Spring naar inhoud

- - - - -

Royal Canin voor Siamezen

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#1 Geplaatst 24 augustus 2010 - 14:45

Ik heb een Oosterse korthaar en zag gisteren dat Royal Canin speciale brokken heeft voor Siamezen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ze leken me vrij duur 24euro voor 2 kg. Is het echt de moeite waard?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:01

persoonlijk zou ik het niet doen... wat zou er anders inzitten dan in gewone brokken?
volgens mij is dat gewoon geldklopperij hoor, die raskattenbrokken...

Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#3 Geplaatst 24 augustus 2010 - 23:03

denk dat het wat commerce is , ieder wil voor zen katten het beste , dus voor ieder ras een andere korrel!!

Dan sta ik er goed voor haha , brit , siamees en sphinx !!!!

Chriske :LOL:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 24 augustus 2010 - 23:12

chriske zei:

denk dat het wat commerce is , ieder wil voor zen katten het beste , dus voor ieder ras een andere korrel!!

Dan sta ik er goed voor haha , brit , siamees en sphinx !!!!

Chriske :LOL:

Ik ook, brit, siamees, somali, straatkat en kruising. :ha

Dus bij deze ik geef hier Hills voor al mijn mannen, ieder heeft zijn idee daarover...  Royal canin is echt niet slecht, je moet gewoon zien naar een goede gezonde korrel waar dat je siamees geen last van heeft, daar bedoel ik mee o.a diaree!

één van mijn katjes heeft eens een allergische reactie gehad van royal canin, hij kreeg kale plekken, ik ben toen onmiddelijk overgeschakeld naar Hills en daar heb ik geen last mee.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#5 Geplaatst 25 augustus 2010 - 00:44

Ik zou het ook niet doen. Het enige wat zinnig is, zijn extra grote brokken voor katten zoals Maine Coons (maar ook kleinere rassen) die alles gewoon opschrokken zonder bijten.

Zoek gewoon uit welk merk je graag geeft en waar ze het goed op doet :)

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 25 augustus 2010 - 13:32

Al die verschillende brokjes voor verschillende rassen lijkt mij pure onzin. Het is inderdaad wel zo dat de Maine Coon brok groter is dan de andere, die heb ik ook 1x gekocht toen het net op de markt was, en ik kan je vertellen dat mijn schrokker (Zero)  gewoon bleef schrokken, bovendien wat zou ik mijn Jacky dan moeten geven, want dat is een Ragdoll :ha :ha :ha ze krijgen nu sinds 2 jaar geen RC meer.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:23

Ik geloof er ook niet in.. Wij zijn trouwens van Royal Canin overgestapt naar Porta 21 omdat daar geen mais in zit.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:31

Ik twijfel eraan om orijen te gaan geven. Iemand die het geeft of iemand die er ervaring mee heeft?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 25 augustus 2010 - 21:21

Fabrikanten spelen graag in op het feit dat kattenbezitters graag voer kopen met hun "eigen kat" erop. ;) (grote onzin is het..)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#10 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:15

Als ik van jou was zou ik die voeding niet geven hoor want daar zit veel te veel vet in voor het ras.
Het ras moet namelijk mooi slank zijn en dan ga je dat zeker niet meer hebben.

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#11 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:18

alturas zei:

Als ik van jou was zou ik die voeding niet geven hoor want daar zit veel te veel vet in voor het ras.
Het ras moet namelijk mooi slank zijn en dan ga je dat zeker niet meer hebben.

Welke brokken geef jij?

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#12 Geplaatst 25 augustus 2010 - 22:20

Poekietoe zei:

Welke brokken geef jij?

Hier hebben ze altijd staan de van RC fit - sensible - Queen - digestive en heb hier nog nooit problemen mee gehad.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 29 augustus 2010 - 18:22

Ik geef Orijen, en hier doen ze het heel goed op. Daisy had heel gemakkelijk last van wat slappere stoelgang, en sinds ik Orijen geef doen ze het allemaal prima.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag