Spring naar inhoud

- - - - -

krachtvoer gezocht voor dekkater en vragen over implantaat ?

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 26 augustus 2010 - 12:09

feroesti zei:

Of kan ik in de zomer een implantaat steken ?
Heeft iemand daar ervaring mee ???

Ik zie dat Ginnie 2 katers op het staafje heeft staan.
En dit positief verhaal had ik ook op internet gevonden.

Ik ben nog aan het wachten tot Echo terug krols wordt om het te laten plaatsen.
Maar dan nog, iets helemaal anders, Echo is geen kater en het is voor een heel andere reden!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#17 Geplaatst 26 augustus 2010 - 16:23

Ik heb een kater op suprelorin staan.
van een iel ventje is hij nu een dikke vetzak geworden.
Hij is door de suprelorin momenteel 1,5 kilo aangekomen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#18 Geplaatst 26 augustus 2010 - 19:47

Ik las ook ergens dat je katers ook op de pil kan zetten.
Heeft iemand daar ervaring mee en wat zijn de risico's ?
Katers zouden minder sproeien en tijdelijk ook wat rustiger worden hiermee. Eigenlijk een beetje hetzelfde effect als het implantaat, maar dan voor kortere periodes als hij niet dekt.

Het implantaat werkt veel langer en als ik het wil laten verwijderen voor zo'n korte periode is dat operatief. Dus voor 3 a 4 maanden per jaar is dat waarschijnlijk minder geschikt ?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 26 augustus 2010 - 19:57

feroesti zei:

Ik las ook ergens dat je katers ook op de pil kan zetten.
Heeft iemand daar ervaring mee en wat zijn de risico's ?
Katers zouden minder sproeien en tijdelijk ook wat rustiger worden hiermee. Eigenlijk een beetje hetzelfde effect als het implantaat, maar dan voor kortere periodes als hij niet dekt.

Het implantaat werkt veel langer en als ik het wil laten verwijderen voor zo'n korte periode is dat operatief. Dus voor 3 a 4 maanden per jaar is dat waarschijnlijk minder geschikt ?

Inderdaad, het implantaat zal voor jou minder geschikt zijn, voor grotere honden werkt het tot 6 maand, voor fretten tot 18 maand, katten zitten daar ergens tussenin...
Het zou misschien wel té lang werken voor Enrico :oops:

Met de pil voor katers kan ik je niet helpen :oops:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 26 augustus 2010 - 20:07

wij hebben inderdaad twee katers op de suprelorin.

Het werkt voor katten (katers) tussen de 8 maanden en de anderhalf jaar ongeveer (heb ik gelezen, want ze staan er nog niet zo lang op hier)

Velvet is mooi stevig, maar niet dik. Midnight is een echte castraat hoor! Hij is heel snel heel bol geworden :s Dat proberen we dus nu weer te verminderen.
Als 'tussenoplossing' voor een niet-dekperiode raad ik het niet aan. Het is echt voor een langere termijn, niet voor een maandje of drie.

De pil geven aan een kater? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het nooit doen. Als de risico's voor een poes al zo hoog zijn, hoe dan voor een kater??

Ik weet natuurlijk niet hoeveel hij al gedekt heeft, maar ik zou er dan eerlijk gezegd voor kiezen om hem te laten castreren. Als hij zo'n last heeft van zijn hormonen vindt ik dat persoonlijk de beste oplossing....... Maar dat is dan mijn mening he ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#21 Geplaatst 26 augustus 2010 - 20:17

ginnie zei:

wij hebben inderdaad twee katers op de suprelorin.

Het werkt voor katten (katers) tussen de 8 maanden en de anderhalf jaar ongeveer (heb ik gelezen, want ze staan er nog niet zo lang op hier)

Velvet is mooi stevig, maar niet dik. Midnight is een echte castraat hoor! Hij is heel snel heel bol geworden :s Dat proberen we dus nu weer te verminderen.
Als 'tussenoplossing' voor een niet-dekperiode raad ik het niet aan. Het is echt voor een langere termijn, niet voor een maandje of drie.

De pil geven aan een kater? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het nooit doen. Als de risico's voor een poes al zo hoog zijn, hoe dan voor een kater??

Ik weet natuurlijk niet hoeveel hij al gedekt heeft, maar ik zou er dan eerlijk gezegd voor kiezen om hem te laten castreren. Als hij zo'n last heeft van zijn hormonen vindt ik dat persoonlijk de beste oplossing....... Maar dat is dan mijn mening he ;)

Hij is een jonge kater van 2 jaar en heeft nog niet zoveel gedekt. Hij heeft een prachtige lijn en geeft ook zeer mooie kittens. Het zou zonde zijn om hem te castreren. Maar als hij niet snel bijkomt of nog meer afvalt is castratie natuurlijk wel de oplossing. Of het implantaat dan om hem toch tijdelijk stil te leggen. Dan kan ik later alsnog wel eens een nestje van hem hebben om hem dan definitief te castreren.

We zullen nu bekijken wat zijn extra voeding doet en geen krolse poezen meer in zijn buurt. Als dat helpt moeten we ons geen zorgen maken.
Maar ik ben liever voorbereid op wat mogelijk is natuurlijk...

Deze winter verwacht ik geen problemen. Poezen worden veel minder krols en geen rui meer, waardoor hij zoiezo normaal bij zal komen. Maar de zomer is het ergst, die moet ik dus in het vervolg zien te overbruggen met extra lekkers en met het vermijden van krolse poezen in zijn buurt. Spijtig dat er geen oplossing bestaat om zeer korte tijd te gebruiken.
Vorig jaar hadden we geen last, maar toen was hij nog piepjong natuurlijk. De poezen waren vorig jaar ook veel minder snel en hevig krols.
En de rui was ook wel enorm deze zomer, dat heeft hem ook geen goed gedaan.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#22 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:21

Ik heb gemerkt dat bij 'andere rassen' waaronder de brit ;) katers veel langer open gehouden worden dan bij 'mijn ras'. Als een kat geen last heeft van de hormonen en niet sproeit dan kan ik me dat best voorstellen, al vind ik het persoonlijk wel jammer als zo'n kater dan jaarlijks 4 a 5 nesten verwekt (soms zelfs meer!). En dat dan een jaar of vijf achtereen. Waar is dan de toegevoegde waarde van die nestjes? Als ze 'allemaal' dezelfde vader hebben vind ik dat niet zo mooi.

Nu is de genenpoel een stuk groter bij (bijvoorbeeld) de brit dan bij de turk. Maar toch moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet zo goed snap.

vier, vijf nestjes. Grote genenpoel, een keer zes nesten. Oke. Vind het nog veel, zes nesten (tenzij het zes kleine nestjes zijn ;) ) maar goed, ik ken het ras niet zo.

Van Ra, onze eerste kater, heb ik veel geleerd. Onder andere dat als de kater last heeft van zijn hormonen, dan is het ofwel einde oefening, ofwel een implantaat. Nest of geen nest.

Ben wel benieuwd hoe dat met de brit gaat (en met andere rassen ook trouwens.)

Het implantaat (staafje) om tijdelijk een 'castraat' te maken van een kater (of poes) vind ik echt ideaal. Het geeft rust. Voor de kat en voor ons. Alleen tegen dat het uitgewerkt raakt moet je weer gaan opletten. Heerlijk!
Bij Tipi heeft het ruim anderhalf jaar gewerkt, zij is ca 3.5 kilo. Bij Bastet zitten we te wachten tot het uitgewerkt raakt, ze heeft het gelijk met Tipi gekregen. We wachten tot ze krols wordt, maar dat is volgens mij nog niet gebeurd. Ook Bastet is ca 3.5 kilo. Ietsjes minder.
Dilara heeft in januari net een staafje gekregen.

Midnight en Velvet hebben hem al wat langer (moet het even opzoeken, weet het niet meer uit mijn hoofd).
Het geeft een stuk rust zeg! Geen gezang/geroep meer, geen gesproei, geen gedoe. Wat gedrag betreft echte castraten. :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#23 Geplaatst 07 september 2010 - 20:57

We hebben sedert vandaag Animonda "zucht und leistung" ontvangen en daar vliegt Enrico echt op. Hij eet het nu sedert deze middag en echt met smaak.
Nu wordt het afwachten hoe zijn darmpjes dit verwerken, maar momenteel gaat het super. Hij is ook niet gevoelig aan zijn darmen, maar is gewoon zeer kieskeurig :)
Hij was intussen al wat bijgekomen op kippe-levertjes en Gourmetjes, maar ik zie hem toch liever ook brokjes smullen.
Vandaag gaf ik het gemengd met zijn vertrouwde Sanabelle Urinary brokken, maar hij pikt ze er toch vantussen.
Dus als hij morgen normale stoelgang maakt krijgt hij een volledige portie Animonda. Ik ben benieuwd of hij dit graag blijft eten of het beginnersgeluk was.
Het is wel het voer dat hij gewoon was van de cattery waar hij vandaan komt. Ook de Gourmetjes en de kippelevertjes kent hij van daar.
Hij woont hier nu al zo lang en toch is hij die smaak blijkbaar niet vergeten...

Wat betrefd dekkingen, hij heeft 3 nestjes (9 kittens in totaal) verwekt, waarvan slechts 1 kitten mogelijk in de fok blijft. Dus qua genenpoel is dat beperkt...
Wij geven geen dekkingen vrij en houden dus in de hand wat, waar in de fok vertrekt...Het is niet de bedoeling een kater jaren open te houden, maar dit is een starter, hij dekt nog maar een jaar en dit onze eigen poezen. Ik zou toch later zelf ook nog graag een dochtertje van hem aanhouden. Dus castreren is nog niet echt de bedoeling.
Gelukkig komt hij weer goed bij en als hij zijn voeding heeft gevonden die hij echt lust, komt dit wel deze winter weer helemaal ok. Zoniet wordt hij gewoon geholpen.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#24 Geplaatst 08 september 2010 - 09:34

hi feroesti, ze vinden het hier ook lekker :)

als het je bevalt pm me dan even.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#25 Geplaatst 08 september 2010 - 17:43

Het gaat super met de Animonda.
Enrico at al een volledige kom uit inmiddels.
Geen last en echt genieten is het voor hem.
Het natvoer wil ik zeker ook uitproberen.

Eindelijk zie ik hem weer voluit brokjes smullen. :dance:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 10 september 2010 - 21:13

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag