Spring naar inhoud

- - - - -

Poppel heeft zijn pootje verbrand

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 23 augustus 2010 - 12:11

Bedankt voor de tips allemaal.
Het is idd niet gemakkelijk om iets aan de onderkant van een pootje te smeren.  En een verbandje zou het niet overleven denk ik.  Als hij slaapt doe ik er wat Iso-Betadine aan, dan blijft dat er toch al een uurtje op.

Bewerkt door sjintoo, 23 augustus 2010 - 12:12.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#17 Geplaatst 23 augustus 2010 - 13:24

sjintoo zei:

Bedankt voor de tips allemaal.
Het is idd niet gemakkelijk om iets aan de onderkant van een pootje te smeren.  En een verbandje zou het niet overleven denk ik.  Als hij slaapt doe ik er wat Iso-Betadine aan, dan blijft dat er toch al een uurtje op.

Dat is heel goed :thumb:
Bix heeft zijn pootje ook eens op een bizare manier verwond, daar kon ik niets opdoen. Als hij lag te slapen en ik deed er zalf op ging hij lopen :roll:

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:14

ik heb dat ook meegemaakt met Mira, zij was op de brandende kachel gesprongen en had de 4 pootjes verbrand.   Ik heb haar eerst een kwartierje met de pootjes onder het water gehaouden en nadien ben ik met haar naar de DA geweest.
Zij heeft toen een AB kuurtje gekregen en elke morgen en avond ben ik met haar naar de DA geweest om te laten verzorgen, zalf, windels enz.  uiteindelijk na 3 weken is het helemaal in orde gekomen maar gemakkelijk was anders.
De DA heeft haar pootjes dagelijks mooi ingesmeerd met zalf, verband errond, dat was er tegen 's avonds wel terug af maar dit moest op die wijze gebeuren omdat haar 4 pootjes volledig met blazen getrokken waren, en de vellen hinger eraf na 1 dag, griezelig om zien.

ik hoop dat je poesje snel genezen is !
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 23 augustus 2010 - 18:19

Veel beterschap!

Is iso betadine (toch die bruine vloeistof he?) niet giftig voor hen?