Spring naar inhoud

- - - - -

Professor houdt Martini in wurggreep

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#1 Geplaatst 22 augustus 2010 - 20:49

Hallo allemaal,
sinds vandaag hebben we ons lief ros kattinnetje: Miss Martini Rosso, roepnaam Martini!

Zij is erg zachtaardig van karakter, heeft onderweg van Oudenaarde (opvang) naar huis (Mechelen) een uur in het kattenmandje gewoon geslapen, niet eens gemiauwd. Ze is ongeveer 12 weken.

Professor is nu 4 maanden, bij ons sinds 2 maanden. Toen ik haar in de living zette in het draagmandje met het deurtje open, kwam zij er meteen uit. Hij had eerst schrik van haar en daarna sloeg hij haar een aantal keer op haar hoofd. In het begin trok ze gewoon haar hoofdje in, nadien begon ze met naar hem te blazen als hij wilde "aanvallen".

Intussen (2u later) zijn zijn aanvallen heviger geworden; wanneer ze door de kamer loopt, houdt hij haar in een wurggreep, en bijt hij in haar hals. Ik weet niet of hij hard bijt of niet; soms roept ze, maar meestal houdt ze zich gewoon helemaal stil.

Ik ben een beetje bang dat hij haar iets gaat aandoen en vraag me af wat ik moet doen...? Tussenbeide komen? Laten doen?

Ik heb maar één kattenbak, dus haar helemaal apart zetten is niet echt een optie...

Help!!!

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#2 Geplaatst 22 augustus 2010 - 23:48

Professor wil meteen laten weten dat hij de baas is bij jou thuis.Hij probeert uit hoe ver hij kan gaan bij Martini. In het begin erbij blijven als ze samen zijn, over een aantal dagen zal het gaan beteren.
Natuurlijk opletten dat professor zijn hormonen niet op hol slaan door het kleine meisje.
Veel succes.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#3 Geplaatst 22 augustus 2010 - 23:54

Ik zou ze vannacht toch niet samen zetten als ze zo ruzie maken. Heb je geen waskom die dienst zou kunnen doen voor kattenbak?
Elke dag zal het wel wat beter gaan ze moeten mekaar nog wat aftasten en idd Professor wil laten weten dat hij de baas is.
Laat Professor ook op tijd castreren dan zal hij ook wat kalmer en iets minder dominant worden.
Hier duurde het soms weken vooraleer sommige van mijn katten vrienden waren met de nieuwe, maar het is altijd goed gekomen.
Speel maar veel met beiden en beloon ze op hun goed gedrag.
Veel plezier met je schatjes.

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#4 Geplaatst 23 augustus 2010 - 07:27

thanks. vannacht is er toch niets gebeurd gelukkig.
maar jullie denken niet da hij haar echt zou verwonden (of zelfs nog erger!)?

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#5 Geplaatst 23 augustus 2010 - 08:59

Alleen samen laten als je erbij bent, dan loopt het wel los.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 augustus 2010 - 09:16

oh, allemaal héééééééééééél herkenbaar hoor!
Wij hebben van 1 augustus een poes bij, onze 1e poes was toen bijna 7 maand.
Ik heb me ook zorgen gemaakt toen, maar nu is alles in orde, ze vechten nog steeds maar dat hoort er denk ik bij.
Vanaf dag 2 was het blazen gestopt en sliepen ze al samen in 1 mandje, ze hadden zo meer een haat-liefde verhouding vanaf toen.
Nu, bijna 3 weken later gaat alles heel goed eigenlijk, ze crossen wel nog achter elkaar en soms vechten en bijten ze wel nog eens, maar dat is ondertussen meer om te spelen hoor.
Je kan ze bijvoorbeeld stimuleren door met hun favoriete speelgoedje te proberen om met allebei te spelen.
Wat ook enorm helpt is ze aan elkaars geur gewoon laten worden.
Dat kan door ze met een doekje eerst de ene kat te aaien en dan de andere. of doekjes met elkaars geur op hun vaste slaapplekje (als ze die al hebben) te leggen.
Een gemeenschappelijke kattenbak helpt hier zeker ook voor, al zou ik toch eerst 2 bakken voorzien.
Als je ze apart wil steken, dan kan je. (je kan ook uitwerpselen van de ene kattenbak in de andere leggen zo geraken ze elkaars geur ook gewoon)
Wij staken ze in het begin ook apart, voor de zekerheid...
en als je vindt dat het er te heftig aan toe gaat mag je hen gerust uit elkaar halen hoor,
en als er echt geen einde aan het gevecht komt stak ik ze ook apart voor een kwartier zelfs terwijl ik thuis was... als straf :p

maar je zal zien, alles kom in orde... zo'n gedrag is heel normaal!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 28 augustus 2010 - 22:02

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

karolien1985
karolien1985
  • 1.576 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 28 augustus 2010 - 22:23

Hier hetzelfde verhaal. We zijn Nina zo'n 2 maand geleden gaan halen en had hier ook een bericht over gepost. Ik wist toen ook niet wat dat soort kattengedrag was.
Hier zei er iemand dat die kleine katjes dan niet altijd krijsen van de pijn maar ook voor aandacht, zo van: "hij doet me pijn, help" En soms zagen we ook dat Nina Jules uitdaagde, dus helemaal onschuldig was ze ook niet. En bang had ze er al helemaal niet van :)
We hebben ze alleszinds nooit uit elkaar gezet en gewonden zijn er niet gevallen.
Nu doen ze dat soms nog, maar denk eerder dat dat spelenderwijs is, ze hebben deze nacht weer een wilde nacht achter de rug :d
Ik merk ook als je ze laat doen, dat het minder is, tegenover je er tussen komt.
Nu krijgt ons Nina nog klappen, maar wacht maar tot ze groter is, dan gaat onze Jules er van langs krijgen zenne :)
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#9 Geplaatst 29 augustus 2010 - 09:08

Ik dacht dat in de nek bijten bij het paargedrag hoorde of ben ik nu verkeerd?Ik heb nog nooit gehoord dat katten elkaar vermoorden,dus vermoed dat dat wel goed zal komen.Veel succes met je 2 poezeltjes :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#10 Geplaatst 29 augustus 2010 - 10:18

:geluk:

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#11 Geplaatst 30 augustus 2010 - 19:24

inmiddels gaat het echt een pak beter. eigenlijk nergens zorgen over moeten maken. het is duidelijk geworden dat het spelen is; want soms ligt zij gewoon te wachten als hij even stopt met "bijten" terwijl ze rustig zou kunnen weglopen; en sinds een paar dagen valt zij hem ook aan terwijl hij nietsvermoedend in de zetel ligt :d

het zijn enorme schatjes allebei! alleen is zij nogal bijtgraag. ze heeft het koordje waarmee we ons stores gordijnen aflaten doorgebeten (gelukkig hadden we nog zo'n reserve van een oud gordijn; anders waren we gezien - nu hangen we ze voortaan hoog weg!)

maar ook het kabeltje van de ontvanger van de WII heeft eraan moeten geloven... nu heb ik het tv meubel langs de zijkanten overal volgepropt met opgeblazen ballonnen; zodat ze er niet meer bij kan; want ik vrees wel voor de kabels waar elektriciteit inzit :trance:

Professor zelf heeft een transformatie ondergaan; dat is niet normaal. het was nooit een knuffelpoes; maar sinds Martini hier is; is het een echte schootkat geworden. hij komt constant bij ons liggen en we mogen zelfs over zijn buikje aaien, iets wat vroeger echt ondenkbaar was.

ik kan het IEDEREEN aanraden een 2de poes bij te nemen; het is zalig!

hier nog een fotootje van Martini
Geplaatste afbeelding

en van hen samen

Geplaatste afbeelding

mmmm tonijn!!!

Geplaatste afbeelding

Professor die opeens over zijn buikje wil gestreeld worden

Geplaatste afbeelding

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#12 Geplaatst 30 augustus 2010 - 19:29

Ja ongelooflijk wat zo een kitten kan teweegbrengen! Sinds we onze 5 kittens hebben, worden hier de ouderen terug speels O:) Als het enigzins kan opteer ik toch ook voor meer dan 1 poes. Veel meer leven in huis :oops:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 30 augustus 2010 - 20:16

Ja ongelofelijk hè wat zo'n 2e katje doet...
Ubie is vrij aanhankelijk, maar dat is in periodes...
Als kitten was ze echt aanhankelijk, daarna niet meer, toen we chanel net hadden vroeg ze plots weer om aandacht, en nu is het weer wat aant slabakken...
verder was Ubie vroeger vrij bang als er vreemden in huis kamen... ze kroop onder de zetel en kon er makkelijk een hele avond onder blijven...
Nu Chanel er is loopt ze gewoon vrij rond aangezien ze ziet dat Chanel dat ook doet... :thumb:
Als Chanel iets doet wat eigenlijk niet mag, zoals in de gordijnen hangen, dan begint Ubie haar aan te vallen en kijkt ze heel kwaad (supergrappig) ze is precies een babysit...
Ubie leert Chanel zo'n beetje wat mag en niet mag. hihi
en Chanel ziet al wat Ubie kan qua springen enz. en dan probeert ze dat 5 minuten later ook :p en meestal met succes :ha

jaja, ze leren nog iedere dag van elkaar bij :love:

Guest_Jesske_*
Guest_Jesske_*

#14 Geplaatst 30 augustus 2010 - 20:23

dat doet Professor ook! haar weghalen van zaken die niet mogen. hilarisch!!

hoewel hij zelf nog geen 5 maanden is, lijkt hij zo "volwassen" :-) soms zo ernstig precies :-)

hij is maar een maand ouder; maar wel dubbel zo groot. zij is erg klein voor haar leeftijd; is gevonden toen ze moederziel alleen rondzwierf en in het begin at ze niet goed; maar dat is ze nu in sneltempo aan het inhalen!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 30 augustus 2010 - 20:36

Jesske zei:

dat doet Professor ook! haar weghalen van zaken die niet mogen. hilarisch!!

hoewel hij zelf nog geen 5 maanden is, lijkt hij zo "volwassen" :-) soms zo ernstig precies :-)

hij is maar een maand ouder; maar wel dubbel zo groot. zij is erg klein voor haar leeftijd; is gevonden toen ze moederziel alleen rondzwierf en in het begin at ze niet goed; maar dat is ze nu in sneltempo aan het inhalen!

haha, ja! Ubie lijkt ook al een volwassen en zeer ernstige kat...
Ongelofelijk wat je de laatste tijd allemaal van haar snoet kan aflezen, vooral dat kwaad kijken!!!!
En Chanel doet nie anders dan kattekwaad uithalen, ze is echt katterap en heel moeilijk te straffen, dus mogen we van geluk spreken dat Ubie een handje helpt!
Wat Ubie ook vaak doet is in een andere kamer gaan zitten, en dan klaaglijk gaan miauwen, dan stopt Chanel meteen met wat ze aant doen is en snelt ze naar Ubie toe om haar kopjes en likjes te geven, :hug: echt hilarisch!
Tis een dagelijks ritueel geworden :ha