Spring naar inhoud

- - - - -

Rafje update p31

• Log in om te reageren
459 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#106 Geplaatst 25 augustus 2010 - 21:32

Ik blijf maar refreshen om meer verhaaltjes te lezen :oops:
Zwartje is nu helemaal een beetje :gek: aan't gaan. Hij loopt met grote ogen rond door heel de tuin en zit dan te spelen met vliegjes. Dan gaat hij vlug naar binnen en kruipt hij in zijn favoriete mandje om gewoon echt *poef* in slaap te vallen. Maar allemaal op een ander manier dan normaal zo.

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#107 Geplaatst 25 augustus 2010 - 21:50

Rafjeman, wat een prachtige thuis heb jij nu gevonden! Zo hartverwarmend!!!
Oh Lut, ik vind het super! :heart: :love3:

En ik wil wel voor verlof zorgen voor Lode hoor, zodat hij zijn Rafje kan beminnen ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#108 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:35

mooi lief Rafje, :thumb: fijn dat je zo'n fijn thuis hebt gekregen

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#109 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:43

dolfjeweerwolfje zei:

:catscratchhead :catscratchhead Ze kwamen toch van Joloka??

@ Vosse. Raar, ik had je voorgesteld met donker haar O:) .

Jup, ik ben Joloka- Lut en Lut is Lut-Lut en we wonen allebei in Lochrist en we hebben zelfs nog in dezelfde straat gewoond :ha .

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#110 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:44

Vosse zei:

Ik blijf maar refreshen om meer verhaaltjes te lezen :oops:
Zwartje is nu helemaal een beetje :gek: aan't gaan. Hij loopt met grote ogen rond door heel de tuin en zit dan te spelen met vliegjes. Dan gaat hij vlug naar binnen en kruipt hij in zijn favoriete mandje om gewoon echt *poef* in slaap te vallen. Maar allemaal op een ander manier dan normaal zo.

Zwartje zal Rafje toch serieus missen he :hug: :hug: :hug: en jij ook :hug: :hug: :hug: . Het is echt een hartedief.
Meer verhaaltjes komen straks Vosse :p , maar jij hebt toch al berichtjes gehad he :ha .

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#111 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:59

Jajaja ik ben content ze :)
Ik ben niet zeker of Zwartje Rafje nu echt "mist". Hij merkt dat Rafje er niet meer is. Maar hij lijkt meer iets te hebben van "Jeej - my kingdom is mine alone!" dan was anders :louche: Nouja, dat was dan ook net een van de belangrijkste redenen dat Rafje nieuw personeel zocht hé. Het is leuk om Zwartje zo weer helemaal in zijn sas te zien :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#112 Geplaatst 25 augustus 2010 - 23:06

Jongens, jongens, was me dat een zware dag vandaag :oops: .
Ok, even een update:
Rafje heeft nog geen natvoer of korrels gegeten maar... wel kip uit de lekkere waterzooi, gebracht tot in de zetel :oops: .
Ik heb hem ook al eens op de kattenbak gezet, maar hij heeft er niets in gedaan.
Rafje ligt nog altijd heel stil in de zetel. En Gabriël lag er naast. Die had dus niets in de mot he :ha . Ik ging me dan even bij Rafje leggen en direct kwam zijn koppeke weer tevoorschijn om rond te kijken :love: . Gabriël keek er even naar, keek nog even en nog even en... viel in slaap. Daarnet hoorde ik wat geblaas en Gabriël was toch even op ontdekking gegaan wat er wel onder dat dekentje lag.
Zita heb ik uit de kleine ren moeten halen want zij had niet veel zin om binnen te komen (ze mogen vannacht wel in de grote ren maar niet in de klein). En er had een katje wat kattenkorrels uitgespuwd in de ren. Maar wie?
Bebbeltje speelt alsof er niets aan de hand is maar blaast.
Nelleke blaast niet maar is op haar hoede.
Finn blaast maar slaapt zoals gewoonlijk op zijn eigen wijze.
De katjes spelen op dit moment niet met elkaar en blazen ook af en toe eens naar elkaar. Niets speciaals dus bij een introductie van een nieuwe kat. Maar ze gaan buiten wel op motten- en vliegenjacht :ha .
Ze krijgen hier allemaal rescue en walnut in hun water en af en toe ook eens een pipetje in de mond.

Daarnet ging Joris efkens Rafje toedekken en zo met zijn pootje deed hij het deken opzij om te kijken wie het was. 't Is toch echt een superlieveke zunne :love3: .

En nu ben ik doodop en ga ik me in de zetel leggen om een beetje te slapen met de poezels bij mij :love: :love: :love: .
Hopelijk loopt Rafje morgen al eens rond (dan zal er wel nog meer geblaas zijn maar da's dan ook weer normaal he).
Amaai, wat moet dat klein ding vandaag veel meegemaakt hebben :love4: :love4: :love4:

Geplaatste afbeelding

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#113 Geplaatst 25 augustus 2010 - 23:44

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#114 Geplaatst 25 augustus 2010 - 23:55

:loveshower: Rafke gaat een gouden leven tegemoet bij jullie Lut. En Gabriël heeft mss de capriolen gelezen van Rafke en Zwartje en denkt van oei nu is hij hier en ga ik met hem op wandel moeten. :ha :ha :ha Rafke zal ook nog niet goed begrijpen wat hij bij jullie doet alles is zo nieuw, maar dat komt wel in orde met veel liefde maar dat zal geen probleem zijn. :heart: :love4: :heart:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#115 Geplaatst 26 augustus 2010 - 00:48

Joloka zei:

:ha :ha :ha

In een driedubbele deuk :jump: :jump: zooooooo herkenbaar ;)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#116 Geplaatst 26 augustus 2010 - 00:56

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#117 Geplaatst 26 augustus 2010 - 06:28

Dat klink allemaal heel goed daar, super hoor, vandaag weer foto's? hihi

En hoe heeft zwartje geslapen Sarah?
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#118 Geplaatst 26 augustus 2010 - 07:20

Oooooh! :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#119 Geplaatst 26 augustus 2010 - 07:29

brithany zei:

Dat klink allemaal heel goed daar, super hoor, vandaag weer foto's? hihi

En hoe heeft zwartje geslapen Sarah?

Moet je niet aan mij vragen hoe ik geslapen heb? :louche:
Eerst wat foto's van gisterenavond :o
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Vosse, ik versta zwarte poezels toch echt niet meer :ha : dat mandje staat er nu al enkele weken en niemand kijkt er naar om. Rafje komt hier wonen, ik leg het dekentje van Rafje er in en wie legt zich erin om te slapen? :a

Ok, even over deze nacht dus. Weten jullie wat poezels doen 's nachts? Kom op, raden? .................................................................
.................................. Slapen dus.... ja slapen :trance: . Ik dacht dus echt dat als de ren openstaat die poezels een hele nacht zouden spelen (aangezien ze 's morgens allemal in slaap vallen. Niet dus he. Die slapen gewoon :oops: .

Ik ben dus in de zetel bij Rafje gekropen. Dat wil zeggen: Rafje lag er al zo mooi en ik probeerde me ernaast te leggen (omdat ik graag op mijn zij slaap). Rafje was niet akkoord: ik moest op mijn rug liggen en Rafje op mijn schoot.)
Om 1u55 (ja, ik heb gekeken :p is meneer van mijn schoot gesprongen en op ontdekkingsreis gegaan. (Sorry met mijn slaapogen had ik echt de moed niet om mijn fototoestel te nemen). Hij snuisterde overal aan. En al de katjes direct alert natuurlijk. Welk "ding" loopt er hier nu rond midden in de nacht?
Meneer ging op stap naar de kattenbak. Maar ons Nelleke had zich strategisch te slapen gelegd O:) : Ze lag te slapen op het radiatorhangertje (dat bij ons aan een stoel hangt heel dicht bij de kattenbak). Dus... het lukt niet. Ik heb dan even geknuffeld met Nellemieke en haar bij mij genomen zodat Rafje op zijn "gemak" naar het toilet kon. En...hij heeft geplast :cheer: :dancer: :cheer: .
Daarna wou hij niet meer bij mij liggen maar verder de wijde wereld ontdekken. Eerst probeerde ik me nog wat neer te leggen maar toen ik merkte dat hij naar de ren ging (en Nelleke zich strategisch voor de deur legde zodat hij niet meer binnenkon), ben ik toch even mee naar buiten gegaan. Ja, wat doet iemand nu eenmaal in het midden van de nacht :catscratchhead .
Je hoorde wel duidelijk waar Rafje liep: niet alleen aan zijn belletje maar ook aan zijn gegrom: opgelet allemaal, ik ga jullie even laten zien dat ik geen doetje ben :ha .
Alle katjes waren nu heel goed wakker en bekeken dat "ding" toch met enige bewondering.
Toen ik merkte dat Nelleke toch aan de kant ging, heb ik me terug in de zetel gelegd om te slapen :zz . Niet dus.... om 4 uur is Rafje beginnen "babbelen": eerst een voorzichtig piepje en dan miauwen. Niet af en toe maar de hele tijd :wall: .
Het was geen klagend gemiauw, het was ook niet echt babbelen... ik denk dat hij op zoek was naar Vosse :( Ik mocht hem opnemen, knuffelen (wat beloond werd met gespin) maar hij wou zich niet meer neerleggen. En zodra ik mijn ogen dichthad: miauw, miauw, miauw,... en krabbelen aan de deur. Ik heb dan maar elke keer als hij miauwde even Rafje geroepen en dan werd hij weer even stil :shhh: .
Ik heb hem wat eten voorgeschoteld: moest hij niet hebben, wat drinken: ook niet. Ok Raf, doe maar verder :catcurs . Om 6 uur kwam Dirk naar beneden en heb ik me een koffie gemaakt en even later was Lode daar ook (die mocht eens uitslapen). Lode werd bijna gek van dat gemiauw (en eerlijk gezegd: ik heb er even hoofdpijn van :doh: ).
Toen de twee "werkers" de deur uitgingen, werd hij weer stil en ging hij verder met zijn kennismaking.
En daarnet lag hij hier: zoek Rafje :lachen: :
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Omdat hij nog steeds niet wilt eten van het natvoer (zou het dan toch niet lekker zijn? Maar ik weiger hem whiskas te geven en heb het trouwens ook niet in huis) heb ik daarnet de laatste  stukjes kip uit de waterzooi gevist (daar gaat mijn eten :ha ) en hem dat voorgeschoteld. En ja: direct aanvallen :h : een heel kommetje vol. En weet je dat hij het liefs kip eet dat ik hem met mijn vingers voorschotel :love: .

Daarnet was Nelleke toch even aan het ruiken aan zijn poep (wel met gegrom) maar toch, ...
Bebbeltje gromt...ook naar mij :s
Finn bekijkt het...
En Zita heeft het wat moeilijk :( . Maar dat komt wel in orde.

Een nieuwe dag is begonnen en met ernstig slaaptekort bekijk ik deze dag heel nieuwsgierig :love3: .

Vandaag kan Rafje brokken eten als hij wilt en vanavond stuur ik wel iemand met de auto om een kippenlapje of zo (Gabriël gaat dat super vinden :thumb: ).

Heel veel groetjes en een prettige dag van Gabriël, Zita, Finn, Nellemieke, Bebbeltje en Rafje :)

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0313.JPG
  • DSC_0314.JPG
  • DSC_0315.JPG
  • DSC_0316.JPG

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#120 Geplaatst 26 augustus 2010 - 07:43

En nog iets vervelends vergeten :cry: : ons Katrijn heeft last van haar allergie. Sinds de poezels hier zijn, heeft ze dat nog niet gehad maar gisteren stonden haar ogen bijna dicht en natuurlijk had ik geen oogdruppels in huis (komt ervan als ze de laatste neemt zonder me te verwittigen :catnoknow + ze was met haar neus in Rafje gedoken).
Ik heb haar wat medicatie gegeven en ze heeft toch wat beter geslapen.
Het zal wel een combinatie zijn van vermoeidheid: heel de vakantie om 9 uur 's morgens naar het speelplein, thuis tegen 19u30, vlug iets eten en dan weer weg tot ongeveer 24 uur O:) . Plus vorige week dat taalkamp waar ze maar 4 uur per nacht geslapen heeft :o . Ze loopt al de hele week met hoofdpijn en gisteren was het de laatste dag speelplein (vandaag nog opruimen) en dan krijg je uwe klop wel een keer he. Ik heb haar altijd al gezegd dat ze begin september bij de start van het nieuwe schooljaar in de lappenmand ging liggen. Maar niet luisteren he. Pubers :oops: .
Ik stuur haar straks wel even langs de apotheker.
Heeft er ondertussen nog iemand tips om het voor haar een beetje draaglijker te maken?

Geplaatste afbeelding