijn manneke, wil mede daarom geen katten op de slaapkamer)
ieder uur wakker geweest, was het niet van Izzy die me besnuffelde dan was het wel het gepiep van een kleintje of door de wekker die ik ook om het uur had gezet :trance:

heel de ochtend is het ook rommelig. ik ben maar wat bij gaan voeden met een flesje, (wat een getob) en izzy gaat niet bij ze liggen. ik heb er maar een kruik bij gelegd.
ze wogen allebei vanmorgen 5, 6 gr minder dan gistermorgen.
maar dat is normaal toch dat ze eerst wat afvallen?
het zijn echt inimini's zeg, vergeleken met dat nestje van Charlotte!
daar zat er 1 van 151 gr bij!!

als je haar bij de kittens in de bench opsluit wordt ze gek en probeert ze de kittens door de tralies naar buiten te duwen maar zet je de bench waar de kittens in leggen open haalt ze ze eruit en brengt ze ze boven!
ik heb ze nu zelf daar onder in de kast gelegd, we hopen dat ze dan toch wat rustiger word en ze laat drinken.
zou de melkproduktie nog op gang moeten komen omdat ze wat te vroeg beviel??
ze is ook erg onhandig en gaat steeds bovenop ze liggen!

wat moet ik hier nou mee???

maandagmorgen komt de dierenarts dus kan hij gelijk even naar ze kijken..

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#23 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:47

met Achilles, het "koetje" gaat het maar matig...
flesje gegeven net maar ik vind hem wat slapjes overkomen.
ik hou het voorlopig maar bij met het flesje en hoop dat er wat meer leven inkomt.

Ik weet niet wat ik met Izzy aanmoet, als ik ze dr bij laat gaat ze ze verslepen of erbovenop liggen maar als ze er niet bij kan raakt ze ook in paniek...
dat kan wat worden vannacht... :(

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:05

Vreselijk wat een verhaal, ik hoop dat de 2 andere kittens het halen, veel sterkte :hug: :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#25 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:06

oei wat naar van izzy :(
ik hoop dat het goed komt! :hug:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#26 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:10

Izzy voelt mss dat er ook iets is met deze  2 kittens. Ik hoop echt dat ze het halen en dat haar moeder gevoelens komen. Sterkte nog met het verlies van de andere prutskes. :cry: :hug:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#27 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:16

Misschien is het beter om Izzy een plek naar haar zin uit te laten kiezen en je daarbij neer te leggen zolang je er zelf ook bij kunt en de ontwikkelingen in het oog kunt houden.

Erg triest van de overleden kittens en toch ook weer heel fijn dat er twee leven ook al is het een zorgelijke toestand. Hier branden kaarsjes voor de kittens en hun mamma.

Sterkte en houd moed!

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#28 Geplaatst 21 augustus 2010 - 20:11

nou, ik vrees dat "het koetje" het niet gaat halen...
hij ziet wat grauwig van kleur vergeleken bij zijn broertje en is wat slap, er zit weinig leven in.
ademhalen doet ie maar moeilijk.
Alexander schuifelt soms al door de doos maar Achilles niet.

mijn man denkt dat een dierenarts geen zin heeft omdat hij erg vroeg geboren is en misschien zijn zijn longetjes nog niet goed ontwikkeld.
ik geef hem nog wel ieder uur 1 ml melk, niet veel, maar daar doet ie al lang over om dat binnen te krijgen terwijl zijn broertje 2 ml in een seconde naar binnen heeft.

ik had ook geprobeerd Izzy haar zin te geven en had de kittens bij haar in de kast gelegd maar ze draait konstant van de ene op dr andere zij en gaat zo steeds weer bovenop ze liggen en hoor ik weer een hard gepiep.

ze heeft niet de rust om even te blijven liggen zodat ze kunnen drinken, en ook heb ik geen één keer gezien dat ze de kittens waste!
jammer hoor, ik was al blij dat er 2 kittens overbleven, 1tje is zo sneu, heeft ie niemand om mee te spelen zeiden de kids al...
dag 58 was vanaf de eerste dag gerekend, als ze de 3e dag bv gedekt is zijn ze nog vroeger geboren.

Bewerkt door noesje, 21 augustus 2010 - 20:13.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#29 Geplaatst 21 augustus 2010 - 20:17

Als Izzy voelt dat de kittens niet goed zijn zal zij ze niet verzorgen en is erop gaan liggen en ze verstikken een zachte manier van een moederpoes, sommige moederpoezen bijten de niet levensvatbare kittens ook dood. De ukjes zijn te vroeg geboren en prematuurtjes hebben een heel klein kansje om te overleven.

Ik duim voor de kittens maar heb tegelijk angst dat ze niet echt levensvatbaar zullen blijken :(

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#30 Geplaatst 21 augustus 2010 - 22:49

Vanavond om ongeveer kwart over 9 is Achilles overleden.
hij hapte naar lucht en piepte heel zielig erbij, was echt vreselijk om te zien!

Alexander doet het eigenlijk wel goed, hij drinkt best makkelijk en is pittig genoeg lijkt het maar ik durf niet hard te juichen...kijk het eerst nog maar even een paar dagen aan...
Mijn man weet het nog niet :oops: maar als hij blijft leven wil ik hem graag hier houden...

ik weet niet wat ik met Izzy moet, ik wil proberen haar straks wel weer bij hem te laten en kijken of hij bij haar gaat drinken anders komt de voeding helemaal niet op gang lijkt me...

foto 1 en 2: Achilles en Alexander samen toen het nog goed ging
foto 3: met mama Izzy.
foto 4: Hier is Achilles al niet in orde... hij had net wat melk gehad, en er liep nog een beetje uit.
foto 5 en 6: 2 kittens van Quinty, Floyd (zwart) en Daantje (rood)

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_7409.jpg
  • IMG_7413.jpg
  • IMG_7451.jpg
  • IMG_7473.jpg
  • IMG_7424.jpg
  • IMG_7427.jpg

Bewerkt door noesje, 21 augustus 2010 - 22:54.