Spring naar inhoud

- - - - -

Emigreren

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#1 Geplaatst 23 augustus 2010 - 13:05

Wie denkt er hier (al dan niet) serieus over na om te emigreren?

Wij zijn natuurlijk al van NL naar BE gegaan, maar wij zijn nu hard bezig om naar de VS te verhuizen. Natuurlijk doen we ieder jaar mee met de green card Lotery, maar we zijn ook aan het solliciteren om met een sponsor binnen te komen en hard aan het sparen om evt een bedrijf daar te kunnen starten en zo een green card te kunnen bemachtigen.

Wij willen graag in Georgia, Tennessee, South Carolina of Alabama gaan wonen, evt het noorden van Florida, of North carolina. Zeg maar de zuidelijke oostkust.

Wij voeden onze kinderen als voorbereiding ook 2talig op, en ik ga ze thuis lesgeven gedeeltelijk ook volgens het amerikaanse Homeschooling systeem, natuurlijk aangevuld met de belgische eisen omdat dat verplicht is.
Als we groen licht hebben om te gaan nemen we natuurlijk de katten mee, gelukkig hoeven ze niet in quarantaine en kunnen we ze zo meenemen.

We hopen met maximaal 5 jaar de oversteek gemaakt te hebben en ons leven dan daar op te bouwen.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 23 augustus 2010 - 13:16

Neen, is niks voor mij, ik zou iedereen en alles hier veel te fel missen... Zo slecht hebben we het hier in ons Belgenlandje nog niet, vind ik...

Mijn mama is ook naar Spanje verhuisd en heb het daar heel moeilijk mee gehad, maarja, uiteindelijk moest ik er me toch bij neerleggen en je went daar wel aan he. Nu kan ik altijd naar Spanje trekken als ik zin heb :x

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 23 augustus 2010 - 13:19

Waarom Amerika en waarom emigreren Zazu?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#4 Geplaatst 23 augustus 2010 - 13:26

Al mijn vrienden wonen in de VS, wij gaan er zeer regelmatig naar toe, de mentaliteit daar is naar onze mening beter dan hier, en ik ben er 100% van overtuigd dat mijn kinderen het daar beter hebben dan hier. Bovendien voel ik me daar thuis (en nee ook niet overal, NYC is een leuke stad, maar ik zou er niet willen wonen, evenals Texas en SoCal) en hier niet.

En het waarom emigreren? Omdat ik altijd het gevoel heb gehad in het verkeerde land geboren te zijn, van kleins af aan heb ik altijd gezegd dat ik nooit in Nederland of Belgie (of Europa for that matter) zou blijven en naar de VS of Australie zou vertrekken.
Mijn man ziet Australie niet zitten, en wil zelf ook graag naar de VS, dus vandaar die keuze.

Ik heb geen grote familie, enkel mijn moeder en mijn zusje, mijn man enkel zijn ouders (en oma, maargoed die is ook al ver in de 90) en zijn broer en zus maar met die 2 heeft hij amper contact.
Missen zal ik ze dus niet echt, plus er is altijd een mogelijkheid om 1 keer per jaar naar Nederland te gaan, en zij 1 keer per jaar naar ons.
Onze hele vriendenkring zit in de VS, verspreid over het hele land, dat wel, maar het sociaal leven in de VS is zo anders dan hier, veel opener, je leert makkelijker mensen kennen, mijn kinderen kunnen daar zonder problemen thuis onderwijs krijgen (kan hier ook, maar met heel heel veel idiote regeltjes)  en als wij uiteindelijk ons bedrijf over kunnen zetten naar de VS ziet het er voor ons financieel ook een stuk beter uit.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 23 augustus 2010 - 13:44

Ik zou niet zo snel emigreren. Als ik het zou doen, dan zou ik wss kiezen voor Engeland of Canada. Het zuiden van de Vs zou wel ongeveer vanonder op mijn lijstje staan :ha

Maar ik zie me zo niet direct zoiets doen nu :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 augustus 2010 - 13:45

Ik heb mijn hart verloren aan Canada (Westen). Zou er naartoe verhuizen voor de natuur :hart: , en de mentaliteit (niet grootsteden, dorpjes zoals Hope, Princeton ...). Of ik dat effectief zou doen, is een andere vraag. Ik weet (nog) niet of ik mijn familie hier kan 'achterlaten'. En qua werkgelegenheid etc.

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#7 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:05

Canada vind ik prachtig, maar in de winter veel en veel te koud, daar kan mijn lichaam niet tegen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:09

Zazu zei:

Canada vind ik prachtig, maar in de winter veel en veel te koud, daar kan mijn lichaam niet tegen.

Hangt er vanaf waar eigenlijk.
Toen ik er naar toe ben gegaan, heb ik alle soorten weer gehad. (augustus-september). Gewoon Belgisch weer (De kust, Vancouver), maar ook 40 graden (Lytton, Lillooet), zelfs sneeuw en iiiiijjjjjskoud (Jasper en glacier national park). Zelf zou ik nooit in het noorden gaan wonen dan, eerder ergens in de buurt van Vancouver.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:15

wij denken er hier ook vaak aan. Ik zou graag buitenlandse journalistiek doen en mijn vriend wil graag ervaring opdoen als arts in het buitenland. Voor hem is het niet te lastig ergens werk te vinden, voor mij zal dat andere koek zijn... Wij zouden graag naar  Azie trekken, maar dit wil voor ons betekenen dat Fiere in quarantaine zou moeten en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat ECHT niet zie zitten. Ook het feit dat mijn vriend verwacht wordt de praktijk van zijn vader over te nemen na verloop van tijd maakt het wat moeilijk. Het hele gezin leeft er namelijk al een hele tijd naartoe en toen ik zei dat ik mss terug naar limburg wou kreeg zijn moeder al bijna een hartstilstand, laat staan dat ik moet zeggen dat ik naar azie wil :)

Iemand trouwens al ervaring met een poes in quarantaine?

Ik wens je veel succes Zazu!

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:21

oh kei tof, ik zou hier ook vertrekken als ik moest kunnen, maar ventje ziet dat natuurlijk weer niet zitten :p , ik zou naar australie verhuizen, zonder twijfel, zelfs morgen als ik moest kunnen, ik zou al mijn beestjes meenemen,  maar het zal een droom blijven vrees ik :engel:

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#11 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:24

Ja ok, Vancouver valt in de winter nog mee, hoewel ook niet warmer dan 6 graden meestal.
Ik heb verschillende gezondheidsproblemen die eigenlijk nihil zijn in warm weer, maar zodra het kouder is dan 10 graden heb ik veel pijn, dus Canada houdt voor ons helaas op.
Vrienden van ons wonen in Montreal (oorspronkelijk komen ze uit SoCal, dus nogal een verschil voor ze ;) ) en die hadden de hele winter sneeuw, sneeuw en sneeuw.

Ik heb in zoverre ervaring met een poes in quarantaine dat familie van mij naar Australie is gegaan en daar moeten ze ook in quarantaine, voor hun was dat geen probleem, ik geloof dat het 6 weken was, en het is eigenlijk net zoals een pension. Poes kwam er zeer goed verzorgd uit, de hond ook trouwens.

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#12 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:25

tijgertje75 zei:

oh kei tof, ik zou hier ook vertrekken als ik moest kunnen, maar ventje ziet dat natuurlijk weer niet zitten :p , ik zou naar australie verhuizen, zonder twijfel, zelfs morgen als ik moest kunnen, ik zou al mijn beestjes meenemen,  maar het zal een droom blijven vrees ik :engel:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar voor Australie kun je als je onder de 30 bent ook een visum aanvragen voor een werkvakantie, dan mag je een jaar lang wonen en werken daar, kun je altijd kijken of het wat voor je is.

Dat hebben wij ook nog overwogen, maar toen kwamen de kindjes en nu gaat het niet meer.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:27

Zolang mijn ouders nog leven, zal ik waarschijnlijk niet emigreren. Ik ben enig kind, mijn (gescheiden) ouders hebben amper goede vrienden en familie zien ze af en toe. Dus ik wil er zijn in hun oude dag, als ze hulp nodig hebben. Voorlopig heb ik ook niet zoiets van 'daar wil ik echt wonen'. Ik wil wel naar verschillende plaatsen reizen, maar nog niet echt het idee gehad dat ik me daar thuis zou voelen. Die maand in Japan bv. was fantastisch, maar ik zou nooit kunnen aarden daar. De mentaliteit, werkcultuur en algemene cultuur is zooo anders... niks voor mij. Misschien eerder in de richting van Scandinavië, Nieuw-Zeeland of Tasmanië. :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:37

Ja, ik zou héél graag naar Australië willen emigreren. Ik heb daar echt een stukje van mezelf achtergelaten toen ik er in 2008 op vakantie was. Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#15 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:42

Wat houdt je tegen Ester?  Als je een knelpuntberoep hebt kun je meestal wel een visum krijgen voor Australie