Spring naar inhoud

- - - - -

iedere morgen wenen!!

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 augustus 2010 - 16:56

MOBY is nu sinds anderhalve week bij ons en hij blijft ons smorgens wakker maken door enorm te wenen.  eerst dachten we hij moet wennen, of hij heeft honger. aan het eten kan het niet liggen want we geven hem nu savonds een hele grote protie en hij eet het zelfs niet allemaal op.  savonds weent hij niet meer. Hij mocht wel nog niet samen slapen met ons kattineke.
Aangezien ze nog niet hebben gevochten en minneke enkel beetje blaast als hij in haar geburen komt gaan we ze deze nacht samen laten slapen beneden.

Mss is het omdat hij bij Minneke wil zijn?
we hebben ook de dierenkliniek gecontacteerd en die zeggen dat het mss om een Medisch probleem kan gaan?!

We hebben de veearts nog niet laten komen omdat we eerst wouden aftasten of hij het kon vinden met Minneke en of de andere kwaaltjes opgelost raken.
De dierenkliniek zegt dat we nog een 2 weekjes geduld moeten hebben aangezien we ook het verleden van moby niet kennen.

binnen 2 weekjes is hij hier dan ongeveer 4 weken en dan mag hij buiten gaan. we merken dat hij toch wel intensie heeft om buiten te willen gn; Als hij echt buiten wil gn we hem daarvan niet weerhouden. Mss is het echt ook van verveling dat hij smorgens echt buiten wil. Mss mocht hij wel buiten gn iedere morgen bij zijn vorige baasjes.

Hopelijk vinden we de oplossing zodat alle kwaaltjes opgelost raken en Moby hier echt gaat kunnen genieten van zijn leventje. hij is al goed bijgekomen want je kon zijn ruggegraad zo voelen het dutske. Hij weegt nu 5kg 500gr maar als we hem aaien merken we wel dat er gerust nog een kilootje mag bijkomen.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#2 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:19

Kan gewoon zijn dat hij zich een beetje eenzaam voelt hoor. Als hier de deur open gaat en Rafje kan weer binnen, dan hoor ik telkens een heel concert :ha

Verder zou ik hem wel iets langer dan 4 weken binnen houden om te wennen aan het nieuwe huis. Het moet goed klikken met de andere poes voor je hem buiten laat, trouwens.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:40

Hij weent waarschijnlijk gewoon om aandacht, dat doen ze hier ook. Kan hij 's morgens niet bij jullie op de kamer?
Ik zou hem ook zo snel niet buiten laten want garantie gaat hij terug naar waar hij gevonden is geweest.
Ik zou hem toch enkele weken langer binnen houden hoor. :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:41

Als ik het goed begrijp (sorry, ben nogal moe :oops: ) slapen jullie met Minneke boven. Moby moet beneden blijven. Goh, mijn eerste logische reactie is dat hij ook naar boven wil en bij jullie wil zijn.
Waarom dit niet proberen??
Ook vind ik 4 weekjes persoonlijk wat kort om hem dan al buiten te laten.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 23 augustus 2010 - 17:51

dolfjeweerwolfje zei:

Als ik het goed begrijp (sorry, ben nogal moe :oops: ) slapen jullie met Minneke boven. Moby moet beneden blijven. Goh, mijn eerste logische reactie is dat hij ook naar boven wil en bij jullie wil zijn.
Waarom dit niet proberen??
Ook vind ik 4 weekjes persoonlijk wat kort om hem dan al buiten te laten.

ja minneke slaapt op de gang en bij ons. dit is de 2de poging want Moby zat eerst boven op de gang . Maar we lieten hem niet op de kamer omdat het eigenlijk niet de bedoeling is hen te laten wennen om bij ons te slapen. en toen weende hij zelfs savonds toen. Gelukkig is dat al niet meer het geval.

Als we dit hem toelaten gaat hij blijven wenen om altijd op de kamer te mogen.  af en toe mag minneke in het weekend eens mee slapen op de kamer maar niet in de week want dan slapen we minder vast.  Naderhand zal hij dat ook wel mogen eens in het weekend maar gn dagelijks ritueel :)

We gn nu zien wat het geeft door hen deze nacht samen te laten slapen wie weet is hij daar gelukkig mee.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 augustus 2010 - 18:52

Eerlijk? Ik denk dat je het beste voor eenzelfde lijn zorgt, zowel voor Minneke als voor Moby.
Dan mogen ze wel, dan niet... Voor hen verwarrend denk :oops: .
Laat hem anders ook mee op de gang? Misschien kan je een mandje ofzo op de gang zetten voor Moby en Minneke?
Sommige poezels zijn nogal los hierin, andere hebben wat meer 'houvast' nodig denk. Moby ziet nu enkel dat Minneke wel mee naar boven mag met jullie en dat hij helemaal alleen beneden moet blijven.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 augustus 2010 - 00:19

dolfjeweerwolfje zei:

Eerlijk? Ik denk dat je het beste voor eenzelfde lijn zorgt, zowel voor Minneke als voor Moby.
Dan mogen ze wel, dan niet... Voor hen verwarrend denk :oops: .
Laat hem anders ook mee op de gang? Misschien kan je een mandje ofzo op de gang zetten voor Moby en Minneke?
Sommige poezels zijn nogal los hierin, andere hebben wat meer 'houvast' nodig denk. Moby ziet nu enkel dat Minneke wel mee naar boven mag met jullie en dat hij helemaal alleen beneden moet blijven.

Hier sluit ik me helemaal bij aan :)
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 24 augustus 2010 - 00:43

Ik zou proberen alles open te laten en ze vrije keuze geven.
Wie weet komen ze misschien zelfs niet in de slaapkamer, maar is het feit dat ze weten dat ze dat wel kunnen gewoon voldoende?
De mijne hebben vrij spel 's nachts, soms komen ze in hun mandje in de slaapkamer slapen, maar meestal slapen ze gewoon in de living.
Echo komt 's morgens om haar wakker-worden-knuffel, de anderen deden dat ook toen ze klein waren, maar weten ondertussen wel dat het de moeite niet is ons wakker te maken :oops:
Met Echo zijn we misschien wat gemakkelijker, gezien haar toestand...
En voor de katten is het inderdaad verwarrend, dan wel, dan niet, zij hebben geen echt besef van tijd of dag zoals wij...

Bewerkt door haemoglobine, 24 augustus 2010 - 00:45.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 24 augustus 2010 - 07:46

Hier is het ook zoals bij heamoglobine. Ze hebben vrije keuze.
Soms lig je dan met 3 of 4 poezels op bed, maar ook alleen.
Momenteel komen de kittens bij ons slapen. Of wat Kiara onder 'slapen' verstaat :x .
Maar dat gaat wel weer over. Dat is de kittenperiode (het ravotten ipv slapen).
Sloeber slaapt vaak in een mandje op de slaapkamer of onder ben en vaak op mijn bureaukamer in ZIJN zeteltje :) .
Moest ik hier een deur toedoen, dan is het gegarendeerd prijs :s .

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#10 Geplaatst 24 augustus 2010 - 07:57

Hier ook vrije keuze! Soms liggen ze allemaal wel ergens rond je, andere momenten is er geen enkele poezel te bekennen. Meestal komen ze in het begin allemaal even hun aandacht eisen en je goedenacht wensen en daarna gaan ze ergens liggen al naargelang hun muts staat. Langs je, op je over je, hun mandje, krabpaal, zetel,........

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 24 augustus 2010 - 08:23

JOEHOE!!!
Vanmorgen is Moby heel flink geweest, we hebben kunnen slapen tot de wekker afliep!
Minneke wou gisteren avond terug buiten en die is buiten gebleven.
Moby heeft beneden geslapen met de deuren dicht.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 24 augustus 2010 - 13:49

Uiteindelijk zal hij er misschien wel aan wennen. Maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig :oops: . Hij alleen beneden, de rest boven.

Maar ieder huis zijn ding natuurlijk :d :LOL: .

Wel fijn dat je hebt kunnen slapen tot de wekker afliep! Hier dus niet O:) . Xanti lag mooi naast mijn hoofd te slapen, maar Kiara :louche: . Nu slaapt madam wel :o .
Maar wel op de krabpaal naast de bureau waaraan ik zit :loveshower: :loveshower: .

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:25

Hier mogen ze ook slapen waar ze willen ,ik woon op een appartement en de deuren staan s'nachts open .Soms liggen ze alletwee op mijn bed maar dat is vooral als het kouder is buiten .En voor de rest kiezen ze slaapplaatsjes zelf ,de zetel ,krabpaal ,stoel  waar ze maar willen .Als ik mijn kamer deur sluit weent Atilla ook omdat hij dan mij niet kan wekken als hij honger heeft dagelijks ochtend ritueel. :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#14 Geplaatst 24 augustus 2010 - 18:44

Ik heb er maar 1 maar hij gaat waar hij wil en slaapt waar hij wil.Als hij perfect op de bak gaat zou ik gewoon ook alle deuren openlaten,zodat hij kan gaan waar hij wil.Vermoorden zullen ze elkaar wel niet doen :d Aan je verhalen te "lezen :d "vind ik wel dat dit al heel goed gaat,hoor.T'is tenslotte nog maar anderhalve week.Over dat wenen,gewoon negeren.Mijne heeft dit efkens gedaan,zo heel luid miauwen en ik heb de raad van de ks'ers opgevolgd en dit heeft geholpen.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 25 augustus 2010 - 15:17

de voobije nacht heeft Moby en Minneke samen beneden gezeten. we hebben niets gehoord. Vandaag heeft minneke nog gn enkele keer naar Moby geblazen en als ze daarnet binnenkwam van haar uitstapje gaven ze elkaar terug neusjes. :)

Ik begin hoop te krijgen al 2 nachten op rij is MOBY flinke jongen :d