Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten Kwijt!

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_ellyvdp_*
Guest_ellyvdp_*

#1 Geplaatst 25 augustus 2010 - 14:36

Hoi allemaal,

Mijn vriendin heeft een nestje HTK katten. Ze zijn vorige week donderdag geboren en de moederpoes had vijf kittens, het is zelf een heel klein poesje. Eén kitten lag de volgende morgen dood in het mandje, en de andere vier deden het erg goed. De eerstgeborene was wel iets lichter dan de rest maar groeide ook goed. Nu kwam ze gisteravond thuis en toen had de moederpoes de kittens uit de doos gehaald en lag ze met kittens in de hoek van de kamer op de grond. Alleen de eerstgeborene had ze in de mand laten liggen. Mijn vriendin schrok en heeft moeder en andere drie kittens weer in de doos gelegd en het ene kitten weer bij moeder aangelegd. Hij dronk wel maar niet genoeg, hij was ook al best wel afgekoeld.
Ze heeft er nog een extra dekentje bij gelegd en tot ongeveer half drie erbij gezeten, maar had ook zoiets van hier moet ik morgenvroeg meteen mee naar de dierenarts.

Toch nog even geslapen en komt vanmorgen uit bed en het kitten is weg! Ze heeft echt het hele huis afgezocht maar niets gevonden. Ze heeft nog naar de dierenkliniek gebeld of de moederpoes dit na vijf dagen nog op gaat eten, maar die zeiden ook dat dit weleens gebeurt bij honden maar bij katten eigenlijk vrij zeldzaam was.

Ze heeft in huis nog steeds niets kunnen vinden wat hier op wijst. Dan zou ze toch ergens bloed of zo moeten vinden??

Heeft iemand van jullie dit al eens mee gemaakt?

Ik heb zelf wel eens een dood kitten gevonden in de deken waar de moederpoes op lag, maar dat was in de nacht na de bevalling gebeurd.

Groetjes Elly

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 25 augustus 2010 - 14:59

Ojee :trance: Geen idee. Mss komt het nog wel uit? Wat jammer zeg! :(

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 augustus 2010 - 15:01

Als moederpoes het kitten al eens eerder wou verstoten was er waarschijnlijk iets mis mee. Poezen voelen dit nogal snel. Het kan goed dat het kitten dood is en gewoon ergens ligt.
Heeft je vriendin in alle hoekjes en gaatjes gezocht?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 25 augustus 2010 - 15:03

arifiene zei:

Als moederpoes het kitten al eens eerder wou verstoten was er waarschijnlijk iets mis mee. Poezen voelen dit nogal snel. Het kan goed dat het kitten dood is en gewoon ergens ligt.
Heeft je vriendin in alle hoekjes en gaatjes gezocht?

Dat vermoed ik ook. Ze had al langer door dat dit kittens niet ok was. Vandaar dat ze het verstootte. De natuur kan heel wreed zijn.

Guest_ellyvdp_*
Guest_ellyvdp_*

#5 Geplaatst 25 augustus 2010 - 15:05

Ja, ik denk ook dat het dood is, omdat het gisteren al flink afgekoeld was, maar ze heeft aosl ze zegt al alles afgekocht en niets kunnen vinden. Ik ga vanavond ook mee zoeken, want een moederpoes verstopt  of 'begraaft' het kitten waarschijnlijk... :(
groetjes Elly

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#6 Geplaatst 25 augustus 2010 - 15:08

Kon de moederpoes ook naar buiten? Misschien heeft ze dan het kittentje mee naar buiten genomen?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_ellyvdp_*
Guest_ellyvdp_*

#7 Geplaatst 25 augustus 2010 - 15:10

Nee, ze is gisteren in ieder geval niet buiten geweest, dus het beestje moet ergens in huis liggen. Het leek heel gezond, maar ja ik ben natuurlijk niet de moederpoes. Die heeft waarschijnlijk wel aangevoeld dat er iets niet oké was.
groetjes Elly

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 25 augustus 2010 - 19:54

Hopelijk komt er snel duidelijkheid

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 25 augustus 2010 - 20:12

Ligt het niet ergens in een kast of achter het wasmachien, katten zoeken soms de raarste plekken op.

Guest_ellyvdp_*
Guest_ellyvdp_*

#10 Geplaatst 26 augustus 2010 - 09:07

Gisteravond een uur aan het zoeken geweest en NIET gevonden. Ben erg benieuwd verder.
groetjes Elly

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#11 Geplaatst 26 augustus 2010 - 11:29

Toen ik vroeger iets zocht dan begon ik bij de voordeur of de ingang en keek ik echt OVERAL, zelfs op de meest onwaarschijnlijke plaatsen, en zo overloop ik langzaam het hele huis :)

Heb je vandaag nog gezocht?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 26 augustus 2010 - 12:41

Ik Denk Dat Beter Moeerdepoes En Kitten Met Rust Laten Omdat Dat Jij Kom Stoor  Naar Kitten Enaankomen Beter Gewoont Afblijven Want Ander Moederpoes Reuk U Hand Van Kitten Dat Maak Soms Kitten Weg Stoppen Ofwel Dood Bijten
Als Je Kitten Gevonden Laat Maar Doen  Niet Naar Mandje Terug Leggen  Moederpoes Zoek Zelf  Mandje En Rusten Samen Met Kitten
Niet Stoor Worden
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#13 Geplaatst 27 augustus 2010 - 06:46

Zal wel dood zijn,en ergens gedumpt door de mama.Hopelijk vinden jullie het vlug.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#14 Geplaatst 27 augustus 2010 - 07:19

De mama-poes zal als zij merkt dat er met de kitten iets mis is, het diertje niet zogen en/of elders gaan leggen. Enkel gezonde kittens zal zij proberen groot brengen. Daar heeft ze het al druk genoeg mee.
Kittens verhuizen heb ik nog geweten. Dat kan heel veel redenen hebben; bv omdat ze de plaats waar ze liggen niet veilig genoeg vindt, of omdat er te veel tocht is, of omdat ze bv verstoort wordt door andere katten/huisdieren/mensen, of ...
Als ze een nieuwe plaats kiest die ok hebben we haar laten doen. Maar soms hebben we ingegrepen, een koude vloer bv is echt geen plaats om jongen groot te brengen.
Hopen dat er gauw klaarheid komt in dit verhaal. :heart:  

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:18

Nog niet teruggevonden?
Dit belooft niets goed