Spring naar inhoud

- - - - -

KS Party II - Vervoer

• Log in om te reageren
212 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 23 augustus 2010 - 21:30

Zurenborg is erg makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer en met de wagen. Wie met de wagen komt, probeer te carpoolen. Parkeerplaats is beperkt en kost je moet ook betalen. Wie samen komt is goedkoper af, beter voor het milieu en al in de juiste stemming tegen dat ze het café binnen wandelen ;)

Locatie: Café Den Draak (Zolder), Draakplaats 1, 2018 Antwerpen

Met de trein:
Het café is vlakbij Berchem Station. Ga langs de hoofdingang. Je komt uit op een groot plein. Wandel naar de andere kant van dat plein, naar de Cogels-Osylei. Dit is een straat met héle chique huizen, je kan'm niet missen. Aan je linkerkant zal je een apotheek zien, aan je rechterkant een dierenarts ;) Loop tot het einde van deze straat. Je komt nu op een plein dat in twee gedeeld wordt door een spoorwegbrug. Aan de andere kant van de spoorwegbrug ligt het café. Te herkennen aan a) het mooiste en b) de rainbow vlag ;)

Met tram/bus:
Er zijn verschillende tram- en buslijnen die op de Draakplaats of in de buurt stoppen. Gebruik de Routeplanner van De Lijn om te zien welke jij het beste nemen kan.

Met de auto:
Café Den Draak is gelegen in een erg populaire uitgaansbuurt. Rond 16u kan je nog wel parkeerplaats vinden, maar ze is doorgaans beperkt. Hou er ook rekening mee dat je tot 22u moet betalen en controles gebeuren meerdere keren per dag. Je kan ook parkeren op een gratis parking vlakbij de afrit. Dan moet je nog een tien minuutjes wandelen naar het café en passeer je zelfs vlakbij überpoezel Zwartje. Hij zal vriendelijk verzocht te worden om aan het raam te staan wuiven ;)

MapKSparty.jpg

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:18

Okee, wie gaat er allemaal met de wagen, passeert langs Aalst en heeft nog een plaatsje over? :mrgreen: (en heeft er misschien altijd eens van gedroomd Boris en Santos in levende lijve te mogen aanschouwen?)

Bewerkt door Bibie, 23 augustus 2010 - 22:19.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:20

Wie van diegenen die gaat wil wel eens langs gent passeren? :engel:

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#4 Geplaatst 23 augustus 2010 - 22:42

Oh en het café zelf is trouwens al open vanaf 12 u, dus als er mensen te vroeg daar zijn moeten ze niet buiten ronddwalen, maar kunnen ze al gezellig binnen komen zitten ;)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 23 augustus 2010 - 23:07

Ik weet nog niet zeker of ik ga kunnen, ik heb geen gelegenheid gekregen om mee te beslissen in de datum...........! Tegen dat ik het deze avond aan mijn man kon vragen, was het al beslist :censored:
Regel maar alles, ik zal na mijn reis meer weten ; hij moet waarschijnlijk die zondagmorgen naar Amerika; maar dat gaat hij pas half september weten.....
Ik ga in elk geval zéker niet zelf rijden, dus hoop ik dat ik dan eventueel een lift kan krijgen

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 augustus 2010 - 07:55

Wie van omstreken Leuven, Tielt-Winge, Diest rijdt? :LOL:

Kimiej
Kimiej
  • 246 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 24 augustus 2010 - 08:19

Ik ben van Linkhout(Lummen), vlak langs Diest :) en ik rijd zelf met de auto. Moet wel nog even wachten met inschrijven, weet niet juist wanneer het verjaardagsfeestje van men metekindje is.

Maar als ik ga, mag je met mij meerijden als je wil. En nog mensen natuurlijk( heb wel maar 3 plaatsjes in de auto, C2tje :oops: )

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#8 Geplaatst 24 augustus 2010 - 08:19

Lut zei:

Ik weet nog niet zeker of ik ga kunnen, ik heb geen gelegenheid gekregen om mee te beslissen in de datum...........! Tegen dat ik het deze avond aan mijn man kon vragen, was het al beslist :censored:
Regel maar alles, ik zal na mijn reis meer weten ; hij moet waarschijnlijk die zondagmorgen naar Amerika; maar dat gaat hij pas half september weten.....
Ik ga in elk geval zéker niet zelf rijden, dus hoop ik dat ik dan eventueel een lift kan krijgen

Jeezes Lut, moet dat echt op die manier??? :trance: :o :onzeker:

Sorry hoor, maar op die manier vergaat mij echt wel de zin om hier nog tijd in te steken.
We hebben een polletje gehouden om eens te peilen naar data waarop mensen kunnen. Omdat daaruit bleek dat de meeste mensen de 27e kunnen/willen komen is er inderdaad snel beslist om die datum aan te houden. We kunnen niet onbeperkt twee zalen in reservatie houden, en moeten zo snel mogelijk kunnen opgeven wanneer het dan zal worden.
We hadden de poll bij wijze van spreken nog een maand kunnen open laten en dan zou er nog altijd wel iemand zijn die niet akkoord zou zijn met de datum of die zou zitten klagen... Je kan gewoon geen datum vinden die voor iedereen past.

Wij doen hier echt ons best een leuk zaaltje te vinden, dat én niet te duur is én goed bereikbaar is, te zorgen voor fijne activiteiten op de KS-Party en voor leuke verrassingen voor iedereen die aanwezig zal zijn. Maar dat wordt ons blijkbaar niet in dank afgenomen...

Kijk als jij het beter kan, een datum kan vinden waar iedereen mee tevreden is, een zaaltje kan vinden dat goedkoop is, dat nog beschikbaar is, goed bereikbaar is en waar we zelf hapjes mogen meenemen, laat het dan vooral weten! En anders, probeer dan toch aub te begrijpen dat wij hier vrijwillig onze moeite in steken en echt ons best aan het doen zijn maar dat het er voor ons niet prettiger op wordt als mensen gaan zitten stampvoeten van "Ik wil! Ik wil!"

Wij maken de keuzes die we maken echt niet om mensen "te kloten" maar omdat we proberen goed te doen voor zoveel mogelijk mensen en ja... dat impliceert inderdaad dat er een enkeling uit de boot valt. Zo is dat nu eenmaal als je voor veel mensen wat wilt organiseren...

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 24 augustus 2010 - 08:34

Kimiej zei:

Ik ben van Linkhout(Lummen), vlak langs Diest :) en ik rijd zelf met de auto. Moet wel nog even wachten met inschrijven, weet niet juist wanneer het verjaardagsfeestje van men metekindje is.

Maar als ik ga, mag je met mij meerijden als je wil. En nog mensen natuurlijk( heb wel maar 3 plaatsjes in de auto, C2tje :oops: )

Oh dat zou super zijn! :thumb: :flower:
Je laat maar iets weten!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 24 augustus 2010 - 08:49

Smitten Kitten zei:

Jeezes Lut, moet dat echt op die manier??? :trance: :o :onzeker:

Sorry hoor, maar op die manier vergaat mij echt wel de zin om hier nog tijd in te steken.
We hebben een polletje gehouden om eens te peilen naar data waarop mensen kunnen. Omdat daaruit bleek dat de meeste mensen de 27e kunnen/willen komen is er inderdaad snel beslist om die datum aan te houden. We kunnen niet onbeperkt twee zalen in reservatie houden, en moeten zo snel mogelijk kunnen opgeven wanneer het dan zal worden.
We hadden de poll bij wijze van spreken nog een maand kunnen open laten en dan zou er nog altijd wel iemand zijn die niet akkoord zou zijn met de datum of die zou zitten klagen... Je kan gewoon geen datum vinden die voor iedereen past.

Wij doen hier echt ons best een leuk zaaltje te vinden, dat én niet te duur is én goed bereikbaar is, te zorgen voor fijne activiteiten op de KS-Party en voor leuke verrassingen voor iedereen die aanwezig zal zijn. Maar dat wordt ons blijkbaar niet in dank afgenomen...

Kijk als jij het beter kan, een datum kan vinden waar iedereen mee tevreden is, een zaaltje kan vinden dat goedkoop is, dat nog beschikbaar is, goed bereikbaar is en waar we zelf hapjes mogen meenemen, laat het dan vooral weten! En anders, probeer dan toch aub te begrijpen dat wij hier vrijwillig onze moeite in steken en echt ons best aan het doen zijn maar dat het er voor ons niet prettiger op wordt als mensen gaan zitten stampvoeten van "Ik wil! Ik wil!"

Wij maken de keuzes die we maken echt niet om mensen "te kloten" maar omdat we proberen goed te doen voor zoveel mogelijk mensen en ja... dat impliceert inderdaad dat er een enkeling uit de boot valt. Zo is dat nu eenmaal als je voor veel mensen wat wilt organiseren...

Ik vind je reactie er toch wel wat over hoor. Lut laat enkel weten dat ze pas half september kan laten weten of ze erbij kan zijn. En ze zou het spijtig vinden als ze er niet bij kan zijn.

En het is inderdaad allemaal snel gegaan. Op een 24u is alles beslist.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#11 Geplaatst 24 augustus 2010 - 09:03

Lies zei:

Ik vind je reactie er toch wel wat over hoor. Lut laat enkel weten dat ze pas half september kan laten weten of ze erbij kan zijn. En ze zou het spijtig vinden als ze er niet bij kan zijn.

En het is inderdaad allemaal snel gegaan. Op een 24u is alles beslist.

Er over? Hm dat is dan kwestie van perceptie denk ik. Ik wil gewoon maar aangeven dat er altijd mensen zullen zijn die wat te klagen hebben en dat dat bij ons niet zo fijn overkomt. Net alsof dat wij om jullie te pesten er vaart achter zetten... :trance:
Wij doen dit juist opdat er zoveel mogelijk mensen zouden kunnen komen, want hoe sneller er duidelijkheid is over een datum hoe sneller en gemakkelijker mensen zich daarnaar kunnen schikken.
Ik ga er gewoon maar op antwoorden met wat Joloka in het andere topic heeft geantwoord, want zo denk ik er dus ook over. Het is inderdaad heel snel gegaan, maar dat is ook omdat we willen vermijden dat het aansleept omdat vorig jaar inderdaad is gebleken dat dan veel mensen afhaken.

Joloka zei:

Och Lut, ik heb ook niet overlegd met mijn man zunne... die hoort het wel en dan kan hij nog altijd beslissen of hij mee wil of niet ;) . En als hij niet mee gaat, neem ik waarschijnlijk het openbaar vervoer (en dan moet iemand zich maar opofferen om me te slapen te leggen :a ).
Ok, het ging rap maar ik snap het hoor. Het is helemaal niet gemakkelijk om alles te organiseren. En de vorige keer hebben we er zolang over gedaan om èn een datum èn een plaats te plannen (waarvoor nog eens hartelijk bedankt omdat het bij jou mocht zijn :hug: :hug: :hug: . Dat was super van jou en Bernard) dat er uiteindelijk meer en meer mensen begonnen af te haken :( . Een datum vinden die voor iedereen past, is nu eenmaal erg moeilijk. En je kan niet voor iedereen goed doen, daarvoor is de groep veel te groot.

Bewerkt door Smitten Kitten, 24 augustus 2010 - 09:04.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 24 augustus 2010 - 09:13

Ik heb juist eens gekeken, het topic om te beslissen over een datum is gisteren rond 9u geopend en om 21u al terug gesloten. Dat het snel moet gaan om het zaaltje enz vast te leggen begrijp ik. Maar dit is wel heel snel hoor. Er zijn zeker mensen die het nog niet eens zagen, niet iedereen is de hele dag online.
Dat niet iedereen op 27 nov. zal kunnen is nu eenmaal zo met een grote groep, niets aan te doen. Het betekent daarom nog niet dat je zo heftig moet reageren omdat iemand er een opmerking over maakt.

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 24 augustus 2010 - 09:14

Als je het niet erg vind om toch een redelijke wandeling te doen of eventueel een korte busrit erbij te nemen, kan je je auto's ook kwijt op de rodeveldlaan. Daar zijn enkele grote bedrijven dus er is redelijk wat parkeerplaats voorzien die in het weekend natuurlijk niet gebruikt worden.

Het is wel een stevige wandeling van een halfuurtje of met de bus (9 - Fruithoflaan) 10 minuutjes en stop je praktisch voor de deur van Den Draak.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 24 augustus 2010 - 09:17

Lies zei:

Ik heb juist eens gekeken, het topic om te beslissen over een datum is gisteren rond 9u geopend en om 21u al terug gesloten. Dat het snel moet gaan om het zaaltje enz vast te leggen begrijp ik. Maar dit is wel heel snel hoor. Er zijn zeker mensen die het nog niet eens zagen, niet iedereen is de hele dag online.
Dat niet iedereen op 27 nov. zal kunnen is nu eenmaal zo met een grote groep, niets aan te doen. Het betekent daarom nog niet dat je zo heftig moet reageren omdat iemand er een opmerking over maakt.

Het moest helaas wel snel gaan, Lies. We hadden namelijk een optie op twee data staan en moesten het snel kunnen laten weten aan de eigenaar van de zaal. En ik ontken dus zeker niet dat het snel gegaan is, maar het zaaltje was al zoveel dagen volzet dus twee dagen konden ze voor ons ook niet gewoon vasthouden.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#15 Geplaatst 24 augustus 2010 - 09:37

Wij willen mensen die in de buurt van Londerzeel wonen ook meenemen of als die niet te ver wonen (lees 10 a 15 minuten rijden) effe halen om dan door te rijden naar de party. Wij kunnen 2 mensen meenemen.