Spring naar inhoud

- - - - -

noortje blijft schuchter

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
53 reacties op dit onderwerp
christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 11 september 2010 - 19:48

heb eindelijk die grote klitten kunnen wegscheren. :p nu heeft ze wel 2 kale plakken onder haar kin.
ze lied het redelijk goed doen.heb het met de tondeuse gedaan.
ik moest haar wel in de nek vasthouden. En dan heb ik haar nog gekamt.
:)
foto' volgen later

na 3 weken hier te zijn is ze nog even schuw.ze gaat altijd in haar hoekje liggen in het waskot. ik denk niet dat het een poes is die menselijk kontakt zoekt. maar anderzijds kan ze wel tegen mijn benen komen wrijven.
ze blaast en kapt nog evenveel naar Elvis en Muis.failiway steekt in maar niks...
eten en drinken gaat goed

nog iemand tips om haar meer op haar gemak te krijgen?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#47 Geplaatst 11 september 2010 - 20:37

Geef haar gewoon meer tijd. Het weg scheren van de klitten enzo geeft ook weer extra stress voor haar. Ik begrijp wel dat dit in eerste plaats nodig was, maar nu haar vachtje min of meer beter verzorgd is, kan je haar wat tot rust laten komen en op haar tempo contact laten maken met jullie :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#48 Geplaatst 11 september 2010 - 20:50

Waarschijnlijk is het mooi mopje geen menselijk contact gewend geweest en moet ze nu leren dat dit contact prettig kan zijn voor beiden. Als ze veel is weg gejaagd zal ze nu moeite hebben met contact zoeken en tijd nodig hebben om moed te vinden knuffels te komen vragen.

Mag ik een foto nemen en met de groep (contact met dieren) proberen contact te maken?

christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 11 september 2010 - 21:23

Sihirci zei:

Mag ik een foto nemen en met de groep (contact met dieren) proberen contact te maken?

wat bedoel je hiermee?ik begrijp het niet.

en ja ik denk ook dat ze mensen niet gewend is.Toen ik haar ging halen moest mevr.haar zoeken en zat ze helemaal op het bovenste verdiep verstopt.als ze daar altijd zat zal ze nooit mensen gewoon geweest zijn.overdag was ze altijd buiten.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#50 Geplaatst 11 september 2010 - 21:36

christine. zei:

wat bedoel je hiermee?ik begrijp het niet.

en ja ik denk ook dat ze mensen niet gewend is.Toen ik haar ging halen moest mevr.haar zoeken en zat ze helemaal op het bovenste verdiep verstopt.als ze daar altijd zat zal ze nooit mensen gewoon geweest zijn.overdag was ze altijd buiten.

je hebt pb.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#51 Geplaatst 12 september 2010 - 00:56

komt heus wel goed hoor. tijd is het woord. geduld is een schone zaak.
Noortje moet nog een heleboel leren. Maar dat komt wel.
Kijk eens naar ons Melme. Is hier sinds april. Zachtjes aan neemt zij haar terrein in.
Zij schiet vooral goed op met de kittens. In het begin vonden wij haar enkel terug in de keuken. Nu kan je het hele huis afzoeken ... Zij komt nog steeds wanneer zij wil. Pakken is er echt nog niet bij (daar zit jij op voorsprong !!!)
Kusjes geven en knuffelen komt ze wel doen. Zolang je maar geen hand/poot naar haar uitsteekt ... :)  

christine.
christine.
  • 175 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 13 september 2010 - 19:27

Noortje haar verstopplaats
poezen 001.JPG
soms komt ze is te voorschijn maar niet verder dan de keuken.
voor het minste lawaai of poes in de buurt gaat ze terug naar haar plekje.
poezen 012.JPG

poezen 019.JPG

poezen 011.JPG

poezen 022.JPG

poezen 024.JPG

poezen 016.JPG

zoals jullie kunnen zien zijn de klitten weg onder haar kin.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#53 Geplaatst 13 september 2010 - 19:31

Ach prutske toch :hart: :hart: :hart:

Nu de klitten en de pijn die ze meebrengen weg zijn zal ze zich vast beter gaan voelen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 13 september 2010 - 21:05

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag