Spring naar inhoud

- - - - -

wees creatief met mijn creatie...

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
akiray
akiray
  • 341 berichten

#1 Geplaatst 23 augustus 2010 - 21:10

Ik heb een schilderij gemaakt, een abstract schilderij...
Op doek met olieverf.

Graag zou ik eens weten wat jullie ervan denken. wat jullie erbij voelen en of jullie kunnen achterhalen wat ik met dit schilderij heb willen uitdrukken

Ik weet dat abstract niet iedereen ligt.

Vragen staat vrij, en je mag vrij commentaar geven (techniek is niet 100% maar ik ben ook geen kunstenaar he

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2 Geplaatst 23 augustus 2010 - 21:48

"de bevruchting" doet mij dit aan denken :LOL:

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#3 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:03

ja, bij mij ook!!! :LOL:

Pixel
Pixel
  • 17.019 berichten

#4 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:04

Daar moest ik ook aan denken. :ha

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#5 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:08

Yeps, hier hetzelfde!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:15

ja de bevruchting inderdaad!
of zelfs kunstmatige bevruchting...

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:16

Ik hou niet erg van abstract (weet niet waarom), maar meestal ga ik dan verder op kleuren. Voor mij is dit een schilderij dat niet veel warmte draagt en me ook niet direct iets vertelt. Nogal eentonig van kleurenpallet. Wellicht zit er voor jou een verhaal achter en dat zou ik heel graag kennen.
Ben heel veel met kleuren bezig en zou graag tekenacademie in de toekomst gaan volgen. Heb als kind ooit met houtskool leren tekenen.
Abstracte schilderijen geven een mens veel vrijheid om gevoelens te uiten en je eens lekker te laten gaan.
Ik probeer te analyseren.... er zit veel rood in. Rood is een warme kleur (maar hier vind ik het eerder onheilspellend), kleur van de passie, maar ook van geweld. Cirkels geven het oneindige aan en de lijnen er tussen zijn grillig van vorm, dus onvoorspelbaar. Verder kom ik niet ... sorry :s

Bewerkt door veerlevs, 23 augustus 2010 - 22:17.

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#8 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:30

Zwevend in het universum in de omgeving van de zon door de rode gloed, twee werelden die zich vinden, samensmelten en een sprankelend nieuw begin verkondigen ondanks de chaos rondom ! :oops:

akiray
akiray
  • 341 berichten

#9 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:41

veerlevs zei:

Ik hou niet erg van abstract (weet niet waarom), maar meestal ga ik dan verder op kleuren. Voor mij is dit een schilderij dat niet veel warmte draagt en me ook niet direct iets vertelt. Nogal eentonig van kleurenpallet. Wellicht zit er voor jou een verhaal achter en dat zou ik heel graag kennen.
Ben heel veel met kleuren bezig en zou graag tekenacademie in de toekomst gaan volgen. Heb als kind ooit met houtskool leren tekenen.
Abstracte schilderijen geven een mens veel vrijheid om gevoelens te uiten en je eens lekker te laten gaan.
Ik probeer te analyseren.... er zit veel rood in. Rood is een warme kleur (maar hier vind ik het eerder onheilspellend), kleur van de passie, maar ook van geweld. Cirkels geven het oneindige aan en de lijnen er tussen zijn grillig van vorm, dus onvoorspelbaar. Verder kom ik niet ... sorry :s

je zit er wel bijna boenk op.

het zijn  verchillende roodtinten.  Rood staat voor liefde , harstocht, maar ook voor  geweld en agressie.
Hier gaat het ene rood over in het andere. De bedoeling was hier mijn gevoelens te uiten ten aanzien van mijn vriend
Ik zie hem heel graag, en er is heel veel passie in onze relatie.
Maar er zijn ook zovele donkere kanten aan de relatie(vandaar het zwarte in de rode achtergrond verwerkt) en jammer genoeg ook zoals je vernoemd onheil en kwaadheid.
We zitten in een oneindige (vicieuze) cirkel op dit moment, met  een overduidelijke schaduw van ons verleden waar we nog niet volledig uit zijn
Ondertussen blijft de chaow op ons af komen. Zowel goede (witte) als slechte (zwarte) vlagen overspoelen onze relatie. Niets is voorspelbaar hier. Wanneer er vlagen komen, welke vlagen, hoe goed, of hoe erg, .........

ik ken niets van die symbolen of van kleuren, maar heb gewoon verf genomen en begonnen en dit was het resultaat.
En toch zit je met je analyse zo goed

Dit had ik echt niet verwacht

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:58

Je hebt allesinds heel goed je gevoelens kunnen weergeven met dit schilderij. Ik hoop dat het je inzicht heeft gegeven en dat je een weg vindt naar een betere toekomst.
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 23 augustus 2010 - 23:46

Ik vind het wel knap dat je zo je gevoelens hebt kunnen uitdrukken. Voor mij kwam het rood ook meer over als een verontrusting eigenlijk. Vind het vrij negatief. Ik hoop dat je je relatie niet zo negatief ervaart en dat de weinige witte lijnen toch uiteindelijk mogen compenseren.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

akiray
akiray
  • 341 berichten

#12 Geplaatst 24 augustus 2010 - 00:08

tja, dit is een paar weken geleden geschilderd.
Ondertussen is er veeeel gebeurd. zowel goede al slechte dingen
Maar nu zit ik in twijfel.  Ik moet de knoop doorhakken.

Ik zie hem graag, maar is er nog wel een toekomst voor ons. En wat is het beste voor mij en mijn kinderen

Wat er afgelopen zaterdag gebeurd is, is echt erover.

Hij doet alles om mij te overtuigen om hem nog kansen te geven en zijn spijt is oprecht. Maar op dit moment is het allemaal teveel voor mij.

Vandaar dat ik dit topic opende

Hij is nu toch opgenomen dus hebben we een paar dagen voor onszelf om op adem te komen.

Hopelijk neem ik daarna de juiste beslissing.

Kheb me vandaag toch in ieder geval weer creatief bezig gehouden met tekenen om mijn gedachten te verzetten
Ik denk dat een forumlid hier hel blij mee zal zijn. Want het lukt beter tot hiertoe dan ik zelf had verwacht.
Meer daarover later...........

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#13 Geplaatst 24 augustus 2010 - 07:37

mooi

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 27 augustus 2010 - 18:20

vind het mooi, maar aan wat het mij doet denken ?????

kerstballen ???, pozenspeelgoed??,
geen idee, maar knap gedaan