Spring naar inhoud

- - - - -

Rafje update p31

• Log in om te reageren
459 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#166 Geplaatst 26 augustus 2010 - 20:09

Introductie is in ieder geval heel goed verlopen :d Geweldig zoals je vertelt ! :d :d :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#167 Geplaatst 26 augustus 2010 - 20:20

Nog eventjes een update (zonder foto's deze keer want Dirk werkt op lappie).

Om 17 uur is iedereen hier wakker geworden: poezels en ikke.  Ik heb genoten van een heerlijke douche zodat ik me toch weer een  beetje op de wereld voelde komen. Rafje heeft nog een beetje waterzooi-kip gegeten. Maar hij eet dat het liefst op een plekje waar geen andere poezels komen :oops: . Ik heb ze al even laten spelen met de undercover-mouse. Ik had die opgesteld voor de bureaustoel zodat Rafje kon zien dat spelen toch leuk kan zijn en hij stak zijn koppie van onder het dekentje om te kijken wat er aan de hand was :heart: .
Nu loopt iedereen hier gewoon rond, sommigen liggen in de kleine ren, anderen in de grote ren... Gabriël is ook al even goedendag komen zeggen.
Rafje verschiet nog van de geluiden die hij hier hoort, maar da's normaal he. Als er iemand binnenkomt via de voordeur kruipt hij even achter de zetel maar als hij ziet dat het een van de kids is, komt hij weer vlug tevoorschijn.
En... Rafje heeft met Lode gespeeld met een stokje met een muisje eraan :cheer: :dancer: :cheer: . Dus dat is weer vooruitgang :love3: .
Nelleke krijgt naast de rescue en de walnut nu ook wat chicorei en daarmee voelt ze zich toch beter. Ze is weer haar eigen lieve zelve :hart: :hart: :hart: .
Bebbeltje is nog altijd de grootste blaaskaak :p . Maar eigenlijk verbaast het me hoe rustig het hier is. Ok, ze hebben de ruimte om hun eigen weg te gaan en ze doen nog niets samen, maar toch.
En ik ben om boodschappen geweest en wat had ik mee: een kippenlapje (Vosse, eet hij rauw of moet ik het koken?) en Sheba Dome. Eens kijken of ik hem daarmee kan verlekkeren. Korrels wil hij nog steeds niet.
De poezels hebben hier allemaal nog niet zoveel korrels gegeten op die 2 dagen maar ze eten toch regelmatig een beetje.
En... Katrijn heeft vandaag geen last :thumb: , dus ik denk dat het meer te maken had met haar vermoeidheid dan met Rafje. Ook Joris die allergisch is, vertoont geen extra niesbuien.
En iedereen hier is stapelverliefd op Rafje. Daarnet vertelde ik aan Dirk dat de familie niet reageert op het feit dat Rafje nu ook op facebook staat en zijn reaktie was: och, gaan ze weer moeilijk doen? :x

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#168 Geplaatst 26 augustus 2010 - 20:23

En ik draai me daarnet om en wie zit er op dat ding dat een krabpaal noemt en dat Rafje dus helemaal niet kent? Inderdaad ons Rafje :dance: . Hij sprong er wel vlug af toen hij me zag kijken (dus ik heb geen foto kunnen nemen).

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#169 Geplaatst 26 augustus 2010 - 20:25

SUPERRRRR :thumb: :thumb: :thumb:

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#170 Geplaatst 26 augustus 2010 - 21:22

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#171 Geplaatst 26 augustus 2010 - 21:36

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#172 Geplaatst 26 augustus 2010 - 21:48

Ze hebben daarnet allemaal een grote stap gezet. De poezels zaten in de kleine ren en ik wou ze binnenroepen in plaats van binnen dragen (zoals ik gisteren met Zita heb gedaan)." Dus heb ik de snoepjes genomen en daarmee gerammeld. En direct kwamen ze aan. Maar dan de hindernis: Rafje zat onder de tafel :x . Dus... ze moesten hem passeren. En ja hoor, na een beetje twijfelen, hebben ze het gedaan :dancer: :dancer: :dancer: .
Rafje loopt op dit moment rond, in de ren, in huis, in de garage. Hij laat zich nu wel even niet zo gemakkelijk opnemen. Maar subiet krijgt hij nog wat nat voer. En hij is terug naar de kattenbak geweest (Nelleke was wel nieuwsgierig maar hij deed het toch maar he).

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#173 Geplaatst 26 augustus 2010 - 22:02

Rafje eet het rauw en gekookt. Ik heb het hem doorgaans rauw gegeven.

Blij te horen dat ie vordert, en dat de rest van de poezen ook niet te hard aan het stressen is. En natuurlijk, dat je weer een beetje meer mens bent :ha Hij zal wel snel genoeg vriendjes zijn met de andere poezels ;) Hier is hij nu erg hard gemist hoor. Ik hoorde even een belletje, maar het was het belletje van Mormel. Boe! En niemand is mij vanmorgen wakker komen miauwen. Want Zwartje, die moet ik wakker maken ipv andersom :ha

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#174 Geplaatst 26 augustus 2010 - 22:03

:thumb: :thumb: Goed nieuws!!  Hopelijk wat meer nachtrust vannacht ;)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#175 Geplaatst 26 augustus 2010 - 22:11

O, trouwens, als de bel hier ging dan zat hij altijd direct ergens onder, of in de tuin. En dan heel snel idd weer boven komen als het een bekend gezicht was. Ik begon zo na een tijdje te denken dat hij slechte ervaringen moet hebben gehad met een bezoeker ofzo :louche: toch omdat hij zo snel "hetstelt" als hij het gezicht ziet van de mensen.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#176 Geplaatst 26 augustus 2010 - 22:14

Vosse zei:

O, trouwens, als de bel hier ging dan zat hij altijd direct ergens onder, of in de tuin. En dan heel snel idd weer boven komen als het een bekend gezicht was. Ik begon zo na een tijdje te denken dat hij slechte ervaringen moet hebben gehad met een bezoeker ofzo :louche: toch omdat hij zo snel "hetstelt" als hij het gezicht ziet van de mensen.

Kan he. Maar Finn kruipt (als hij wakker is tenminste want anders laat hij zich echt niet storen :ha ) ook even achter de zetel.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#177 Geplaatst 26 augustus 2010 - 22:23

Weer een dag dichter bij 5 september! :)
Slaapwel Lut, en slaapwel kereltje!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#178 Geplaatst 26 augustus 2010 - 22:28

Vosse zei:

Weer een dag dichter bij 5 september! :)
Slaapwel Lut, en slaapwel kereltje!

:love: :love: :love: Nog eventjes: Rafje heeft daarnet samen met Gabriël een portie Sheba gedeeld (niet samen he: de ene op het aanrecht en de ander op de vloer). Gabriël vindt het super dat er zo een vriendje bijkomt die natvoer en kip lust :love: :love: :love: .
Ik merkte dat hij nog zin had maar ik wou het hem niet echt geven omdat de korrels er ook staan en ik graag zou hebben dat hij daar ook begint van te eten :oops: . Nu, uithongeren zal hij niet :LOL: .
En nu ga ik de kattenbakken uitkuisen en in mijn bedje kruipen. Het is hier toch rustig. Ik zal wel af en toe eens komen piepen.

Bewerkt door Joloka, 26 augustus 2010 - 22:55.

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#179 Geplaatst 26 augustus 2010 - 23:02

Top Top Top!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_teddybeer44_*
Guest_teddybeer44_*

#180 Geplaatst 27 augustus 2010 - 00:50

Goed te lezen dat Rafje zijn plekje gevonden heeft, hier is het gesprek van de dag geweest over Rafje :)