Spring naar inhoud

- - - - -

Wat is jullie verbruik? Electrabel

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:42

Zelfs A+ toestellen kopen, in aankoop beetje duurder, maat verdient zijn eigen zo terug!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:44

Hobayni zei:

Het gemiddeld verbruik dat die opgeeft is toch al aan de redelijk hogere kant, maar sommige gezinnen komen er wel aan omdat tegenwoordig alles electrisch is qua hebbedinge en die moeten ook hun energie van ergens halen :)
Besparen: isolatie van zowel muren als dak nazien, nieuwe ramen indien het nog niet gebeurd is?, vloerisolatie indien je een kruipkelder hebt, centrale verwarming leggen en die op een 19 a 20 graden zetten (heb je het nog koud, neemt een gezellige fleece ;) ), overal spaarlampen, licht niet onnodig laten branden, diepvriezer en ijskast klasse A kopen, laat alles afkoelen wat je gekookt hebt om in te vriezen, koop een koffermodel van diepvriezer = veel beter dan een deurdiepvriezer, een vol wasmachine laten draaien, geen vaatwasser nemen indien je die niet hebt ;) , een aan/uit-knop tussen stekkers en stopcontacten installeren (doen wij hier ook omdat onze tv bv niet op uit kan, staat altijd op standby - fout van fabricant :louche: ),
dat vuurtje zou ik ook gewoon weglaten, als je het koud hebt op de kamer leg een extra deken op (wij hebben hier CV maar zette NOOIT de verwarming in de kamers op), laat eens een expert komen (kost wat geld maar het brengt ook op omdat die echt in je huis kan zien wat de pijnpunten zijn)
Ze zeggen dat vele kleintjes helpen, maar dat is ook effectief zo. Zo hebben wij een rijhuis met drie kamers, inpandige garage enzo en wij hebben een verbruik van 2500kWh elec en 13000kWh gas en hebben hier CV, warmwaterboiler op elec.
kijk ook eens op Thuis energie besparen - Besparingstips

Bedankt voor je tips. Ben net bij vreg.be gaan zien, maar ga het straks ofzo nog eens lezen. Wordt er gek van :trance: . Zoals het verbruik nu is, zou Ecopower het goedkoopst zijn en Lampiris het tweede.
- dakisolatie komt eraan
- geen afwasmachine en er ook geen plaats voor
- reeds spaarlampen
- vloerverwarming onmogelijk
- diepvriezer is een koffer, wasmachine is A+ model (droogkast hebben we niet)
- Licht wordt steeds dadelijk uitgedaan.
- vuurtje in kamer = bureaukamer --> verwarming noodzakelijk (wel iets anders dan het elec vuurtje) Slaapkamer : nooit geen verwarming
- overal dubbele beglazing, buiten 1 raampje van de living naar de veranda.
- In bureau reeds aan / uit schakelaar

Vind dat ik toch al flink bezig ben :d , enkel niet te zien aan mijn factuur :s .

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:45

Amai, wat een klein verbruik tov ons!!
Wij doen anders toch niets abnormaal hoor...
Denk ik toch??

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 24 augustus 2010 - 18:21

Ons verbruik vorig jaar: 3089 Kwh. We (twee personen) woonden op een appartement met één slaapkamer in Gent, maar we waren toen wel nog veel thuis. We betaalden maandelijks 55euro (bij Electrabel, voor electriciteit alleen) en kregen nog een afrekening van 213euro.

Ik ben eens benieuwd nu! We zijn verhuisd in juli en gaan nu beide allebei werken overdag. In het nieuwe appartement hebben we ook een dag- en nachtteller én we hebben niet meer voor Electrabel gekozen.

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 24 augustus 2010 - 20:59

Wij hebben een halfopen bebouwing, waar we alle ramen vervangen hebben door ramen met dubbele beglazing, goed isolerend.  Op de hoogste verdieping zijn 2 slaapkamers (die worden niet verwarmd) en daarboven is de zolder (niet geïsoleerd dak).
We hebben 6 slaapkamers, gelijkvloers,eerste en tweede.
Voor gas en elektriciteit betalen wij maandelijks 154,- euro.  Wij verwarmen op gas (condensatieketel) en ik heb nachttarief waar ik zoveel mogelijk gebruik van maak.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#36 Geplaatst 24 augustus 2010 - 21:01

Ik wil er niet over nadenken wat onze afrekening zal zijn met 4 aquariums en een terrarium :)
Er zijn een pak electrische toestellen bijgekomen tegenover vorig jaar..