Spring naar inhoud

- - - - -

Natvoer

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_wenny_*
Guest_wenny_*

#1 Geplaatst 23 augustus 2010 - 18:59

Hoi hoi,

Hmm ik wou even vragen .. hoeveel x per dag een katje van 4 maanden natvoer mag hebben? ik doe het nu 2 x per dag.. is dat niet te weinig?

Bewerkt door wenny, 23 augustus 2010 - 18:59.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 augustus 2010 - 19:01

Ik geef enkel s'morgens rest van de dag brokjes en soms wat vers vlees tussendoor.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 23 augustus 2010 - 19:18

Je kan bv natvoer 's morgens en 's avonds wat geven en zie dat er de hele dag droogvoer staat zodat Simba kan eten wanneer hij wil.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 23 augustus 2010 - 19:54

Hangt er ook vanaf hoeveel in dat blikje/zakje zit denk ik ;)

Ik gaf in het begin (op 12 weken) een heel zakje (100g) elke avond en verder de hele dag door kittenbrokjes ter beschikking laten staan.

Nu dat hij wat ouder is (5 maanden)  en ietssss minder eten schrokt, doe ik het zakje gesplitst in twee-en, dus 50g per keer, omdat hij het anders te lang laat staan en het vies wordt met dit warme weer met die vliegen.

Maar ik ben geen voeding expert hoor!
Ik heb alleen een praktijkgeval hier die nu op 5 maanden 2,8 kg weegt :)
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 23 augustus 2010 - 20:14

Twee keer is wel genoeg hoor , zeker nu ze toch nu eindelijk ook brokjes eet hihi , ze luste die andere gewoon niet heee..

We kunnen ook nog gaan bedenken om ze op carnibest te gaan zetten??
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 23 augustus 2010 - 20:29

Het ligt er een beetje aan Wendy, hoe geef je nu verder eten? Ik neem aan dat Simba ook brokjes krijgt? Staan die er de hele dag door? In dat geval is twee keer per dag natvoer voldoende. Welke brokken en welk natvoer geef je?

Wij lieten voor de kittens altijd kittenbrokjes staan, zodat ze altijd kunnen gaan eten wanneer zij willen. Daarnaast kregen ze elke dag iets van vlees.

We gaan het vanaf nu allemaal anders doen :)

Sinds kort (paar weken) geven we Carnibest. Dat is een kvv (kant en klaar versvoer). De kat is een carnivoor, en dus is vlees eten (volgens ons dan toch) het beste voor een kat. Daar zijn ze op gebouwd.
We zijn daarom dus overgestapt van brok naar vlees. Eerst naar een kwalitatief hoog voer (dus veel vlees) en daarna dus naar een kvv. In ons geval werd Carnibest het beste gegeten.

Als je Carnibest wilt gaan voeren is nu de perfecte tijd om te beginnen. Hij is nog jong, en dus makkelijker over te zetten.

Wij merken hier nu al (na ruim drie weken) een verschil. De drolletjes worden veel minder en stinken ook bijna niet meer! Ze kunnen nu bijna onder onze neus hun behoefte gaan zitten doen, maar we ruiken het niet meer. En dat terwijl we eerst echt ons huis bijna uitstonken! We gaven Royal Canin, niet direct een slecht voer.....

De vacht wordt dikker, voller en 'ligt' veel mooier. Het lijkt meer op een vacht in plaats van een bos haar zeg maar.... lastig uit te leggen.
Het wordt zachter en voelt heerlijk aan. Het glanst nog niet zo mooi terug, maar ze zijn nog bezig om zich aan te passen aan het nieuwe voedingsregime. Ik verwacht dat ze snel weer gaan glanzen (nu ja, dat hoop ik, aangezien we binnenkort op show gaan ;) )

En als Simba graag vlees eet, dan kun je hem des te makkelijker over zetten.
:)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_wenny_*
Guest_wenny_*

#7 Geplaatst 24 augustus 2010 - 17:30

Hoi Hoi

Er staan hier altijd kittenbrokjes jah die ze kan eten .. en ik gaf eerst van albert heijn huismerk omdat die vrouw dat mee gaf.. maar vind dat zelf zo stinken dus ben over gegaan op gourmet gold, ik vind dat zo lekker ruiken zou het bijna zelf opeten hahaha :heart:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 24 augustus 2010 - 18:07

hier krijgen ze geen natvoer , continu brok en wat carnibest elke avond
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#9 Geplaatst 24 augustus 2010 - 18:32

Zita (4maand) krijgt natvoer als wij eten :) Wel steeds kleine porties maar dan 3 maal per dag. (ongeveer 15 gr per keer)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#10 Geplaatst 24 augustus 2010 - 21:08

ik geef het met mijn kitten 13,5 week 2 keer per dag omdat ik ze liever wat flinker zie en de gehele dag brokjes.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 29 augustus 2010 - 18:36

Hier krijgen ze 's morgens en 's avonds elk een 25g natvoer, voor de rest krijgen ze brokjes.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag