Spring naar inhoud

- - - - -

Ben het beu!

• Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp
Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:03

Ik zal iedereen maar op voorhand waarschuwen, dit gaat een lange eerste post worden. Ik wou dit eigenlijk eerst bij het klaagtopic zetten, maar daar zou het nogal veel plaats innemen... Gisteren hebben we op het werk voor de zoveelste keer een 'mededeling' gekregen over ontslagen en ik ben het eerlijk gezegd grondig beu.

Ondertussen werk ik iets langer dan twee jaar bij het bedrijf en we hebben al veel meegemaakt. 2009 was een serieus crisisjaar en wij zaten blijkbaar in de hoek waar de klappen vielen. Van ongeveer 120 werknemers zijn we naar iets over de vijftig gegaan. Er waren zes administratieve mensen, nu zijn er nog twee, mijn collega en ik. Hoewel ik weet dat ik mijn twee 'pollekes' mag kussen dat ik nog werk heb, is het niet leuk om andere mensen te zien vertrekken. Ook kwam er een heel pak werk bij en moest ik mezelf verdelen over twee diensten (op sommige dagen bijna letterlijk als ik me in twee zou kunnen hakken). Begin dit jaar is er dan nog iemand moeten vertrekken die de planning voor zijn rekening nam, dus dat moest ook opgevangen worden... je kan het al raden.

Dus okay, we redden het wel en we leren bij. Gemakkelijk is het niet, opslag zit er niet in want het is crisis etc. Ondertussen gaat het beter met het bedrijf, maar niet met het overkoepelende bedrijf waar wij onder vallen.
Resultaat: in dat overkoepelende bedrijf, die de algemene diensten verzorgt, moesten gisteren weer twee mensen vertrekken. Die functies moeten overgenomen worden door de 'operationele diensten'. Maw, administratie.

Oh, en omdat onze studiedienst te veel werk heeft, krijgt de administratie dat administratieve deel ook nog bij... want we hebben nog wel een gaatje hier en daar he.

Ik ben het dus grondig beu :evil: . Ik ben gisteren begonnen met mijn cv op te stellen en weer te solliciteren.

Sorry voor het lange beklag, maar het moest er even uit.

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#2 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:25

:hug: :hug: :hug: :hug:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:27

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:33

:hug: Bij sommige bedrijven vragen ze altijd maar meer en meer van je en vinden dat dan nog de meest normale zaak van de wereld dat je dat er allemaal maar even bij doet. Veel succes met het solliciteren alvast. :geluk:

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#5 Geplaatst 27 augustus 2010 - 09:35

:hug: :hug:  dat moet inderdaad niet fijn zijn. Zo is het niet leuk werken  als alles op je nek terechtkomt :hug:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:15

:hug: :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:16

:hug: :hug:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#8 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:20

Ja, in sommige bedrijven doen ze maar. Denken ze dat het personeel een rekker is die je kunt blijven uitrekken.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:39

Geplaatste afbeelding

Guest_katy_*
Guest_katy_*

#10 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:48

raas maar eens goed uit! kan deugd doen!
knuffel

Bewerkt door katy, 27 augustus 2010 - 10:48.

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#11 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:54

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 augustus 2010 - 10:55

Adsagsona zei:

Ik zal iedereen maar op voorhand waarschuwen, dit gaat een lange eerste post worden. Ik wou dit eigenlijk eerst bij het klaagtopic zetten, maar daar zou het nogal veel plaats innemen... Gisteren hebben we op het werk voor de zoveelste keer een 'mededeling' gekregen over ontslagen en ik ben het eerlijk gezegd grondig beu.

Ondertussen werk ik iets langer dan twee jaar bij het bedrijf en we hebben al veel meegemaakt. 2009 was een serieus crisisjaar en wij zaten blijkbaar in de hoek waar de klappen vielen. Van ongeveer 120 werknemers zijn we naar iets over de vijftig gegaan. Er waren zes administratieve mensen, nu zijn er nog twee, mijn collega en ik. Hoewel ik weet dat ik mijn twee 'pollekes' mag kussen dat ik nog werk heb, is het niet leuk om andere mensen te zien vertrekken. Ook kwam er een heel pak werk bij en moest ik mezelf verdelen over twee diensten (op sommige dagen bijna letterlijk als ik me in twee zou kunnen hakken). Begin dit jaar is er dan nog iemand moeten vertrekken die de planning voor zijn rekening nam, dus dat moest ook opgevangen worden... je kan het al raden.

Dus okay, we redden het wel en we leren bij. Gemakkelijk is het niet, opslag zit er niet in want het is crisis etc. Ondertussen gaat het beter met het bedrijf, maar niet met het overkoepelende bedrijf waar wij onder vallen.
Resultaat: in dat overkoepelende bedrijf, die de algemene diensten verzorgt, moesten gisteren weer twee mensen vertrekken. Die functies moeten overgenomen worden door de 'operationele diensten'. Maw, administratie.

Oh, en omdat onze studiedienst te veel werk heeft, krijgt de administratie dat administratieve deel ook nog bij... want we hebben nog wel een gaatje hier en daar he.

Ik ben het dus grondig beu :evil: . Ik ben gisteren begonnen met mijn cv op te stellen en weer te solliciteren.

Sorry voor het lange beklag, maar het moest er even uit.

Vooral doen!  Ik heb na 21 jaar bij mijn vorige werkgever ook mijn ontslag gegeven.  Dat is nu 1 jaar geleden en ik ben supercontent bij mijn nieuwe werkgever.  Ik stond bol van de stress en ging er volledig onderdoor.  Nu gaat het veel beter.
Ik stuurde spontaan naar 3 plaatsen mijn CV met de vraag of er vacatures waren en meteen had ik prijs.  Zo zie je maar!
Het leven is té kort :oops:

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 27 augustus 2010 - 12:23

Heel veel succes.  Je leeft maar 1 keer en je slijt de meeste uren op kantoor.  Dus ga ervoor, zou ik zeggen.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 27 augustus 2010 - 12:27

Ik begrijp je helemaal en een schouderklopje kan er dan zeker ook niet af? :hug:
Veel succes!  :geluk:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#15 Geplaatst 27 augustus 2010 - 12:29

Heel veel succes!!! Hopelijk vind je snel een superjob. :)