Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn bol wol taart

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 22 augustus 2010 - 12:53

Door het topic over de taarten les kreeg ik van iemand op het forum de kans om eindelijk deze taart eens te maken.Wilde dat al lang doen maar ik vind dat ik dan een reden daartoe moet hebben. Was dus heel blij met de opdracht.
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Ik vond het niet moeilijk om doen maar ik waarschuw toch diegenen die de cursus gaan doen dat drie uur heel heel nipt zal zijn. Ik heb nl alleen al aan de woldraadjes 2 h gewerkt en het poesje is ook zeker een uurtje werk en dan moet je nog de cake vullen en afsmeren. Mijn boterroom en suikerpasta was ook al van de dag ervoren gemaakt en gekleurd. En ik ken dat met de nodige koffie en een aantal vrouwen bij elkaar gaat dat nog minder snel vooruit.... :x
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 augustus 2010 - 12:57

Mooi gedaan zeg :thumb: :LOL:

Ik dacht niet dat het per se de bedoeling was om exact deze taart te maken, maar gewoon een poezentaart die iedereen zelf kan versieren hoe die dat wil? Want anders zal het indd heel krap worden.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#3 Geplaatst 22 augustus 2010 - 12:58

Leuk he die poezentaarten! ;)

Ik heb een trend in gang gezet, vanaf nu krijgt iedereen hier poezentaarten als er kattenbezoek komt :ha

Wij van de workshop maken trouwens een andere taart. Een hartje met een poes en een bolletje wol erop, maar denk niet dat het zo'n grote bol wol zal zijn. Denk eerder dat wol en poesje geboetseerd zullen zijn, en niet met cake in ;)
Ah ja en nog verdere versiering met poezenpootjes.

Ik heb trouwens nog een taartje besteld voor 26 september, nu bij een andere taartenbakster. Vulling wordt chocoladebotercrème en speculaasbotercrème en de taart zelf en de versiering worden heeeeel speciaal! Ook poezenthema, maar echt op maat gemaakt deze keer...

Wie benieuwd is komt maar kijken op de FIFé show in Genk op 26 september en natuurlijk kan er dan ook een stukje af ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 22 augustus 2010 - 12:59

English Rose zei:

Mooi gedaan zeg :thumb: :LOL:

Ik dacht niet dat het per se de bedoeling was om exact deze taart te maken, maar gewoon een poezentaart die iedereen zelf kan versieren hoe die dat wil? Want anders zal het indd heel krap worden.

Oh jij had al geantwoord ;) Maar klopt, we maken niet gewoon weer dezelfde taart na op de workshop. We mogen zelf ook nog wat creatief doen ;) (benieuwd hoe dat zal aflopen :ha )

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#5 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:03

Smitten Kitten zei:

Leuk he die poezentaarten! ;)

Ik heb een trend in gang gezet, vanaf nu krijgt iedereen hier poezentaarten als er kattenbezoek komt :ha

Wie benieuwd is komt maar kijken op de FIFé show in Genk op 26 september en natuurlijk kan er dan ook een stukje af ;)

Ik heb me gisteren ingeschreven met de kittens voor in genk... Ik zal zeker eens komen kijken (en proeven hihihhi)
:dancer:

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:09

Dan moet ik in Genk eens op bezoek komen Hanne. Want ik wil die bijzondere taart uiteraard wel eens zien en proeven....
Wij komen zo wie zo kijken want ons fokje nanu komt speciaal uit Nederland naar Genk voor de show.
Ben benieuwd naar de resultaten van de workshop! We krijgen toch foto's te zien hoop ik???

Bewerkt door WhiteWitch, 22 augustus 2010 - 13:09.

Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_Rakhan_*
Guest_Rakhan_*

#7 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:15

Wat mooi!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:15

WhiteWitch zei:

Dan moet ik in Genk eens op bezoek komen Hanne. Want ik wil die bijzondere taart uiteraard wel eens zien en proeven....
Wij komen zo wie zo kijken want ons fokje nanu komt speciaal uit Nederland naar Genk voor de show.
Ben benieuwd naar de resultaten van de workshop! We krijgen toch foto's te zien hoop ik???

Iedereen is welkom :ha
Ik weet zelf nog niet wat de taart precies gaat worden, heb de taartenbakster carte blanche gegeven (mijn enige inbreng is dat ik heb gevraagd om speculaasbotercreme, want bij een kinderverjaardagfeestje heb ik eens teletubbietaart gegeten met speculaasbotercreme en dat was echt divine!!!), maar ze weet natuurlijk wel dat het poezenthema moet worden en dat ik "een specialleke" wou ;) Ze was al druk bezig vanalles aan het opzoeken enz in haar taartentijdschriften en had al een paar heel leuke ideetjes dus ben echt zoooo benieuwd!

Van de workshop zullen er inderdaad wel foto's komen, maar dat is pas eind november, dus dat duurt nog wel even. En het is voor de meesten de eerste keer dat ze aan de slag gaan met taarten versieren (toch op die manier) dus ben benieuwd wat het zal geven :ha

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 augustus 2010 - 13:16.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:16

Wauw knap seg!!!

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#10 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:41

:h :h :h :h

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 22 augustus 2010 - 13:50

wauw prachtige taart :thumb:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 22 augustus 2010 - 14:06

:h :h Looks delicious! Heel knap gemaakt!

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 22 augustus 2010 - 14:30

:) :) :) mooie taart!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 22 augustus 2010 - 14:48

Heel mooi! :thumb:

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#15 Geplaatst 22 augustus 2010 - 14:50

Heel mooi zelfs te mooi om op te eten. :h