Spring naar inhoud

- - - - -

Slot p5: Zwartje "helpt" Ding

• Log in om te reageren
66 reacties op dit onderwerp
tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 25 augustus 2010 - 14:17

:lachen: :lachen: :lachen:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#62 Geplaatst 28 augustus 2010 - 11:29

Geachte Ksers, beste dierenvriende, geëerde poezen,

Mijn personeel vroeg deze morgen vriendelijk om eens verslag uit te brengen van de voorbije dagen. Omdat een beetje goodwill bij je personeel de kaarten volledig in je voordeel kan schudden, ga ik daar maar vriendelijk op in.

De laatste dagen is er hier veel veranderd hoor. Woensdag zag ik plots de mand boven komen. In combinatie met het poortje dat al langer dan gewoonlijk dicht was, was ik toch niet helemaal op mijn gemak. Alleen... ik werd niet opgepakt, ik werd er niet in geduwd en eigenlijk in't algemeen werd er niet zoveel naar mij gekeken.

Ik zag gerommel in de kattenkast. Dozen kwamen boven, belletjes rinkelden en speeltjes vlogen alle kanten op. Nu ben ik enige prettig gestoordheid van mijn personeel wel gewend. Maar dit vond ik toch maar behoorlijk raar. En dan, dan zag ik een dekentje (mijn magnum dekentje!) verdwijnen in de mand. Wat?! Ze heeft Ding er dan eens ingestoken. Tot mijn grote verbazing bleef die gewoon lekker liggen slapen. Nu doe ik zelf ook nooit moeilijk als ik de mand in moet, maar dat vond ik er wel een beetje over.

Dan ging plots de deurbel. Pascale was er. Da's een dame uit Deurne (ja, ik weet wat je denkt, voor een kater uit Zurenborg, maar kom, ze kan er zelf ook niet aan doen hé! ;) ), een hele lieve. Daar zit ik graag altijd even bij te knuffelen. Maar nu keken ze allemaal naar Ding! Dan werd de zetel nog opgetild want er moest blijkbaar een stuiterballetje gezocht worden. Dit ging toch wel serieus over de normale grens van absurditeit in dit huishouden hoor.

Toen ze een zak hadden gemaakt met allemaal poezenspullen in, zag ik nog een dierenartsboekje te voorschijn komen. Ding ging dan de mand in. Ik voelde dat mijn personeel toch een beetje droevig was, dus ik heb mij maar nergens mee gemoeid en ik ben rustig op mijn plekje blijven liggen.

Ze hebben Ding dan naar ergens heel heel erg ver gedaan. Locristi heet het daar. Mijn personeel zegt dat Ding het daar heel fijn gaat hebben, met heel veel andere poezen en heel veel speelgoed en zelfs veel drukke tieners. Wat daar fijn aan is, ontgaat mij compleet hoor. Geef mij maar mijn herenhuis met alleen mijn personeel in. Dan voel ik mij het beste!

Maar eigenlijk moet ik je zeggen, sinds Ding weg is gaat het hier geweldig goed. Mijn personeel zegt dat ik weer opengebloeid ben. Ik snap die referentie met een plant niet erg goed, ik denk dat ik toch wel een pak intrigerender ben dan dat... In ieder geval, mijn personeel heeft nu lekker veel tijd voor mij en ik zit dan ook veel vaker bij haar! Zoals nu, nu lig ik lekker in het bureau te slapen op de grond met de zon op m'n buik. Dat is zoveel gezelliger zonder dat ronkende Ding erbij. Ik ben veel veel opgewekter tegenwoordig!

Ik hoop in ieder geval dat het Ding goed gaat, daar zo ver weg. Ondertussen ben ik maar erg lief tegen mijn personeel, want ze mist Ding toch erg. Ik denk dat dat normaal is bij héél goed personeel. Die zijn zo gefocust op hun heersers dat ze natuurlijk compleet van slag zijn als er daar iets mee voorvalt.  Maar ze hebben me gezegd dat er ook een oudere, wat nukkerige, zwarte kat is daar. Dan moet het wel in orde komen, me dunkt.

Hoogachtend,

Jullie herbloeide Geweldigheid,
Zwartje.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#63 Geplaatst 28 augustus 2010 - 11:37

Vosse zei:

Geachte Ksers, beste dierenvriende, geëerde poezen,

Mijn personeel vroeg deze morgen vriendelijk om eens verslag uit te brengen van de voorbije dagen. Omdat een beetje goodwill bij je personeel de kaarten volledig in je voordeel kan schudden, ga ik daar maar vriendelijk op in.

De laatste dagen is er hier veel veranderd hoor. Woensdag zag ik plots de mand boven komen. In combinatie met het poortje dat al langer dan gewoonlijk dicht was, was ik toch niet helemaal op mijn gemak. Alleen... ik werd niet opgepakt, ik werd er niet in geduwd en eigenlijk in't algemeen werd er niet zoveel naar mij gekeken.

Ik zag gerommel in de kattenkast. Dozen kwamen boven, belletjes rinkelden en speeltjes vlogen alle kanten op. Nu ben ik enige prettig gestoordheid van mijn personeel wel gewend. Maar dit vond ik toch maar behoorlijk raar. En dan, dan zag ik een dekentje (mijn magnum dekentje!) verdwijnen in de mand. Wat?! Ze heeft Ding er dan eens ingestoken. Tot mijn grote verbazing bleef die gewoon lekker liggen slapen. Nu doe ik zelf ook nooit moeilijk als ik de mand in moet, maar dat vond ik er wel een beetje over.

Dan ging plots de deurbel. Pascale was er. Da's een dame uit Deurne (ja, ik weet wat je denkt, voor een kater uit Zurenborg, maar kom, ze kan er zelf ook niet aan doen hé! ;) ), een hele lieve. Daar zit ik graag altijd even bij te knuffelen. Maar nu keken ze allemaal naar Ding! Dan werd de zetel nog opgetild want er moest blijkbaar een stuiterballetje gezocht worden. Dit ging toch wel serieus over de normale grens van absurditeit in dit huishouden hoor.

Toen ze een zak hadden gemaakt met allemaal poezenspullen in, zag ik nog een dierenartsboekje te voorschijn komen. Ding ging dan de mand in. Ik voelde dat mijn personeel toch een beetje droevig was, dus ik heb mij maar nergens mee gemoeid en ik ben rustig op mijn plekje blijven liggen.

Ze hebben Ding dan naar ergens heel heel erg ver gedaan. Locristi heet het daar. Mijn personeel zegt dat Ding het daar heel fijn gaat hebben, met heel veel andere poezen en heel veel speelgoed en zelfs veel drukke tieners. Wat daar fijn aan is, ontgaat mij compleet hoor. Geef mij maar mijn herenhuis met alleen mijn personeel in. Dan voel ik mij het beste!

Maar eigenlijk moet ik je zeggen, sinds Ding weg is gaat het hier geweldig goed. Mijn personeel zegt dat ik weer opengebloeid ben. Ik snap die referentie met een plant niet erg goed, ik denk dat ik toch wel een pak intrigerender ben dan dat... In ieder geval, mijn personeel heeft nu lekker veel tijd voor mij en ik zit dan ook veel vaker bij haar! Zoals nu, nu lig ik lekker in het bureau te slapen op de grond met de zon op m'n buik. Dat is zoveel gezelliger zonder dat ronkende Ding erbij. Ik ben veel veel opgewekter tegenwoordig!

Ik hoop in ieder geval dat het Ding goed gaat, daar zo ver weg. Ondertussen ben ik maar erg lief tegen mijn personeel, want ze mist Ding toch erg. Ik denk dat dat normaal is bij héél goed personeel. Die zijn zo gefocust op hun heersers dat ze natuurlijk compleet van slag zijn als er daar iets mee voorvalt. Maar ze hebben me gezegd dat er ook een oudere, wat nukkerige, zwarte kat is daar. Dan moet het wel in orde komen, me dunkt.

Hoogachtend,

Jullie herbloeide Geweldigheid,
Zwartje.

Lieve, allerliefst Zwartje, ik ben zo blij dat ik vorige zondag met jou heb mogen kennismaken :love: en jou heb mogen knuffelen :love: . Ik ben jou en je personeel zo dankbaar dat jullie je meer dan een jaar hebben ontfermd over dat klein "ding" :hug: :hug: :hug: . En ik ben nog meer blij dat wij jullie vertrouwen hebben gekregen zodat Rafje bij ons mocht komen wonen :hug: .
Ik weet heel goed dat je vrouwtje Rafje nog elke dag mist, dus troost haar maar heel goed. Als ze jou ziet openbloeien, dan weet ze dat ze er goed heeft aan gedaan :hug: .
Rafje en Vosse: bedankt :flower:

Geplaatste afbeelding

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#64 Geplaatst 28 augustus 2010 - 12:11

Eind goed, alles goed :thumb: :thumb: :thumb:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#65 Geplaatst 28 augustus 2010 - 17:23

:thumb: :thumb: :thumb:

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#66 Geplaatst 28 augustus 2010 - 17:47

Heu Zwartje, ik woon wel in Berchem hé, is dat beter voor je (hoop het zo :heart: )

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 28 augustus 2010 - 17:58

:LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag