Spring naar inhoud

- - - - -

Izzy bevallen!

• Log in om te reageren
70 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#46 Geplaatst 22 augustus 2010 - 17:13

Omdat mamma Izzy zo onrustig blijft ben ik me af gaan vragen of ze wel leeg is, als er nog een kitten of nageboorte zou zijn achtergebleven dan kan ze nog wel weeën hebben en/of zich ziek voelen.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#47 Geplaatst 22 augustus 2010 - 17:32

Wat verschrikkelijk seg, ik hoop echt uit de grond van men hartje dat dit kleintje het mag halen.  

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#48 Geplaatst 22 augustus 2010 - 17:38

maak me steeds meer zorg om het kitten en de mammapoes nadat in een ander topic te lezen was dat baarmoederontsteking een voortijdige bevalling kan veroorzaken (logisch maar dom genoeg niet zelf aan gedacht) Vanaf 58 dagen zouden de kittens wel levensvatbaar zijn.

Bewerkt door Sihirci, 22 augustus 2010 - 17:38.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 22 augustus 2010 - 19:43

Veel sterkte met het verlies van de kleintjes :( :( , hopelijk kan je dit kittentje in leven houden :geluk: :geluk: :geluk: Misschien eens in zijn bekje kijken of het geen open gehemelte heeft omdat het niet goed wil drinken.

Bewerkt door PeggyJ, 22 augustus 2010 - 19:46.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#50 Geplaatst 22 augustus 2010 - 20:12

hoi noesje,

hoe gaat het nu?
ik kwam weer even kijken of er al nieuws was..

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#51 Geplaatst 22 augustus 2010 - 21:29

vanavond om kwart over 7 is ook Alexandertje overleden...
hij hapte opeens naar lucht en ging heel onregelmatig ademhalen.
ook lag hij er vanmiddag opeens wat lustelozer bij dan gisteren dus ik voelde hem al bijna aankomen.
morgenochtend komt de dierenarts, voor de enting van quinty's kittens maar hij kan dan ook gelijk Izzy even nakijken.
We hebben hem niet eerder gebeld omdat we eigenlijk zeker weten dat hij zal zeggen, niks aan te doen, te vroeg geboren en nog niet goed ontwikkelt.

melk geven viel ook niet mee, milimeter voor milimeter en dan nog liep de helft langs het bekkie weg.
ontlasting had het wel, en Izzy likte het achterste wel schoon en het koppie en wat over het lijfje maar ipv erbij te gaan liggen liep ze weer weg.
nu kijkt ze ook niet meer in de doos, we hadden hem nog even laten staan en anders liep ze er wel heen als ze hoorde piepen zo van oh daar ligt nog wat van mij.
er had wel een doek over de bench gehangen maar omdat ik het d elaatste uren wat meer in de gaten wilde houden heb ik hem weggehaald.
we hebben een kleine. warme kamer en de kamerdeur hielden we ook dicht.

het is echt erg jammer, ik keek er erg naar uit!
de kinderen ook en zijn ook erg verdrietig en teleurgesteld, vooral de jongste 2 van 5 en 7.
de kittens van Quinty gaan deze week zo'n beetje weg, vanmiddag is de eerste al opgehaald, dus het zal wel stil zijn in huis...
ik ga me wel verdiepen in de bloedgroepen nu in iedergeval.
ik heb dat stukje echt gemist, anders had ik Hummer, Izzy en Chanel toen ze in juni getest werden wel op hun bloedgroep laten nakijken...

Izzy is nu een stuk rustiger, ligt al heel de avond lekker te slapen.
anders reageerde ze toch op het gepiep van het kleintje en dat is er vanaf 7 uur niet meer...
maar ik vraag morgen of de DA haar ff checkt maar ze komt absoluut niet ziek of koortsig over, ze eet als een dijker en is gewoon aktief als altijd.
ik heb een keer een katje gehad die erg koorts had dus dat zou ik wel herkennen.

het was dag 58 gerekend vanaf de eerste dag van de dekking, dus als ze de 3e dag bv pas gedekt was waren ze nog prematuur-der.

Bewerkt door noesje, 22 augustus 2010 - 21:34.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#52 Geplaatst 22 augustus 2010 - 21:36

Oh wat intens verdrietig :cry:

Toen ik je vanmiddag online zag en je geen reactie gaf was ik er al bang voor :cry:

Lijkt me goed dat je achter de bloedgroepen aangaat misschien kun je wel uitsluiten dat dit de oorzaak is en als het wel de oorzaak is dan heb je voor een volgende keer de kennis die nodig is om zo'n nestje erdoor te helpen en weet je wat er gedaan moet worden.

Ik leef met je mee en vind het ook voor je kindertjes heel erg dat ze dit verdriet ervaren.

Heel veel sterkte met dit alles verwerken.

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 697 berichten
  • 1 katten

#53 Geplaatst 22 augustus 2010 - 21:36

Zó jammer :( Veel sterkte!

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#54 Geplaatst 22 augustus 2010 - 21:42

Heel veel sterkte! De natuur heeft het anders gewild ondanks dat je zo je best hebt gedaan. Zou ook proberen naar eventuele oorzaak te zoeken . Je hebt je uiterste best gedaan , proficiat hiervoor! :thumb:

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#55 Geplaatst 22 augustus 2010 - 22:00

oh wat sneu, heel veel sterkte :cry: :hug:
Geplaatste afbeelding

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 22 augustus 2010 - 22:02

Wat jammer, ik wens je sterkte :hug: :hug:

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 22 augustus 2010 - 22:09

Amai, ik lees nu pas het hele verhaal hier.  Ik ben er ook niet goed van!  Dat zou ik niet willen meemaken.  Heel moedig van je hoor!
Voor zover ik kan volgen, heb je alles gedaan wat je kon.
Echt heel erg.  Ik leef met je mee :(

Guest_patricia_*
Guest_patricia_*

#58 Geplaatst 22 augustus 2010 - 22:21

ow wat erg :evil:
ik leef met je mee... heel erg dat dit is gebeurd.
al heb je eraan gedaan wat je kon maar mocht het niet baten..

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#59 Geplaatst 22 augustus 2010 - 22:56

het enige "pluspuntje" is dat ik na 2 zo goed als slapeloze nachten zo lekker mijn eigen bed ik kan duiken.... :oops:
overdag de schade inhalen ging ook niet in de eerste plaats met het kitten maar ik heb ook nog 5 kids rondlopen...

ik baal er erg van, het is gewoon hartstikke jammer maar aan Izzy kan ik niks merken, die ligt heel de avond al lekker te pitten!

truste...

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#60 Geplaatst 23 augustus 2010 - 12:23

ik ben formulier van geboorte aan het invullen en twijfelde over de kleuren.
vooral het "koetje" de witte met zwarte vlekken, maar hij was zwart zilver gestreept op zijn koppie.
wie kan me helpen??

DA is net geweest, moeder ziet er goed uit, gevoeld maar voor zover hij kon zien had ze geen kitten meer bij zich.
verder oogt ze nu rustig.
wel is ze nog erg aanhalig en wil ze steeds op schoot wat voor de zwangerschap niet zo was.