Spring naar inhoud

- - - - -

"mama"

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#16 Geplaatst 24 augustus 2010 - 22:10

:hug: :hug: :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 25 augustus 2010 - 11:35

nikitaaake zei:

Ik ben al in therapie geweest, onder dwang van mijn ouders omdat ze toen ook al vonden dat er iets 'scheelde' aan mij. Het enige wat die lieve vrouw me kon vertellen was wat ik lang wist, nl. dat het niet aan mij lag. Ik kwam daar iedere keer totaal leeggehuild buiten en daarom ben ik er ook mee gestopt. Mijn moeder beweert nu dat ik er niet mee ben doorgegaan omdat ik de waarheid niet onder ogen wil zien; want mevrouw de zelfverklaarde psychiater
beweert dat ik ook borderline heb. O:) het is ergens wel grappig dat ze haar eigen ziekte als scheldwoord tegen mij gebruikt.

Je moet niet in therapie gaan voor het verleden, maar wel voor het heden en de toekomst. Leren om je niet schuldig te voelen om wat je moeder je aandoet, leren om haar los te laten en de band tussen jullie te verbreken zonder je schuldig te voelen. Ervoor zorgen dat ze je niet steeds zo kan raken, dat je sterk genoeg bent om haar te trotseren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag