Spring naar inhoud

- - - - -

Emigreren

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:45

Ester zei:

Ja, ik zou héél graag naar Australië willen emigreren. Ik heb daar echt een stukje van mezelf achtergelaten toen ik er in 2008 op vakantie was. Er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.

Dat gevoel ken ik Ester, maar dan met Canada. Nu twee jaar geleden was ik er... *droomt weer weg* Echter, weet ik niet hoe het er is in het gewone dagdagelijkse leven hé. Is er ook zo'n mogelijkheid zoals in Australië, maar dan in Canada, Zazu?

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#17 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:48

Frances, absoluut, voor Canada kun je een work holiday permit krijgen als je tussen de 18 en de 30 bent.
Geldig voor een jaar en dan mag je wonen en werken in Canada.
Hier meer informatie:
http://www.canadaint...x.aspx?lang=nld

Bewerkt door Zazu, 23 augustus 2010 - 15:49.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:50

Zazu zei:

Frances, absoluut, voor Canada kun je een work holiday permit krijgen als je tussen de 18 en de 30 bent.
Geldig voor een jaar en dan mag je wonen en werken in Canada.
Hier meer informatie, maar dit is een commercieel bureau dus als je goed zoekt kun je het ook zelf regelen.

Werken en reizen in Canada | canada

Bedankt Zazu! Daar ga ik zeker is over nadenken! :flower:

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#19 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:52

Ik heb m net bewerkt, dr staat nu een link voor belgen ;)

Succes, en ik zou zeggen ga ervoor! Je kunt beter spijt hebben van iets dat je wel gedaan hebt dan van iets dat je niet gedaan hebt en je je altijd moet afvragen "hoe zou het zijn geweest als"

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:54

Ik wil absoluut emigreren. Ik zie mij niet in Nederland wonen mijn hele leven. Ik heb gewoon steeds meer rust nodig in mijn leven en ik heb een tijdje in de Cariben gewoond en gewerkt en ik weet dat een andere leefstijl dan het haastige gestresste Nederland beter bij mij past.
Een land als Spanje lijkt me wel interessant, omdat het niet te ver van familie toch is, maar wel ver genoeg voor een cultuur en klimaat verandering.

Maar dit is wel een lange termijn plan, omdat ik eerst mijn leven op orde moet hebben en mijn vriend ook nog in diezelfde lijn moet hebben denken ;)

Ik vind het top dat je ervoor gaat Zazu! Veel mensen dromen ergens van, maar het doen is het een tweede. :duim:

Bewerkt door eve, 23 augustus 2010 - 15:54.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#21 Geplaatst 23 augustus 2010 - 15:58

Frances zei:

Bedankt Zazu! Daar ga ik zeker is over nadenken! :flower:

Mijn schoonbroer is net terug van een jaar Canada, Frances ;)
Wel een andere situatie als de jouwe, is een jongen die van de ene in de andere depressie sukkelt en telkens denkt dat zijn geluk elders ligt. Dus gaat hij een jaar naar land X in de hoop dat hij daar een spannend en interessant leven kan leiden zoals "in de films" en een nieuw leven kan opbouwen, maar na een jaar staat hij dan weer hier en moet weer op zoek naar een nieuw land "om een nieuw leven te beginnen". Na een jaar merkt hij dat het niet allemaal één groot avontuur is en is het nieuwe er wat af en kabbelt het gewone leven weer verder. Tja en dan is hij het beu en zakt hij weer in die depressie...
Hij is net terug uit Canada, kon er niet langer meer blijven want visum verlopen en kan geen nieuw meer aanvragen. Ben eens benieuwd waar hij nu naartoe zal gaan. Ik heb eigenlijk wel medelijden met hem, want hij loopt verloren en is op zoek naar iets dat hij toch niet zal vinden. Nergens is het leven een groot feest en het "dagdagelijkse" hoort er gewoon bij bij het leven...

Maarre als je info wilt over een jaar naar Canada dan kan ik zeker eens aan de schoonbroer vragen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:16

Smitten Kitten zei:

Mijn schoonbroer is net terug van een jaar Canada, Frances ;)
Wel een andere situatie als de jouwe, is een jongen die van de ene in de andere depressie sukkelt en telkens denkt dat zijn geluk elders ligt. Dus gaat hij een jaar naar land X in de hoop dat hij daar een spannend en interessant leven kan leiden zoals "in de films" en een nieuw leven kan opbouwen, maar na een jaar staat hij dan weer hier en moet weer op zoek naar een nieuw land "om een nieuw leven te beginnen". Na een jaar merkt hij dat het niet allemaal één groot avontuur is en is het nieuwe er wat af en kabbelt het gewone leven weer verder. Tja en dan is hij het beu en zakt hij weer in die depressie...
Hij is net terug uit Canada, kon er niet langer meer blijven want visum verlopen en kan geen nieuw meer aanvragen. Ben eens benieuwd waar hij nu naartoe zal gaan. Ik heb eigenlijk wel medelijden met hem, want hij loopt verloren en is op zoek naar iets dat hij toch niet zal vinden. Nergens is het leven een groot feest en het "dagdagelijkse" hoort er gewoon bij bij het leven...

Maarre als je info wilt over een jaar naar Canada dan kan ik zeker eens aan de schoonbroer vragen.

Aha! En hij heeft daar dan ook gewerkt? ik vind het anderzijds wel chique dat hij dat altijd maar doet dan!
Ik ga het eerst nog is met mijn ventje over hebben. Want zit je dan zo in een gezin ofzo? Zou Steven dan ook mee kunnen en zouden we dat samen kunnen doen? Want alleen :onzeker: Dat is dan ook niet dagdagelijks, want dagdagelijks is thuiskomen en eten maken voor beiden en de was en de strijk en blabla :d
Een vriendin van me zit nu in Amerika (overal een beetje) met Up With People, blijkbaar valt het heeeeel goed mee!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#23 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:20

Frances zei:

Aha! En hij heeft daar dan ook gewerkt? ik vind het anderzijds wel chique dat hij dat altijd maar doet dan!
Ik ga het eerst nog is met mijn ventje over hebben. Want zit je dan zo in een gezin ofzo? Zou Steven dan ook mee kunnen en zouden we dat samen kunnen doen? Want alleen :onzeker: Dat is dan ook niet dagdagelijks, want dagdagelijks is thuiskomen en eten maken voor beiden en de was en de strijk en blabla :d
Een vriendin van me zit nu in Amerika (overal een beetje) met Up With People, blijkbaar valt het heeeeel goed mee!

Nee, hij zit daar wel echt alleen. Werkt in een café ofzo en voor de rest leeft hij van een erfenis ;)

Maar hij zit daar niet met een vereniging ofzo hoor. Echt op zijn eentje.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:21

Ik zie dat er hier meerderen hun hartje aan Australië verloren zijn...
Net als ik dus ;)
Ik ben er jammer genoeg nog nooit geweest, en zoals het er nu uitziet zal dit er waarschijnlijk ook nooit van komen, maar dromen mag altijd hé ;)
Ventje ziet dat helemaal niet zitten, te veel "rare" insecten :trance:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:29

haemoglobine zei:

Net als ik dus ;)
Ik ben er jammer genoeg nog nooit geweest, en zoals het er nu uitziet zal dit er waarschijnlijk ook nooit van komen, maar dromen mag altijd hé ;)

Oooh :( Jammer van jouw ventje dat hij dat niet wil. Amai mijn lijstje van 'de landen die ik nog wil zien' is laaaaaaa...ng. Gelukkig dat van Steven ook!
Australië, Nieuw-Zeeland, Cuba, nog is Canada, Mexico, Noorwegen ... O:)

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#26 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:32

We denken er ook serieus aan om te emigreren. Maar hier wachten we tot de kinderen afgestudeerd zijn. over zo'n 5 tal jaar is dat. Na ons eerste avontuur in De states hadden we de smaak te pakken. Na de Usa was Nederland aan de beurt en zo terug naar belgie. Aan de Lottery voor een greencard hebben we nooit deelgenomen. We hebben dank zij vrienden en sponsers een verblijfsvergunning gekregen van 5 jaar. Werk was ook geen probleem  Als je iets wil bereiken en wil werken krijg je werk.
Nu denken we eraan om naar Suriname te emigreren, de grond hebben we van m'n schoonvader gekregen, zo'n 1100 m². Daar willen we een b&b beginnen. Maar eerst de studie's van de kinderen. :d

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:32

haemoglobine zei:

Net als ik dus ;)

Ik heb een vriendin die er onlangs voor 3 maanden rondgereisd heeft en nu voor een jaartje terug naar Australië gaat met een working holiday-visum. Ze vindt de insecten daar ook vreselijk en kan niet zo goed tegen de hitte van vooral het noorden van het land. Toch heeft ze haar hart verloren aan Australië. Ze zegt 'Gewoon goed opzoeken welke beesten en planten in welke regio gevaarlijk zijn, en je redt het wel'.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:48

Sakuradrops zei:

Ik heb een vriendin die er onlangs voor 3 maanden rondgereisd heeft en nu voor een jaartje terug naar Australië gaat met een working holiday-visum. Ze vindt de insecten daar ook vreselijk en kan niet zo goed tegen de hitte van vooral het noorden van het land. Toch heeft ze haar hart verloren aan Australië. Ze zegt 'Gewoon goed opzoeken welke beesten en planten in welke regio gevaarlijk zijn, en je redt het wel'.

:ha :ha :ha

De warmte zou me misschien ook wel parten spelen...
Hangt ervan af welke regio natuurlijk!
Insecten, pfff, wij zijn meestal zelf veel groter dan hen, en dan hebben wij er nog schrik voor :lachen:
Enkel opletten geblazen voor de gevaarlijke!

Mocht ik onverwachts alleen vallen, dan denk ik dat ik er meteen naar toe zou trekken, verder zou ik hier dan toch niets meer te verliezen hebben...
En ks kun je van overal ter wereld bezoeken hé ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:58

Nja die insecten zijn inderdaad wel goor :misselijk:
Mijn voormalige beste vriendin is verhuisd naar Nieuw-Zeeland. Maar twee jaar later naar Australië omdat er te weinig werkgelegenheid was voor haar ouders in NZ. Ze woont er nu al 8 jaar denk ik. Ze is er echt wel heel gelukkig. haar broer woont nog in NZ, andere broer mee in Australië. Ouders ook in Australië. Haar broer van NZ is onlangs papa geworden. Dus bewijzen genoeg dat je ook daar een nieuw leven kan starten :d
Ik hoop haar eens te gaan bezoeken (Melbourne), maar ja, tijd en geld hé :LOL:

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:16

Ik ben na mijn middelbaar een half jaar naar Amerika gegaan via een organisatie, en ik heb daar the 12th grade (deels) opnieuw gedaan :) Ik kon mijn state niet kiezen, maar gelukkig zat ik in Zuid-California :LOL: Ik heb daar ook in een gastgezin gewoond en ik heb nog steeds contact met hen.

Na dat halfjaar daar wou ik doodgraag emigreren naar California, maar die mogelijkheid was er niet aangezien College of University daar peperduur is, er een enorm verschil is tussen de verschillende universiteiten qua niveau, en het heel moeilijk is in de beste scholen binnen te geraken.

Nu heb ik ergens nog altijd wel een soort van verlangen om terug naar daar te gaan en er zelfs evt te gaan wonen (ergens aan een strand, niet té heet ;) ), maar er zijn ook veel nadelen aan leven in de US. Ook een aantal voordelen vind ik: in California heerst er een zeer open cultuur (ik spreek niet over de rest van Amerika), fijn weer, makkelijker om daar zelfstandige te worden, minder belastingen.

Als je succesvol bent in Amerika kan uw leven echt wel zalig zijn, maar de andere kant van de medaille is des te zwart.

Bewerkt door Louise, 23 augustus 2010 - 17:18.

Geplaatste afbeelding