Spring naar inhoud

- - - - -

Koer afmaken

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#1 Geplaatst 20 augustus 2010 - 21:32

Ik zou graag willen dat de katten kunnen uitblazen op de koer, ook met de hond, zou dit alles vergemakkelijken.

Het is dus een ommuurde koer, mijn vriend wil niet dat het op een gevangenis gaat lijken en de prijs mag ook niet te hoog liggen.

Iemand tips?

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 augustus 2010 - 21:34

Hoe hoog zijn de muren?
Fotootje misschien? :oops:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 20 augustus 2010 - 21:34

Mijn man had veel schrik van de ren: hij wou niet in een gevangenis, niet in een voliere, maar nu is hij superblij dat er hier een ren staat (en ook onze tuinmeubelen staan er in dus wij zitten zelf er bijna constant in :thumb:

Geplaatste afbeelding

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#4 Geplaatst 20 augustus 2010 - 21:42

ams de koer niet zo groot is kan je dan niet boven kant met kippengaas dicht maken en de rest ook als daar nog gaten zijn?

volgend jaar gaan mijn vriend en ik ook een soort ren maken zodat twix ook buiten kan zonder lits want hij ligt van tijd echt wel graag buiten en durf hem zo niet buiten laten.
zijn al 2 katten in de buurt verdwenen van een vriendinnetje van mijn jongste dochter. het hangt bij hun buren uit en bij de bakker en we hebben zelf ookal rond gekeken. ze lijken op raskatten maar zijn het niet,maar ja wie dat niet weet kan zo mooie katten best mee nemen he

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 20 augustus 2010 - 21:43

Anders eens vragen aan Lies: zij heeft een vogelnet gespannen over haar terras :d .

Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#6 Geplaatst 20 augustus 2010 - 22:18

Heb op zooplus een transparant net gekocht en we gaan dit proberen!
Eindelijk mijn vriend kunnen overtuigen.
Hoop dat onze kattengroep dan wat rustiger wordt als ze iets nieuws hebben om te doen. Er zijn namelijk een paar rotte appels en een pispaaltje ...

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 20 augustus 2010 - 23:17

Ik heb kattenschrikdraad en ben er heel tevreden over!

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#8 Geplaatst 21 augustus 2010 - 08:26

Heb ik ook nog zitten aandenken, maar dan moeten de katjes toch een bandje aan?

Ben anti bandjes om de nek, heb er al genoeg slechte ervaringen mee.
Zelfs mijn hond heeft in huis haar band niet aan.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 21 augustus 2010 - 09:44

Sarah* zei:

Heb ik ook nog zitten aandenken, maar dan moeten de katjes toch een bandje aan?

Ben anti bandjes om de nek, heb er al genoeg slechte ervaringen mee.
Zelfs mijn hond heeft in huis haar band niet aan.

Bedoel je met de kattenschrikdraad? Nee hoor dat is helemaal niet nodig, wat jij bedoeld dan is het met sensors en als ze over een bepaald punt komen dat ze een schokje krijgen, is ook goed maar alleen voor wie een hele grote tuin heeft. De kattenschrikdraad kan je vergelijken met een wei van de koeien. :)
Als je niet ver woont van mij dan mag je altijd eens komen zien. ;)

Hier enkele foto's!

tuin website 4 (2).JPG

tuin website 4 (3).JPG

tuin website 4 (4).JPG

tuin website 4.JPG

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#10 Geplaatst 21 augustus 2010 - 20:32

Ahja zo, maar dan andere katten die passeren kunnen dan ook een schokje krijgen?

De katten van de buren vertrekken altijd via onze muren dus zou niet erg leuk zijn voor hen dan ook. En ze kijken op onze muur naar de kippen hihi.

Ga het eerst eens proberen met dat transparant net van Zooplus. Voor 30 euro, is het eens het proberen waard.

Geplaatste afbeelding

Guest_Danielle_*
Guest_Danielle_*

#11 Geplaatst 21 augustus 2010 - 20:40

succes! ben benieuwd of het gaat lukken :)

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#12 Geplaatst 21 augustus 2010 - 21:21

Er stonden toch goede reviews op zooplus dus ...

Blijft natuurlijk wel afwachten, maar heb er goede hoop in.

Denk dat ze sowieso wel door zullen hebben dat ze niet kunnen springen en het dan ook niet zullen proberen.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 22 augustus 2010 - 01:49

Sarah* zei:

Ahja zo, maar dan andere katten die passeren kunnen dan ook een schokje krijgen?

De katten van de buren vertrekken altijd via onze muren dus zou niet erg leuk zijn voor hen dan ook. En ze kijken op onze muur naar de kippen hihi.

Ga het eerst eens proberen met dat transparant net van Zooplus. Voor 30 euro, is het eens het proberen waard.

Ja dat kan maar zo leren ze ook dat ze er van weg moeten blijven.
Ik ben er heel blij mee, mijn katten zitten hier elke dag in de tuin en ze genieten er echt van.

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#14 Geplaatst 22 augustus 2010 - 07:16

Mjah, van mij mogen die buurkatten blijven passeren, liever dat ze langs mij passeren dan dat ze langs de andere kant gaan en op straat belanden.

Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 22 augustus 2010 - 07:41

Solotje zei:

Bedoel je met de kattenschrikdraad? Nee hoor dat is helemaal niet nodig, wat jij bedoeld dan is het met sensors en als ze over een bepaald punt komen dat ze een schokje krijgen, is ook goed maar alleen voor wie een hele grote tuin heeft. De kattenschrikdraad kan je vergelijken met een wei van de koeien. :)
Als je niet ver woont van mij dan mag je altijd eens komen zien. ;)

Hier enkele foto's!

Bijlage monthly_08_2010/post-81-1351068579,4005.jpg

Bijlage monthly_08_2010/post-81-1351068579,4014.jpg

Bijlage monthly_08_2010/post-81-1351068579,4023.jpg

Bijlage monthly_08_2010/post-81-1351068579,4032.jpg

Aaahhh zoiets bestaat ook! Is dat effectief? Want krijgen ze niet pas de schok als ze over dat bepaald punt zijn? :s :oops:
En die kattenschrikdraad, Anja, efkes to the point, hoeveel heeft dat gekost bij julle in totaal (pm is ook ok :) ). Want ik kan daar persoonlijk nog niet zo goed aan uit om dat allemaal te berekenen wat je nodig hebt enz. Ik heb gisteren de website aan Steven gegeven, maar het enige dat hij zei was: "Ja maar als dat met pulsen is, dan kunnen ze juist tussen die twee pulsen WEL over de draad" Hmmmm... Heb dus nog wat overtuigingskracht nodig vrees ik. Via welke website hebben jullie dat gekocht? Bedankt Anjaaa :flower: