Spring naar inhoud

- - - - -

welke musical is je favoriet?

• Log in om te reageren
31 reacties op dit onderwerp
Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#1 Geplaatst 27 augustus 2010 - 00:49

houd je van musical? zoja welke is je favoriet? eventueel met een filmpje zodat iedereen kan mee genieten.

mijn favoriet is Wicked.het gaat over de 2 heksen, namelijk Glinda (de goede heks van het noorden) en Elphaba (de "groene" slechte heks van het westen) ,van OZ (tovenaar van OZ) .het verdere verhaal kan je hier lezen

Wicked (musical) - Wikipedia

en hier zie je een filmpje , het liedje noemt Defying Gravity en het was een voorstukje dat ze toonde (in 2001) bij de Tony Awards

Insluiten is uitgeschakeld je moet klikken op "bekijk het op youtube"

Idina menzel die hier tezien is als de groene heks Ephaba, heeft die rol in 2006 nog eens overgedaan in londen , daar heb ik ze bezig gezien en het was schitterend :thumb: . ze heeft toen aan de artiesten uitgang even naast mij gestaan en ik stond als aan de grond genagelt :o :o

Bewerkt door sylvani, 27 augustus 2010 - 00:52.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 27 augustus 2010 - 00:51

ast mor nie int vloms is

Geplaatste afbeelding

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#3 Geplaatst 27 augustus 2010 - 00:54

xantippe zei:

ast mor nie int vloms is

mama mia in het vlaams was niet slecht hoor, ben zelfs 4x gaan kijken :d

intu
intu
  • 432 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 27 augustus 2010 - 00:57

cats vond ik prachtig. :LOL: :LOL:

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#5 Geplaatst 27 augustus 2010 - 06:03

Mijn absolute favoriet is Grease :loveshower: , ik ben er al twee keer naar gaan kijken in Londen en het is echt super. In december ga ik waarschijnlijk nog wel eens kijken :ha

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#6 Geplaatst 27 augustus 2010 - 06:59

Show Boat is a musical in two acts with music by Jerome Kern and book and lyrics by Oscar Hammerstein II. It was based on the 1926 novel of the same name by Edna Ferber. The plot chronicles the lives of those living and working on the Cotton Blossom, a Mississippi River show boat, from 1880 to 1927. The show's dominant themes include racial prejudice and tragic, enduring love.
Show Boat is widely considered one of the most influential works of the American musical theatre. As the first true American "musical play", it marked a significant departure from operettas, light musical comedies of the 1890s and early 20th century and the "Follies"-type musical revues that had defined Broadway. According to The Complete Book of Light Opera, "Here we come to a completely new genre – the musical play as distinguished from musical comedy. Now... the play was the thing, and everything else was subservient to that play. Now... came complete integration of song, humor and production numbers into a single and inextricable artistic entity."[1]
The quality of the musical was recognized immediately by the critics, and Show Boat is still frequently revived, not only because of its songs, but also because its libretto is considered to be exceptionally good for a musical of its era. The musical has won both the Tony Award for Best Revival of a Musical (1995) and the Laurence Olivier Award for Best Musical Revival (200 8) . Awards for Broadway shows did not exist in 1927 when the original production of the show premiered.

Drie keer werd deze musical verfilmd in 1929, 1936, 1951.
De laatste uitvoering in Broadway dateert van 1994
In Londen is in 2006 in de Royal Albert Hall een "mega" versie in première gegaan

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 27 augustus 2010 - 07:26

Tis jaren geleden dak musical gezien heb helaas..

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 augustus 2010 - 07:48

Ik speel zelf elk jaar in een musical, heb al gespeeld in Scrooge, Titanic, Jekyll and Hyde, The Scarlet Pimpernel, en dit jaar in drie musketiers :) ik heb vele musicals gezien maar mijn favoriet blijft Aïda :)

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 27 augustus 2010 - 07:49

Nee, daar hou ik helemaal niet van :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 27 augustus 2010 - 07:51

Ginger-en-Noortje zei:

Ik speel zelf elk jaar in een musical, heb al gespeeld in Scrooge, Titanic, Jekyll and Hyde, The Scarlet Pimpernel, en dit jaar in drie musketiers :) ik heb vele musicals gezien maar mijn favoriet blijft Aïda :)

Okee en RENT :p

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 augustus 2010 - 08:28

Ik heb niet echt een grote favoriet, maar 'West Side Story' blijft jeugdsentiment :) .
In Londen heb ik de musical van The Lion King gezien en die vond ik wel echt geweldig, Grease wil ook ooit nog eens meepikken als ik daar ben.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#12 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:29

Ginger-en-Noortje zei:

Mijn favoriet is ook Aida! Ben er twee keer geweest, wilde nog wel een keer eigenlijk, maar dat kon helaas niet.

Musicals vind ik erg leuk, maar niet zomaar alles ;) Helaas ga ik niet zo vaak, Marc wil nooit mee (die vind het niet leuk), ik vind het niet leuk om in mijn eentje te gaan en vrienden hebben nooit zoveel tijd of willen niet naar net die musical die ik wil zien (pruil)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#13 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:38

voorlopig Phantom of the opera, helaas heb ik ook niemand om is mee naar een musical te gaan, de enige die ik in het echt heb gezien is sneeuwitje :ha Wil dus wel doodgraag nog eens één gaan zien, maarja, alleen is ook maar alleen. ;) En vroeger heb ik ook nog wel in kindermusicals gespeeld.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:51

Tellen musicalfilms ook? Dan kies ik voor the Sound of Music (jeugdsentiment!) en Sweeney Todd :)
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:04

Ik hou heel erg van musicals, maar het moet dan wel de Engelstalige versie zijn, want van vertalingen krijg ik persoonlijk altijd de kriebels... :oops:
Mijn persoonlijke all time favourites zijn over t algemeen de grote Londense producties zoals Cats, Phantom of the Opera en ook Les Misérables.
In oktober plannen we nog eens een uitstapje naar Londen en ik hoop dan ook weer een musical te kunnen meepikken ginder. Ben er alleen nog niet uit welke... Liefst eentje die ik nog niet eerder heb gezien.
Geplaatste afbeelding