Spring naar inhoud

- - - - -

Maine Coon als nieuwe huisgenoot!

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#16 Geplaatst 29 augustus 2010 - 19:11

Oei nog een derde poes die weg moet?? Vind het toch wel raar dat als je 3 poezen aanschaft en dan nog geen goedkope, dan heb je daar toch over nagedacht en dan heb je plots geen tijd meer??? Het kan natuurlijk wel allemaal, maar toch...Hoe oud is die derde poes en wat voor iets is dat, weet je dat?? Ze hebben misschien willen kweken en om één of andere reden dat het hun niet gelukt is of dat ze terugschrikken voor de hoge eisen van een cattery en zich weer een andere hobby hebben gezocht, wie weet! Als alles in orde is des te beter voor jou en voor de poes :love3: . Maar zeker alles goed bekijken, oogjes, oortjes, anusje,hun pels, ook onderin eens kijken (want wij hebben hier net eentje van een broodfokker opgenomen en heeft een schimmelinfectie, dus... ) Algemene toestand , is de poes extreem mager, of juist opgezwollen buikje, te klein voor zijn leeftijd,......
Veel succes!

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#17 Geplaatst 29 augustus 2010 - 19:14

Nee ik zou me niet direct zorgen maken, maar wel proberen zoveel mogelijk antwoorden te achterhalen op de vragen die de andere KSers hebben opgeschreven, vind ik toch wel belangrijk.
Mijn DA heeft mij altijd aangeraden ze toch eerst een tweetal weken op hun positieve te laten komen in de nieuwe thuis om ze niet teveel stress te bezorgen.
Heel veel succes met de nieuwerd, welkom op KS en proficiat ;)

Bewerkt door poezenmoeder, 29 augustus 2010 - 19:15.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#18 Geplaatst 29 augustus 2010 - 19:18

:hi:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 29 augustus 2010 - 19:19

och hij is al 1 jaar oud! ik dacht dat je het over een kitten had, ik dàcht nog wel dat ik over iets cruciaal gelezen had :oops:
kittens moeten verplicht gechipt worden dacht ik, hoe dat zit voor een eenjarige kat weet ik niet goed. samaya is nu 1jaar, 5 maanden en in die tijd was het nét verplicht je kittens te chippen (de fokker moet dat doen he). dus eigenlijk had ie al gechipt moeten zijn. maar inderdaad, het kan zijn dat dat anders is in nederland, al dacht ik dat ze daar net strenger waren dan in belgië voor zo'n zaken.

ik zou hem ook meteen laten castreren, dat doen de meeste dierenartsen vanaf 6 maanden al, sommigen zelfs al vroeger. een stamboom op zich zegt nog niets over "een goeie achtergrond", tenzij je al die katten natuurlijk kent :ha ik vind die stamboom zeker wel belangrijk, zonder stamboom is het een htk en daar ga je niet zoveel geld voor betalen. kan je tests van ouderdieren inkijken, des te beter.

ben je al eens een kijkje gaan nemen bij hen thuis? dat zegt vaak al veel.

edit: meteen castreren, als in, niet paar maanden wachten

Bewerkt door xantippe, 29 augustus 2010 - 19:20.

Geplaatste afbeelding

Guest_Misses D*_*
Guest_Misses D*_*

#20 Geplaatst 29 augustus 2010 - 20:05

3elfje zei:

Oei nog een derde poes die weg moet?? Vind het toch wel raar dat als je 3 poezen aanschaft en dan nog geen goedkope, dan heb je daar toch over nagedacht en dan heb je plots geen tijd meer??? Het kan natuurlijk wel allemaal, maar toch...Hoe oud is die derde poes en wat voor iets is dat, weet je dat?? Ze hebben misschien willen kweken en om één of andere reden dat het hun niet gelukt is of dat ze terugschrikken voor de hoge eisen van een cattery en zich weer een andere hobby hebben gezocht, wie weet! Als alles in orde is des te beter voor jou en voor de poes :love3: . Maar zeker alles goed bekijken, oogjes, oortjes, anusje,hun pels, ook onderin eens kijken (want wij hebben hier net eentje van een broodfokker opgenomen en heeft een schimmelinfectie, dus... ) Algemene toestand , is de poes extreem mager, of juist opgezwollen buikje, te klein voor zijn leeftijd,......
Veel succes!

De andere maine coon is al langer weg, blijkbaar in het begin van deze coon's aanwezigheid. De andere poes die er rondloopt is een steriele HTK'er, dus een eigen kweekje was niet de bedoeling :)

Het is een jonge zoon en zn moeder. De vrouw had zowiezo geen tijd en daar hij ander werk heeft is hij langer van thuis weg en vindt hij het erg zijn katten lang eenzaam achter te laten. Ga alles zeker goed bekijken!
Hij is van juli 2009 en weegt nu ruim over de 5kilo. :heart:

Guest_Misses D*_*
Guest_Misses D*_*

#21 Geplaatst 29 augustus 2010 - 20:09

xantippe zei:

och hij is al 1 jaar oud! ik dacht dat je het over een kitten had, ik dàcht nog wel dat ik over iets cruciaal gelezen had :oops:
kittens moeten verplicht gechipt worden dacht ik, hoe dat zit voor een eenjarige kat weet ik niet goed. samaya is nu 1jaar, 5 maanden en in die tijd was het nét verplicht je kittens te chippen (de fokker moet dat doen he). dus eigenlijk had ie al gechipt moeten zijn. maar inderdaad, het kan zijn dat dat anders is in nederland, al dacht ik dat ze daar net strenger waren dan in belgië voor zo'n zaken.

ik zou hem ook meteen laten castreren, dat doen de meeste dierenartsen vanaf 6 maanden al, sommigen zelfs al vroeger. een stamboom op zich zegt nog niets over "een goeie achtergrond", tenzij je al die katten natuurlijk kent :ha ik vind die stamboom zeker wel belangrijk, zonder stamboom is het een htk en daar ga je niet zoveel geld voor betalen. kan je tests van ouderdieren inkijken, des te beter.

ben je al eens een kijkje gaan nemen bij hen thuis? dat zegt vaak al veel.

edit: meteen castreren, als in, niet paar maanden wachten

Ga hem eerst laten wennen en eind vlgende week laat ik hem helpen :oops:
Na wat opzoekwerk kwam ik er achter dat een raskat in nederland niet verplicht gechipt wordt tenzij ze gebruikt worden voor shows over de grens. In nederland ligt de prijs ook een 200euro lager dan in belgie, vandaar dat hij nu ook niet prijzig is... O:)

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES EN TIPS! :love3:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 29 augustus 2010 - 20:19

ik kijk al uit naar de fotootjes!

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 30 augustus 2010 - 09:24

Proficiat met jullie nieuwe huisgenoot, ben ook zeer benieuwd naar de eerste foto's.

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 30 augustus 2010 - 09:51

Proficiat met je nieuwe huisgenoot en veel succes :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 30 augustus 2010 - 12:22

Veel plezier van je nieuwe schatje en knuffel voor hem namens mij en mijn poezels :rub:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#26 Geplaatst 30 augustus 2010 - 13:16

Veel succes met je coontje, en plaats maar hope foto's zo kunnen we lekker meegenieten. :)

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#27 Geplaatst 30 augustus 2010 - 16:16

:hi: en Veel succes met het Coontje, benieuwd naar de foto's

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#28 Geplaatst 30 augustus 2010 - 16:21

veel plezier met je nieuwe aanwinst ! proficiat !
wij wachten (met enig ongeduld) op fotootjes !!! :heart:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 30 augustus 2010 - 16:38

Guest_Misses D*_*
Guest_Misses D*_*

#30 Geplaatst 31 augustus 2010 - 12:54

Hoi mensjes, heb de Coon een warm plekje gegeven bij mij thuis...
en de andere HTK-poes ook meegenomen :oops:
Brenda is met me meegeweest en is er dus getuige van hoe slecht mensen voor hun dieren kunnen zijn :evil:

Hij is veel te mager en zijn vacht is slecht behandeld. Ze gebruikten een furminator om zijn vacht te kammen, en liefst zoveel mogelijk WANT:
Hij moest weg omdat hij teveel haar verloor :(
De andere HTK-poes 'MELLOW' moest dus ook weg, anders werd die gedumpt....
Heb ze dan maar beiden meegenomen voor een belachelijk hoge prijs, maar een poezel is uiteraard meer waard dan enkele euro's...
En ze aan hun lot overlaten was ook geen optie he...

Nu is het wel zo dat het helemaal mijn bedoeling niet was om twee extra poezels mee te nemen..heb ze nog niet voorgesteld aan Beau (mijn eerste poes) omdat ik bang ben dat ze te heftig gaat reageren op twee nieuwe indringers... Woensdag neem ik Mellow (de HTK) mee naar mn ouders waar ik ze tijdelijk kan onderbrengen tot onze Beau de Coon heeft geaccepteert...

Heb de Cattery verwittigd en vrijdag wordt hij gecastreert.
Hij is nieuwsgierig, wordt graag vertroetelt maar is nog voorzichtig :)
Hij eet goed en ik hoop dat de dierenarts alleen maar goeds kan vertellen vrijdag...
Met MELLOW gaat het uitstekend. Zij komt gewoon op schoot zitten en geniet van de aandacht O:)
De Coon heet TUTANCHAMON en ben eigenlijk dringend op zoek naar een nieuwe naam, naar deze luistert hij toch niet :oops:

Foto's volgen nog....

:love2: