Spring naar inhoud

- - - - -

Chiva met een blaasontsteking

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#16 Geplaatst 25 augustus 2010 - 17:52

Ze heeft een half pilletje binnen :cheer: :cheer:
Paul heeft het in de malt-pasta kunnen geven!! :dancer:
Ik ben zo trots op mijn kleine meid nu!!!!

Nu alleen maar hopen dat ze nog lang veel zin blijft hebben in die malt-pasta want die kuur duurt wel een tijdje...
Ik hou jullie nog op de hoogte!

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 25 augustus 2010 - 18:03

:thumb: :thumb: Goed zeg, heel veel beterschap voor Chiva
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#18 Geplaatst 25 augustus 2010 - 20:59

De eerste helf van het 1ste pilletje ging best vlot... De twee helft wou ze al weer niet meer hebben :roll: zo typisch!!! Ze heeft het gemerkt bij het eerste stukje en een paar uur later krijgt ze weer die overheerlijke pasta maar legt ze de link....

MAAR!!! Ik heb het gevonden!!!!!!

Gewoon pilletje pletten tot poeder, mengen met de pasta en dan pasta op pootje smeren :LOL: poes lekt haar altijd heeeeel mooi proper en voila!!!! En ze is niet heel boos op mij :oops:
Misschien leuk voor andere die moeilijk een pilletje aan de poes gegeven krijgen?

Dus, morgen eerst proberen het zo te geven, draait ze haar om, dan smeer ik het op een pootje (in een paar keer wel, als het te veel is schud ze de prop pasta eraf)...

:dancer: heb al weer veel meer moed nu!!! :dancer:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#19 Geplaatst 25 augustus 2010 - 21:22

Toen Ollie hier net was bleek hij lintworm te hebben (rijstkorreltjes rond de anus en op de slaapplek) Pilletje geven leverde een ware veldslag op waarbij ik de grote verliezer was met gehavende armen, handen en benen. Wanhopig liet ik me op een traptrede zakken om een potje te huilen. Ollie kwam kijken naar dat vreemde schouwspel en huilend vroeg ik hem mij te helpen door de pil tegen de buikbeesten te nemen, pil op de handpalm hield ik voor en tot mijn stomme verbazing at Ollebol die vieze grote drontal tablet zo van mijn hand :o

Ollie werd woest en wild bij de dierenarts tot oogarts Heijn te Oisterwijk zijn oogje wilde bekijken. De arts liet ons de behandelkamer in en ging even weg, kwam terug en liet een zeer geïnteresseerde Ollie aan zijn handen ruiken. Ollie werd niet wild maar liet zich supergewillig behandelen :o Het geheim van dr Heijn was in de andere ruimte feromoon op de handen spuiten en de kat eerst op zijn gemak de handen laten ruiken. Na de operatie waarbij de lens uit Ollie's oogje was verwijderd konden de hechtingen zelfs zonder roesje worden verwijderd terwijl ik mijn venteman alleen vasthield voor de zekerheid.

Sindsdien vraag ik de da altijd eerst even wat feromoon op de handen te spuiten voor ik met een van de katten de spreekkamer betreed.

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#20 Geplaatst 25 augustus 2010 - 21:29

Sihirci zei:

Toen Ollie hier net was bleek hij lintworm te hebben (rijstkorreltjes rond de anus en op de slaapplek) Pilletje geven leverde een ware veldslag op waarbij ik de grote verliezer was met gehavende armen, handen en benen. Wanhopig liet ik me op een traptrede zakken om een potje te huilen. Ollie kwam kijken naar dat vreemde schouwspel en huilend vroeg ik hem mij te helpen door de pil tegen de buikbeesten te nemen, pil op de handpalm hield ik voor en tot mijn stomme verbazing at Ollebol die vieze grote drontal tablet zo van mijn hand :o

Ollie werd woest en wild bij de dierenarts tot oogarts Heijn te Oisterwijk zijn oogje wilde bekijken. De arts liet ons de behandelkamer in en ging even weg, kwam terug en liet een zeer geïnteresseerde Ollie aan zijn handen ruiken. Ollie werd niet wild maar liet zich supergewillig behandelen :o Het geheim van dr Heijn was in de andere ruimte feromoon op de handen spuiten en de kat eerst op zijn gemak de handen laten ruiken. Na de operatie waarbij de lens uit Ollie's oogje was verwijderd konden de hechtingen zelfs zonder roesje worden verwijderd terwijl ik mijn venteman alleen vasthield voor de zekerheid.

Sindsdien vraag ik de da altijd eerst even wat feromoon op de handen te spuiten voor ik met een van de katten de spreekkamer betreed.

Wat een leuk verhaal, van dat pilletje!!!! :) Ik droom daar altijd van, als ik de moed verlies, ineen zak en begin te huilen, dat Chiva mij zou troosten en gewoon toelaat wat er moet gebeuren... Bij mij is het voorlopig bij een droom gebleven :8

wij gebruiken hier Feliway spray. We spuiten het in het vervoersmandje voor we vertrekken naar de DA maar bij Chiva heeft dat eigenlijk niet zo gek veel effect... Fijn dat het bij jouw poezel helpt!

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#21 Geplaatst 26 augustus 2010 - 09:08

Vandaag eerste half pilletje ook weer binnen :cheer:
Ze heeft het ondertussen al heel goed door wanneer het puur pasta is en wanneer het pasta is met poeder (geplet pilletje) eronder ... Ze likt het eerste mooi van mijn vinger af en als ik dan pasta met poeder neem ruikt ze eens en bekijkt ze mij zo van :louche: hier klopt iets niet!!! :)
Dus dan smeer ik het snel op haar poot... En zo is dat weer gebeurd... Straks de rest smeren en voila :dance:
Ben zo gelukkig dat dit zo vlot gaat!!!!

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 26 augustus 2010 - 12:54

Veel beterschap voor Chiva.
Heb nog nooit zo'n kooi gezien

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#23 Geplaatst 26 augustus 2010 - 12:57

tiny zei:

Veel beterschap voor Chiva.
Heb nog nooit zo'n kooi gezien

Chiva bedankt je :)

Ik had dat ook nog nooit gezien totdat de DA dat ineens uithaalde om ons Chiefke in te steken om ze in slaap te doen voor een operatie.... En ze daarin steken is ook niet zo gemakkelijk trouwens haar kooitje vertikaal bovenop dat kooitje houden en schudden tot ze valt :o geen wonder dat het meiteke nu altijd wild wordt als ze daar is :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 28 augustus 2010 - 20:41

Veel beterschap :thumb: :thumb: :thumb:
Daisy heeft bij de DA ook al in zo'n dwangkooi gemoeten om haar een roesje te geven om bloed te trekken. Ik begrijp dus niet goed hoe dat het dan nog steeds niet mogelijk is om een inspuiting te geven, ze worden toch echt helemaal tegen de tralies getrokken zodat ze niet meer kunnen bewegen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#25 Geplaatst 29 augustus 2010 - 21:14

PeggyJ zei:

Veel beterschap :thumb: :thumb: :thumb:
Daisy heeft bij de DA ook al in zo'n dwangkooi gemoeten om haar een roesje te geven om bloed te trekken. Ik begrijp dus niet goed hoe dat het dan nog steeds niet mogelijk is om een inspuiting te geven, ze worden toch echt helemaal tegen de tralies getrokken zodat ze niet meer kunnen bewegen.

Oooh, maar dan is het wel mogelijk hoor!
Maar we moeten haar vanuit haar vervoerskooitje in de dwangkooi schudden en jagen en het is gewoon een enorme traumatische ervaring voor haar... En als we dat een paar keer hebben moeten doen denk ik niet dat we haar nog ooit in haar vervoerskooitje krijgen eigenlijk :s
en als we dat om de 2 dagen 10 dagen aan een stuk moeten doen allemaal... Dat wouden we dus koste wat kost vermijden...
En dat is gelukt!!!! :d

Het gaat ondertussen al heel wat beter met Chiva trouwens! En elke dag lukt het goed om haar pilletje in de malt-pasta te geven!! :thumb: