Spring naar inhoud

- - - - -

Rafje update p31

• Log in om te reageren
459 reacties op dit onderwerp
Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#181 Geplaatst 27 augustus 2010 - 07:02

teddybeer44 zei:

Goed te lezen dat Rafje zijn plekje gevonden heeft, hier is het gesprek van de dag geweest over Rafje :)

:love3:

Nieuwe ochtend, nieuwe dag. Ik heb blijkbaar dieper geslapen dan gepland :oops: .Maar nu is mijn hart nog aan het slapen.
Ik ben wakker geworden rond 5u20 (toen Lode opstond) omdat hij me riep dat Rafje gespuwd had :( : een plasje slijmerig water. Ik heb daarnet zijn temperatuur genomen (ja ,die laat dat doen): 37,9°. Dus da's ok . Ik kreeg wel een grommetje als cadeau maar ik heb dan een grote knuffel gegeven :love: . Ik weet natuurlijk niet of hij vannacht nog iets gegeten heeft? Wat hij gedronken heeft?
Ze lopen hier allemaal gewoon rond, spelen al in de ren (Rafje bekijkt het nog) en houden af en toe eens rust om "dat ding" te bekijken :oops: .
Hij heeft deze ochtend misschien 4 korreltjes gegeten van het eten dat Vosse had meegegeven. Ik heb daarna nog even geprobeerd met de sheba, maar hij heeft geen zin.
En hij heeft even gemiauwd en getikt tegen het venster :heart: maar toen ik hem riep, ging dat direct over.
Hij is even meegelopen naar de wasruimte. Ik heb me bij hem op de grond gezet en ik ben bedolven onder de knuffels :love: :love: :love: .
En nu ligt hij terug op zijn eigen plekkie: de bureaustoel onder het dekentje :d

Ik was van plan om pas met Rafje naar de da te gaan na mijn 2 werkende weken (omdat Gabriël dan ook gaat voor een bloedafname) maar ik denk dat ik best straks eens contact opneem met hem. Zodat we even kunnen overleggen hoe we alles het best gaan aanpakken. Ik zou graag ook Rafje laten testen op leucose (en wat de da nog belangrijk vindt bij hem) zodat hij dan bij zijn vaccinaties ook de vaccinatie daartegen kan krijgen. Maar misschien is het nu het belangrijkste dat hij zijn gewone vaccinatie krijgt?

Foto's volgen in de loop van de dag

Hij heeft daarnet een half doosje Sheba gegeten :cheer:

Bewerkt door Joloka, 27 augustus 2010 - 07:12.

Geplaatste afbeelding

patje div900
patje div900
  • 356 berichten
  • 3 katten

#182 Geplaatst 27 augustus 2010 - 07:55

spouwen = stress
ge doet da goe lut
en niks fight met de rest,da komt dik inorde :)
zeg is het de bedoleing dat rafke losgaatlopen of binnepoezel word in de grote ren?
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#183 Geplaatst 27 augustus 2010 - 08:09

patje div900 zei:

spouwen = stress
ge doet da goe lut
en niks fight met de rest,da komt dik inorde :)
zeg is het de bedoleing dat rafke losgaatlopen of binnepoezel word in de grote ren?

We gaan proberen om hem in de ren te laten. Hij moet toch zeker minstens 6 weken binnen blijven dus hopen we dat hij het tegen dan gewoon is he. Wat daarna wel kan, is met een kattentuigje de tuin in. En wil hij echt buiten, is hij echt niet te houden (zoals Gabriël dus), dan zien we nog wel.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#184 Geplaatst 27 augustus 2010 - 08:21

En nog wat foto's:

Even kijken naar de andere poezels die hier rondlopen. Och, wat doen die daar voor leuks?
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Kijk, zo kijk ik naar tv:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Eventjes controleren of de was al droog is:
Geplaatste afbeelding  

En voor het slapen, nog even genieten van de buitenlucht:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#185 Geplaatst 27 augustus 2010 - 08:24

:h :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#186 Geplaatst 27 augustus 2010 - 08:53

:loveshower: :loveshower:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#187 Geplaatst 27 augustus 2010 - 08:59

:heart: :heart: :heart:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#188 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:01

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#189 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:11

Heb eindelijk eens het hele verhaal kunnen lezen.
Fantastisch dat hij bij jullie mag komen wonen en dat hij toch al een beetje zijn draai gevonden heeft!
Het ziet er een echte knuffelbeer uit! :heart:
Veel plezier met je 6-tal! :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#190 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:24

Ze liggen hier allemaal weer te slapen :heart: .
Ik heb eventjes overlegd met de da. Dat water/slijm spuwen kan inderdaad van de stress komen. Misschien had hij wat schrik toen Lode plots de living binnenkwam?

Maandagavond ga ik naar de da en ik neem mee: 2 mandjes met daarin Gabriël en Rafje. Ze worden beiden nagekeken en er wordt bij beiden bloed afgenomen voor een test op leukose. Waarschijnlijk zal Gabriël een licht roesje nodig hebben. Ik denk dat het bij Rafje wel zo zal lukken. Normaal krijgen ze dan ook hun chip (of samen met hun vaccinaties).

Die twee gaan nog echt broeders in crime worden :ha :ha :ha : samen naar de da, samen smullen van de lekkere kip, samen nat voer eten, samen knuffeltjes krijgen,... :love: :love: :love:

En dan ongeveer 2 weken later (of misschien iets vroeger, afhankelijk van wanneer de resultaten er zijn) krijgen Nelleke, Gabriël en Rafje hun vaccinaties :duim: .

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#191 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:21

Klinkt goed :) Rafje geeft gemakkelijk over bij stress, hij krijgt ook snel diarree onder stress. Niet teveel zorgen over maken dus!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#192 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:25

:thumb: :thumb:

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#193 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:25

:heart: :thumb:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#194 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:30

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#195 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:34

Joris vertelde me daarnet zo fier als een gieter dat Rafje gisteren heel flink was (echt, je moet die pubers meemaken :d ): Gabriël was aan het drinken en Rafje kreeg blijkbaar ook dorst. En toen Gabriël genoeg had, ging Rafje. En die deed dat nog ook he :dancer: :dancer: :dancer: . Klinkt voor jullie misschien een beetje gek maar alle poezels hebben hier een ontzettende eerbied voor Gabriël. En ik ben dus zowel trots op Gabriël, als op Rafje :love: :love: :love: .

Geplaatste afbeelding