Spring naar inhoud

- - - - -

Heupdysplasie én nierproblemen

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
KARINA
KARINA
  • 13 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 20 augustus 2010 - 19:16

Onze kater eet al 4 jaar aangepaste voeding omwille van heupdysplasie. Hij is hier goed mee en heeft daardoor relatief weinig pijn.
Nu heeft hij ook nierproblemen. Heeft er iemand hiermee al ervaring? Bestaat er ook aangepaste voeding voor beide problemen? Iemand al enkele jaren ervaring? Ben bang dat ik mijn kat zal moeten afgeven omwille van beide problemen. Hij is pas 9 jaar en voor ons nog veeeeeel te jong.
Greez K :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 20 augustus 2010 - 20:10

Ik kan je geen raad geven, maar misschien kan je de voeding die hij nu krijgt gewoon gaan mengen met de voeding voor de nieren, dan heeft hij voor beide problemen de voeding om te eten. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 20 augustus 2010 - 20:13

PeggyJ zei:

Ik kan je geen raad geven, maar misschien kan je de voeding die hij nu krijgt gewoon gaan mengen met de voeding voor de nieren, dan heeft hij voor beide problemen de voeding om te eten. :geluk: :geluk: :geluk:

Dacht ik ook te antwoorden ;)

De vraag is enkel: zal hij bij mengeling genoeg van beide binnenkrijgen om de problemen te verhelpen?

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 20 augustus 2010 - 20:26

Ik weet niet of je open staat voor rauwe voeding? Want daar kun je precies een menu mee samen stellen die aansluit bij de behoeftes van jouw kat. Mocht je het willen proberen ik wil gerust een menu voor je maken.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

KARINA
KARINA
  • 13 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 21 augustus 2010 - 15:45

We wachten op het resultaat van de blaaspunctie. Er zou eventueel ook nog een diabetes-probleem bijkomen. Voorlopig telt niet 'wat' hij eet, maar 'dat' hij eet. Hij is sinds vanmorgen van het infuus af en moet het nu op eigen houtje doen.Op hoop van zege.. :s :catsad

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 21 augustus 2010 - 15:50

KARINA zei:

We wachten op het resultaat van de blaaspunctie. Er zou eventueel ook nog een diabetes-probleem bijkomen. Voorlopig telt niet 'wat' hij eet, maar 'dat' hij eet. Hij is sinds vanmorgen van het infuus af en moet het nu op eigen houtje doen.Op hoop van zege.. :s :catsad

Nu is het inderdaad vooral belangrijk dat hij eet om aan te sterken!

Ik duim voor jullie :duim:

Veel sterkte :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:20

Hier draaien de duimen ook dat hij wat aansterkt!

:thumb: :thumb: :thumb:

Bewerkt door Anja, 21 augustus 2010 - 17:21.

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#8 Geplaatst 21 augustus 2010 - 17:23

KARINA zei:

Als hij rauw wil eten dan is dat de beste optie om zowel blaas als heup als diabetes zo goed mogelijk eronder te houden.

enza
enza
  • 158 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:26

ik heb ooit een kat gehad die stenen op haar nieren had en we moesten ze dan voer van hills geven! dit hielp enorm goed. en als het een hart onder de riem mag zijn... ons mieneke is 18 jaar mogen worden :-)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#10 Geplaatst 21 augustus 2010 - 18:35

enza zei:

ik heb ooit een kat gehad die stenen op haar nieren had en we moesten ze dan voer van hills geven! dit hielp enorm goed. en als het een hart onder de riem mag zijn... ons mieneke is 18 jaar mogen worden :-)

Vervelende met fabrieksvoer zijn de toevoegingen die niets met kattenvoeding te maken hebben. Granen, bietenpulp, maís en dergelijke hebben geen enkele voedingswaarde maar zijn wel een belasting voor het kattenlijfje zeker als het diertje ook nog eens diabetes heeft. Ik denk dat een rauw menu dat op het kattenkind is afgestemd een duizend maal betere kans biedt op een goed en katwaardig leven.

Mao de kat van een vriendin moest iedere maand wel een of twee maal naar de da om de blaas die volzat met gruis leeg te laten maken, sinds hij uitsluitend op rauw voer staat en dat is al weer een jaar of zes is hij nooit meer verstopt geweest en dat voor een kat waarbij penisamputatie als laatste mogelijkheid werd gezien door de DA.

KARINA
KARINA
  • 13 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 21 augustus 2010 - 19:17

Ester zei:

Ik weet niet of je open staat voor rauwe voeding? Want daar kun je precies een menu mee samen stellen die aansluit bij de behoeftes van jouw kat. Mocht je het willen proberen ik wil gerust een menu voor je maken.

Hoi Ester, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Wat bedoel je met rauwe voeding? Kan je een voorbeeld geven?
Alvast bedankt voor je reactie :cat :catwalk :catwalk :miauw: :miauw:

KARINA
KARINA
  • 13 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 21 augustus 2010 - 19:23

Hey, thanks allemaal voor de lieve reactie's....mijn kleine lieveling heeft al twee kleine beetjes gegeten....maar hij reageert zo raar...precies niet meer de oude...hij voelt zich nog superslecht,  denk ik :!: :?:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#13 Geplaatst 21 augustus 2010 - 19:30

KARINA zei:

Hey, thanks allemaal voor de lieve reactie's....mijn kleine lieveling heeft al twee kleine beetjes gegeten....maar hij reageert zo raar...precies niet meer de oude...hij voelt zich nog superslecht,  denk ik :!: :?:

Hoe ellendig de toestand ook is er is een klein lichtpuntje doordat hij al wel iets heeft gegeten. Lust hij en heb jij rundergehakt, kipfilet, tartaar of iets dergelijks?  Geen varkensvlees geven omdat dit een voor katten en honden dodelijke bacterie kan meedragen verder is alle rauw vlees goed om alvast aan te bieden.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 21 augustus 2010 - 20:40

Ons minneke heeft 5 jaar ernstige nierproblemen gehad.  Ze kreeg fortekor van de dierenarts en via haar kocht ik ook aangepaste voeding. Het mag alleszinds helemaal niet eiwitrijk zijn.  zo licht mogelijk om de organen niet te belasten.
Minneke is uiteindelijk 20,5 geworden, maar je moet strikt de regels van de DA volgen.
Met wat geduld en discipline komt alles goed hoor :oops:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 25 augustus 2010 - 21:08

KARINA zei:

Hoi Ester, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Wat bedoel je met rauwe voeding? Kan je een voorbeeld geven?
Alvast bedankt voor je reactie :cat :catwalk :catwalk :miauw: :miauw:

Ik ga morgen even voor een antwoord zitten. ;)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding