Spring naar inhoud

- - - - -

Rafje update p31

• Log in om te reageren
459 reacties op dit onderwerp
Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#196 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:36

:loveshower: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#197 Geplaatst 27 augustus 2010 - 12:42

Ging Gabriël nou opzij voor Rafje dan? Of hij liet het gewoon toe? Kben niet helemaal mee :ha

Ik vind het super dat je tieners zo tuk zijn op Rafje :) Hij gaat het daar zoooooooooooooooo goed hebben! Ik ben helemaal zeker dat ik de juiste beslissing genomen heb :)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#198 Geplaatst 27 augustus 2010 - 14:20

:loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#199 Geplaatst 27 augustus 2010 - 18:06

heerlijke updates om te lezen Lut. :) Rafje gaat daar een superleven tegemoet, met veel vriendjes om te spelen.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#200 Geplaatst 27 augustus 2010 - 19:16

:love4: :love2: :love2: :love4: leuk om te lezen!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#201 Geplaatst 27 augustus 2010 - 21:46

Nog eventjes een update van vandaag (voor mijn ogen toevallen :oops: ):
Rafje heeft gesmuld van de rauwe kip. Hij ruikt wel even aan de korrels, maar da's ook alles.
Meneer lag op een bepaald moment lekker te luieren op de bureaustoel toen ik toch wel op Dirk zijn computer moest werken O:) . Dus ik Rafje verlegd naar het dekentje in de zetel. Zit ik aan die computer te werken, komt Rafje bovenop de computer gesprongen :ha en zo kijken van... normaal mag ik dan bij Vosse op de schoot :engel: . Dus heb ik hem op mijn schoot genomen en die bleef dus gewoon zitten.
Toen Dirk thuis kwam, liep Rafje rond. Ja, hij is nog met alles kennis aan het maken en vraagt zich toch af wat er hier allemaal op de grond ligt.
Dirk zet zich in de bureaustoel en in no-time ligt Rafje achter hem onder het dekentje :ha . En spinnen dat hij deed :love: :love: :love: .
Nu ligt hij achter/naast TV te luieren. De andere poezels mochten dat niet doen van Dirk, maar Rafje dus wel 8) .
Als ik buiten in de ren ga zitten, komt hij kijken wat ik doe. Ga ik terug naar binnen... komt hij ook.
En echt, ik herken zoveel in de verhalen die Vosse hier vertelde.

En deze middag heb ik een heel leuk knuffelmoment gehad met Nelleke: ik ging even op bed leggen en Nelleke mocht mee en dat was dus echt knuffelen, knuffelen en nog eens knuffelen. We hebben er samen van genoten :hart: :hart: :hart: .

Foto's zullen voor morgen zijn (nu nog even de lijken van tafel opruimen en de vaatwas legen).
Slaap lekker allemaal en heel veel knuffels van ons zestal :loveshower:

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#202 Geplaatst 27 augustus 2010 - 22:13

Ooooooooh dat klinkt helemaal als Rafje :)
Als ik aan de computer zat, dan zat hij negen vn de tien keren op mijn schoot of geplakt tegen het toetsenbord :ha En dat mocht hij inderdaad ook. Al heeft dat af en toe problemen met de escape toets opgeleverd O:) Het liefste lag hij gewoon lekker op mijn schoot terwijl ik aan het bijlezen was op KS. Vond ie zo leuk :)
En hij wil natuurlijk altijd weten waar iedereen is ;) Als hij miauwt is het meestal ook daarvoor: waar ben je?! wat doe je?! ik wil erbij zijn!

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#203 Geplaatst 27 augustus 2010 - 22:31

Ben toch nog wakker omdat zoonlief nog aan het werk is :trance: (en dat vanaf vanmorgen 7 uur).
Nelleke zou willen spelen met Rafje, dat merk je aan alles. Maar Rafje betrouwt het niet zo. Hij speelt nog liever van grombeer :ha . En Vosse, daarnet was hij met zijn roze balletje aan het spelen. Maar hij heeft zo een schrik van iets verkeerds te doen :oops: .  
En nu nog wat foto's:
Kijk eens wie er allemaal op de krabpaal zit :love: :
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Toch even die playcube uittesten:
Geplaatste afbeelding

En smullen van de kip:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

En da's echt zoals bij Vosse he: je roept hem op te eten, er zitten 2 poezels in zijn weg maar hij springt recht op het aanrecht :ha . En ik moest me haasten om de rest van de kip weg te steken of hij ging ermee lopen :lachen:

Maar nu... hoe laat ik hem korrelvoeding eten zonder hem uit te hongeren?

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#204 Geplaatst 27 augustus 2010 - 23:03

wat dat laatste betreft, ik deed korrel bij zijn natvoer en dan in hetzelfde bakje korrel bijvullen, dan had ie zoiets van oooeee da's een goed bakje ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#205 Geplaatst 27 augustus 2010 - 23:20

Vosse zei:

wat dat laatste betreft, ik deed korrel bij zijn natvoer en dan in hetzelfde bakje korrel bijvullen, dan had ie zoiets van oooeee da's een goed bakje ;)
't Is een roze bakje ;) . En ik heb het al eens zo geprobeerd maar het lukt niet. Och we zien wel... Misschien moet ik hem verbieden om aan de brokken van de anderen te komen :x
hij krijgt 2 keer per dag wat natvoer of kip en de brokken staan er he. Verhongeren zal hij wel niet.

Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#206 Geplaatst 27 augustus 2010 - 23:53

:heart: :heart: :heart: ziet hem smullen, dat gaat al heel goed hé ? :thumb: :thumb:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#207 Geplaatst 28 augustus 2010 - 00:30

Dat gaat beter en beter! Rafje doet dat heel goed :heart: . Wat een poezenmama ben jij toch Lutje! :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#208 Geplaatst 28 augustus 2010 - 10:01

Maar dus natvoer + korrel in één keer. En dan steeds minder natvoer en steeds meer korrel ;)

Hier at hij vooral korrel 's morgends. Het zou me niet verbazen dat hij daar dus 's nachts wel korrel gegeten heeft maar eens dat er mensen bij zijn, vind ie het beter om voor iets anders te zagen :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#209 Geplaatst 28 augustus 2010 - 10:39

Goedemorgen allemaal :rub: ,

Lig ik lekker te slapen op mijn plaatsje boven de kast, word ik wakker gemaakt door een van die slungels die hier rondlopen en dat om 5 uur 's ochtends :trance: . Die kwam dus thuis van de Chiro :louche: . Gelukkig kwam Lut naar beneden om te kijken wat er aan de hand was. Wij (de poezels) zijn dan allemaal wakker geworden. De andere poezels vonden het tijd voor een ontbijt maar omdat ik die dingen die ze korrels noemen toch niet zo lekker vindt, heeft Lut iets speciaals klaargemaakt: rauwe gesneden kip. Maar... ze had er van die korrels tussen gelegd :catscratchhead . Wat dacht ze? Dat ik die ook ging opeten? [-( Nee, dus. Ik heb de kip uit het kommetje genomen, er eens goed mee geschud (naast het kommetje) en die ondingen gewoon laten liggen :engel: . Zou ze het nu nog niet snappen :wall: ? Gabriël (ook al zo een zwart onding zoals Zwartje) vond het precies leuk dat ik kip kreeg, want hij kreeg er ook (maar waarom krijgt hij die zonder korrels?). Lut zegt dat Gabriël heel blij zal zijn met mij omdat hij nu ook natvoer krijgt en verse kip :dance: . Maar ik heb daar toch mijn twijfels over want Gabriël legt zich overal waar ik me ervoor heb gelegd: op mijn mooie dekentje dat ik van Vosse heb meegekregen, op het dekentje op de zetel,....
Enkel niet op mijn plekje op de kast (Lut zegt dat de andere poezels daar niet mogen liggen. Maar Finn probeert het toch nog eens: hij springt (alle springt :roll: ) dan op de krabpaal en vandaar probeert, let duidelijk op het woord "proberen", ook op de kast te springen. Drie van de 4 keren horen we dan een luide "plonk" omdat die dan op de grond ligt :lachen: ).
We zijn dan allemaal naar buiten in de ren gegaan, maar het was nog donker. Gabriël "piepte" dan om buiten te mogen maar Lut vond het nog veel te donker. Lut is dan terug gaan slapen om na een drietal uurtjes terug op te staan.
Er staan hier van die rare bomen die Lut krabpalen noemt en waar die andere vierpotigen zich opleggen en aan krabben. Overal waar je kijkt, ligt er iets dat Lut speelgoed noemt maar waar ik het nut niet van in zie :-k .  Maar er staat hier wel iets leuks waar ik af en toe eens aan krab. En Lut is zo blij dat ik dat doe want de anderen kijken er niet naar om. Lut heeft er een foto van genomen.
En dan... die viervoeters dus....Gabriël vindt me lief (volgens Lut) om reeds boven aangehaald redenen. Voor de rest negeert hij mij, ook als ik eens grom. Ik weet niet wat het is maar Lut zegt dat ik niet zoveel mag grommen :( , dat de andere poezels me dan veel liever zullen zien. Ze zegt dat dat ding met die lange haren (Nelleke noemt ze) al met mij wil spelen. Af en toe komt ze eens aan mijn poep ruiken :misselijk: . Dat kleine witte ding op die lange poten (Bebbeltje) blaast altijd naar mij en dan zegt Lut dat ze zich moet herinneren hoe zij hier de eerste dagen was. En dat ze mag blij zijn  dat ik erbij gekomen ben zodat we samen kunnen spelen. Maar...als het van haar af hangt, kan het nog een tijdje duren, denk ik :louche: .
Dan heb je hier nog een klein ding (Zita) en die ontwijkt me nog een beetje. Die kijkt echt de kat uit de boom (krabpaal dus). Maar Lut zegt dat het een superlieve poezel is.
En dan die ijsbeer (Finn) die hier rondloopt :x : die gromt af en toe, maar ik grom eerst :twisted: en dan bekijkt die me zo raar en probeert hij zich klein te maken :ha . Hij heeft daarnet ook al aan mijn poep geroken :misselijk: . Wat hebben die toch allemaal? Lut zegt dat Finn ook al met mij wil spelen. Ja zeg, precies alsof ik weet wat spelen is. Bij Zwartje wist ik tenminste wat ik aan hem had :love: , maar hier :catnoknow .
In het begin had ik wel schrik van al die tweepotigen die hier rondliepen, maar nu valt dat al mee hoor. Ze zijn allemaal superlief voor mij :) . Maar het is hier toch drukker dan bij Vosse. En ik heb ook een beetje schrik van de geluiden die ik nog niet ken, dan steek ik me even weg. Maar (ik kan er ook niet aan doen he) ik ben wel een beetje heel veel nieuwsgierig :LOL: en kom dan altijd even kijken wat er gebeurt.

En gisterenavond lag ik aan dat ding met water erin en Lut riep direct Dirk en ze zei: "kijk eens, net wat Vosse had gezegd". Ik lag blijkbaar met mijn staart in het water. Moet ze daar zo een spel van maken? :s

Ik heb Lut al horen zeggen dat ze maandag terug aan het werk moet en dan zal ik haar wel missen :cry: . Maar Dirk blijft thuis (weet je trouwens dat Dirk zich op mijn lievelingsplaats durft te zetten waar ik op dat moment ook lig (bureaustoel) :gek: ).
En dan zou dinsdag Joris nog thuis zijn en woensdag heeft Katrijn maar een halve dag school (wat dat ook moge zijn). Dus pas vanaf donderdag zijn we hier de hele dag alleen. Ik hoop echt dat Lut voldoende eten en drinken zal voorzien want ik kan hier niet naar buiten om vogels en muizen te vangen (maar als ze me de kip zomaar voor mij leggen, ben ik ook al tevreden :wi ).
En maandagavond moeten Gabriël en ik naar een zekere "da". Weten jullie wat dat is?  Volgens Lut moet er bloed getrokken worden en kan het zijn dat ik lichtjes "verdoofd" wordt en ik zou ook een chip krijgen. Wat is dat nu weer? Naar het schijnt eet Gabriël graag eens een zoutchip maar waarom ik daarvoor naar die "da" moet?
Och, een ding mag ik niet vergeten van Lut: nog eens zeggen aan Vosse dat ze een schat is (maar waarom ik dat hier moet zeggen, weet ik niet. Want ik heb dat al heel veel aan Vosse gezegd). Maar ik mis haar wel :love: . En als ik haar even heel veel mis, dan zegt Lut dat ze volgende week zondag naar hier komt (samen met nog een paar tweevoeters die hier hun poezels hebben "gedropt" en dus blijkbaar allemaal een grote poezenfamilie zijn). En Lut zegt dat ik dan niet moet bang zijn, want dat het allemaal lieve knuffelaars zijn. Maar dat zal ik toch wel zelf beslissen :mrgreen: .
En nu ga ik je laten. Ik ga even de "tunnel", zoals Lut het noemt, ontdekken en kijken wat er daar aan de andere kant is.

Heel veel lieve knuffels van Rafje en co :loveshower:

ps. Weet je wat ik ook raar vind? Die viervoeters hebben hier allemaal van die rare namen: allee, zeg nu zelf, wie noemt er zijn poezel nu Gabriël, Zita, Finn, Nellemieke en Bebbeltje? Zwartje is Zwartje omdat hij zwart is, Mormel is Mormel omdat het een mormel is :lachen: .

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#210 Geplaatst 28 augustus 2010 - 10:58

ZEg Rafje over die namen:
Zwartje is Zwart, Mormel is een mormel,
mar wat betkent Raf van Rafje/Rafi dan? :x
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=