Spring naar inhoud

- - - - -

effe hart luchten

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 23 augustus 2010 - 19:04

catherine zei:

Oei dan ga je eens op vakantie en denk je dat je schatten goed verzorgd gaan worden.
Ik zou het haar toch ook eens zeggen, mss hebben ze teveel natvoer gegeten en is daarmee hun buikje ontregeld?
Wij zijn een paar jaar geleden 8 dagen naar zee gegaan en mijn zus en haar dochter kwamen de katten verzorgen.
Ik had 8 zakken grind in de kelder staan en de dochter had niet beter gevonden elke dag de bakken uit te kuisen en er nieuw grind in te doen. Als we thuis kwamen was al het grind op. :o Maar ja beter te proper dan dat ze het niet bezien. Momenteel is mijn zus op vakantie en zorg ik voor haar 3 katten en het hondje.
Hopelijk zijn je poezels snel terug beter. :hug:

liever zo dan dat er niet uitgeschept wordt! ;)

En ik hoop echt dat je poezels snel terug beter worden en in het vervolg maar een betrouwbaarder persoon zoeken! Persoonlijk zou ik ook niet mijn schoonfamilie laten komen (die zijn niet zo dier-minded)

Geplaatste afbeelding

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 695 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:31

Ver-schrik-ke-lijk! Zou zelf toch ook nogal lastig zijn hoor! :evil: Ik zou in het vervolg ook iemand anders vragen. Dit kon je uiteraard op voorhand niet weten, maar gelukkig weet je het nu wel ;)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#18 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:47

:evil: :evil: :evil:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 24 augustus 2010 - 10:50

Ze hebben gelukkig vandaag niet meer overgegeven en hebben deze morgen hun portie natte voeding wel opgegeten. :dancer:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 24 augustus 2010 - 11:02

Ik zou dit even laten bezinken en op een moment dat je rustig bent, dit toch bespreken met je schoonzusje. Misschien wist ze niet dat 4 katten zoveel "poep" en "plas" geven en dacht ze dat 1 keer de kattenbak reinigen wel voldoende was?
En misschien wist ze niet dat die kommen uitgewassen moesten worden?
En misschien wou ze je niet ongerust maken dat Tijger er niet was?
Enz...?
Ok, nu stel ik het allemaal weer mooi voor he (ik geloof nog altijd in het goede van de mens :oops: ).
Ik zou heel teleurgesteld zijn. Een van de redenen waarom ik bijna niet weg ga, is omdat ik weet dat ik zelf heel goed voor mijn poezels zorg, en dat anderen dat (volgens mij) niet goed genoeg zullen doen :louche: .
Maar je hebt er wel je lesje uitgeleerd: een heel duidelijk gedetailleerd briefje schrijven, en dan echt tot in de details he (eetkommen telkens uitwassen na het eten....)
:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 24 augustus 2010 - 13:56

Mijn briefje was vrij gedetailleerd. Dacht ik toch?? Ik zei nog tegen mijn vriend: ze zal wel weten dat ze die potjes dezelfde dag (dus het moment dat ze er nog was) nog moet uitwassen zeker? Dat ze geen natte voeding mag laten staan?
Ze heeft namelijk ook zelf poezen gehad! Oke, ze had geen krabpaal en geen kattenbad (buiten = kattenbak + veel 'ongelukjes'). Misschien is mijn keuze toch zeer verkeerd geweest...

@ Joloka: je hebt pb

Wie weet nu niet dat je kommetjes moet uitwassen :catscratchhead .

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 24 augustus 2010 - 14:17

Hier zou ik ook wel boos van worden, mijn schoonmoeder doet het hier ook elke dag... dat moet ook, ze zijn hier met 5 en maar 2 kattenbakken, hier mag gewoon geen dag overgeslagen worden... ze moet hier zelfs 2 katten de pil geven en dat is niet simpel als het niet je eigen katten zijn, gelukkig heb ik zere brave poezels. :x

Je hebt het toch duidelijk gezegt dat ze die elke dag moest legen?
En dat water dat moet ze toch ook weten, mijn schoonmoeder doet het zelfs 2 keer per dag.

En zeker als ze zelf katten heeft dan moet je zulke dingens weten, toch?

Ocharme... je hebt ze dan aan iemand toevertrouwt en dan heb je dit!

*Joloka gij zijt een goeke! :hug:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#23 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:12

dolfjeweerwolfje zei:

Mijn briefje was vrij gedetailleerd. Dacht ik toch?? Ik zei nog tegen mijn vriend: ze zal wel weten dat ze die potjes dezelfde dag (dus het moment dat ze er nog was) nog moet uitwassen zeker? Dat ze geen natte voeding mag laten staan?
Ze heeft namelijk ook zelf poezen gehad! Oke, ze had geen krabpaal en geen kattenbad (buiten = kattenbak + veel 'ongelukjes'). Misschien is mijn keuze toch zeer verkeerd geweest...

@ Joloka: je hebt pb

Wie weet nu niet dat je kommetjes moet uitwassen :catscratchhead .

Je hebt pb terug ;) . Je zegt het ergens zelf (en dat is niet om je schuldgevoelens te geven, zeker niet :hug: ): "ze zal wel weten dat ze die potjes dezelfde dag nog moet uitwassen"? Reken daar dus niet op he. Wij KS'ers wel ja (en dan zullen er nog zijn die het niet elke dag doen). Maar het is nu eenmaal zo (leer ik hier uit ervaring met mijn pubers en verzorgenden, verpleegkundigen in opleiding) dat het echt heel gedetailleerd moet zijn: hoe vaak moet iets gedaan worden, wanneer juist. En dan nog eens overlopen met hen (of ze echt alles goed begrepen hebben) en het hen dan eens laten doen of het hen zelf laten doen terwijl je er bij bent. Wij vinden heel veel dingen normaal waar zij niet eens aan denken :( . Als ik aan mijn pubers vb vraag om na een broodmaaltijd de tafel af te ruimen: dan zijn het eten en de borden van tafel weg... maar die staan dan ergens anders (hopelijk op het aanrecht O:) , als ze al niet ergens anders staan), charcuterie geraakt niet in de koelkast, de vaat niet in de vaatwas (maar soms wel in de buurt ervan) en de tafel ligt vol met broodkruimels of etensresten :o . Als ik hen vraag: "ga je na het eten die wasmand meenemen naar boven". Ja, dan kan het gebeuren dat die er na drie uur nog staat. Ik had wel gevraagd na het eten maar niet vb als je na het eten terug naar jullie kamer gaan.... En zo zijn er honderden voorbeelden... Het rare is dat dit enkel thuis gebeurd en niet in het jeugdhuis, chiro of vakantiejob.... dat gebeurt allemaal direct :ha .

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:22

Ja, je hebt gelijk. Maar begrijpen doe ik het nog steeds niet :ha :blont:
Oke, van de korrel en het water kan ik wel begrijpen. Maar een potje waar natte voeding ingezeten heeft?? Dit niet leegmaken en niet afwassen????
Dat kan er bij mij toch niet in hoor!
Je laat toch ook geen etensresten van jezelf dagen staan? Je eet toch ook niet uit een vuil bord?

Ach, zal wel aan mij liggen :louche: .

@ Solotje: Joloka is inderdaad een goeke zo te lezen :)

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 24 augustus 2010 - 15:22.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:29

dolfjeweerwolfje zei:

Ja, je hebt gelijk. Maar begrijpen doe ik het nog steeds niet :ha :blont:
Oke, van de korrel en het water kan ik wel begrijpen. Maar een potje waar natte voeding ingezeten heeft?? Dit niet leegmaken en niet afwassen????
Dat kan er bij mij toch niet in hoor!
Je laat toch ook geen etensresten van jezelf dagen staan? Je eet toch ook niet uit een vuil bord?

Ach, zal wel aan mij liggen :louche: .

@ Solotje: Joloka is inderdaad een goeke zo te lezen :)

Je eet inderdaad niet uit een vuil bord maar voor sommige mensen zijn het "maar" katten. Ik heb zo ooit eens voor  iemand haar kat gezorgd terwijl ze 3 weken weg waren. Ik heb zelfs moeten zoeken naar een afwasproduct en een sponsje en een keukenhanddoek om dat eetkommetje uit te wassen :( .
En zo goe ben ik ook niet zunne.  Wacht maar tot jullie pubers hebben van rond de 20. Mijn grijze haren komen steeds sneller terug :censored: en af en toe ben ik hees van het brullen tegen hen O:) (wat dus ook niet helpt want dan luisteren ze zeker niet :ha ).

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 24 augustus 2010 - 16:38

Dat is dus ook één van de redenen dat ik nooit op vakantie ga. Weet je, als je nog eens voor enkele dagen weg gaat, mag je mij altijd contacteren hoor, als het past wil ik gerust voor je poezels zorgen ;) Zover woon je niet, en ik beloof plechtig dat ik de kommetjes zal uitwassen en de kattenbakken leeg maken :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 24 augustus 2010 - 17:18

Ja dat is ook 1 van de redenen dat ik niet graag weg ga.
Ik heb 1 maal gehad dat ik terug kwam van 2 nachtjes weg. Had ik mooi een doodzieke poes met een opengebroken mastitis. Kon ik om 11 uur naar de DA in het weekend. Persoon was "vergeten" om langs te komen :roll:
Vorige week ben ik een week weg geweest en toen heeft een vriendin hier geslapen en voor de poezels gezorgd. Alles top gegaan.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 24 augustus 2010 - 17:34

PeggyJ zei:

Dat is dus ook één van de redenen dat ik nooit op vakantie ga. Weet je, als je nog eens voor enkele dagen weg gaat, mag je mij altijd contacteren hoor, als het past wil ik gerust voor je poezels zorgen ;) Zover woon je niet, en ik beloof plechtig dat ik de kommetjes zal uitwassen en de kattenbakken leeg maken :LOL:

:lachen: Alvast bedankt! Zal het in mijn achterhoofd houden :) .

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 26 augustus 2010 - 12:33

Stel je voor dat je nog langer was weggebleven, verschrikkelijk dan gewoonweg :misselijk:

Wij hebben gewoon alles mondeling overlopen met de onderbuurvrouw en het lag hier even proper als dat we vertrokken waren. Ze hadden zelfs gekuist, er lag geen korreltje grit naast de bak, de bakken waren allemaal leeggeschept, er kwam ons geen slechte geur tegemoet, de drink- en eetbakjes waren proper, onze katjes werden elke keer goed geknuffeld, want ze zijn zelf ook zot van poezen, maar durven er geen meer te nemen omdat ze al wat op leeftijd zijn...

Wij hadden ook echt veel schrik, Simon wou zijn moeder laten komen, maar dat was voor mij geen optie [-( die zorgt nog niet eens voor haar eigen cavia's :evil: Ik zou dan ook niet zomaar iedereen kunnen vertrouwen, want zoals Joloka zegt, heeft niet iedereen het even goed voor met katten of weten ze het gewoon niet.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 26 augustus 2010 - 12:40

Dit is inderdaad niet leuk, als ze het willen doen moeten ze het goed doen