Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
Guest_Bren_*
Guest_Bren_*

#121 Geplaatst 17 oktober 2010 - 09:16

:LOL: op die manier lukt het waarschijnlijk ook.

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#122 Geplaatst 17 oktober 2010 - 10:45

Haha oww dan ga ik toch maar met een groot mes aan de slag, bweiks met de hamer :LOL: :LOL:

Hier heb ik omdat ik nergens meer Haaksbarf kan krijgen Carnibest moeten geven... Ze moet het niet :( Ik vond de HB er ook beter uitzien/ruiken. Zucht. Als ik weer wat vind om te bestellen bestel ik voor een jaar ver :p

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#123 Geplaatst 23 oktober 2010 - 13:35

Ik ben in Nederland nog om 3kg Haaksbarf geweest... Rolletjes van 250gr wat is dat duur!! :o Maarja, het moet maar even. Zo word ik ook een beetje gedwongen om meer zelf samen te stellen ;)

Eindelijk eet Maya nu ook vleugeltjes!! :LOL: Eerder vond ze die altijd te hard maar nu lukt het dan toch. Muizen moet ze niet... Haar lemming had ze overgegeven, haar muis speelde ze twee uur mee maar liet ze vervolgens toch liggen... Zucht!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#124 Geplaatst 24 oktober 2010 - 19:34

Heb hier kwartel gegeven, maar ook Tijger moet er niet zo veel van weten. Hij likt er wel eens aan, eet een zeer klein beetje en laat het dan liggen.
Snijd ik het in kleine stukjes zonder bot, eten Kiara en Tijger het wel weer.
Dit terwijl Tijger zonder problemen kippenbotten eet :catscratchhead .
Vind nu wel dat die mini-botjes van een kwartel vrij scherp zijn. Kan dit geen kwaad??

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#125 Geplaatst 26 oktober 2010 - 20:43

dolfjeweerwolfje zei:

Vind nu wel dat die mini-botjes van een kwartel vrij scherp zijn. Kan dit geen kwaad??

Normaal kunnen botjes die niet gekookt zijn geen kwaad. Van de moment dat je ze kookt gaan ze splinteren en zijn ze wel gevaarlijk.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#126 Geplaatst 28 oktober 2010 - 09:49

Ik heb Zwerver een kippenpoot gegeven en aan stukjes geknipt. Ik heb geen hamer, dus heb ik de botje aan haar door laten kluiven en toen ik naar bed ging heb ik in de vuilnisbak gegooid. De vlees at ze helemaal op! Het was voor haar echt een delicatesse en voor mij reuze spannend!
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#127 Geplaatst 28 oktober 2010 - 09:56

Zwerver zei:

Ik heb Zwerver een kippenpoot gegeven en aan stukjes geknipt. Ik heb geen hamer, dus heb ik de botje aan haar door laten kluiven en toen ik naar bed ging heb ik in de vuilnisbak gegooid. De vlees at ze helemaal op! Het was voor haar echt een delicatesse en voor mij reuze spannend!

probeer ook eens een vleugeltje, die botten zijn wat zachter en kan ze opeten :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_hetty_*
Guest_hetty_*

#128 Geplaatst 28 oktober 2010 - 13:08

Vraag: Mijn kat (net 5 mnd) krijgt brokken en 1 keer per dag rauw. Ik heb ergens gelezen dat er minimaal 4 uur tussen het geven van brokken en het geven van rauw moet zitten. Dit ivm de zuurgraad van de maag oid. Klopt dit? Rauw is nu nog: kippenlever, vis, kipfilet en rundertartaar. Ik wil hem vandaag of morgen een kippenvleugel geven.

Ik wil graag bovenstaande combinatie aanhouden. Dus alle tips zijn van harte welkom.

Alvast bedankt.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#129 Geplaatst 28 oktober 2010 - 20:38

Sommige katten verdragen de combinatie brokken en rauw voer niet zo goed, heb ik ook al gelezen, maar hier is het geen enkel probleem. Er staan altijd brokjes en 's avonds eten ze gewoon hun portie rauwvoer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#130 Geplaatst 28 oktober 2010 - 20:47

hetty zei:

Vraag: Mijn kat (net 5 mnd) krijgt brokken en 1 keer per dag rauw. Ik heb ergens gelezen dat er minimaal 4 uur tussen het geven van brokken en het geven van rauw moet zitten. Dit ivm de zuurgraad van de maag oid. Klopt dit?

Schijnt niet te kloppen... Mijn eigen idee daarover is, een carnivoor scheidt (in tegenstelling tot een herbivoor) enkel maagzuur af wanneer er eten zit aan te komen of in de maag zit... Ik denk dus dat zij hun maagzuurproductie beter kunnen afstemmen op een wisselend aanbod.
Ik ken ook verschillende mensen die het zelfs samen voeren. Bij de honden vaak in een en dezelfde maaltijd. Het lijkt dus wel te kunnen :d

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 29 oktober 2010 - 10:13

IK HEB EEN PROBLEEM!

M'n kat weigert brokjes brokjes te eten en zeurt om rauw :( Terwijl ik haar eergisteren avond voor het eerst rauw had gegeven. Als ik brokjes voorschoteld, zegt ze miauw! Gaat ze de brokjes ruiken en loopt ze weg.

Ik geeft haar om 12 uur smiddags brokjes voordat ik vertrek naar m'n werk. Ik kom s-avonds thuis, krijgt ze normaal brokjes, maar het is nog over (!) van de ochtend, die gooi ik weg, maar zonde! Het zijn Hill's brokjes Tonijn. Die ze juist zo lekker vond. Ik heb nature's best kip, dat lust ze opeens wel (omdat het ook kip is?!?)

Ik ben confused en ik ben een noob met eten voorschotelen. Maar ben niet van om haar elke dag rauw te geven of zou ik? Is het niet slecht voor de tanden net als natvoer?

Natvoer moet ze niks van hebben uit blik. En versheidzakjes lust ze alleen zalm/lam en tonijn en geen kip maar rauwe kip lust ze wel en opeens nature's best van hills kipsmaak, gisteren maar ook met moeite. Ik ben confused... :trance:

Ik wil haar niet verhongeren, maar ik heb hill's vetessientials tonijn brokjes voorgeschoteld (waar ze is ruikt en daarna wegloopt). Ik wacht wel of ze alles opeet als ik terug ben van werk. Brokjes staat sowiezo altijd 24/7.

Bewerkt door Zwerver, 29 oktober 2010 - 10:19.

Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#132 Geplaatst 29 oktober 2010 - 10:20

ik zou die brokjes 's avonds niet weggooien.*

Eerst kijkt kali (ong. 11 weken oud) hier ook wat er in het kommetje ligt omdat ze soms ook nat voer krijgt en als het madamme haar goesting niet is, trekt ze ook haar neus op. maar uiteindelijk gaat ze er toch van eten want een beetje staan janken werkt niet bij mij (bij mijn mama wel). Onze volwassen katten krijgen een vol kommetje en doen daarmee tot het op is.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#133 Geplaatst 29 oktober 2010 - 15:16

Wat een slimme kat! ;)
Je kunt je kat prima alleen rauwvoer geven, in mijn ogen is dat zelfs het allerbeste. Mijn katten eten al hun hele leven alleen maar rauwvoer, het zijn immers carnivoren dus ze 'zijn daar voor gemaakt'.

Dat brokken goed zouden zijn voor de tanden, en blikvoer slechter zou zijn voor het gebit is sowieso niet waar hoor. Ik vergelijk het altijd maar met wat er gebeurd als je als mens een handje knapperige pepernoten eet. Er blijft altijd wat aan je tanden plakken, brokjes vallen doorgaans uiteen zodra een kat er op bijt: weg tandreinigend effect. Daarbij bevat het speeksel van een kat geen amylase, een koolhydraatsplitsend enzym, waardoor een kat eventuele achtergebleven restjes brok/blik niet kan afbreken. Restjes die achterblijven kan tandplak worden en in een later stadium tandsteen.

Rauwvoer bevat nauwelijks koolhydraten en dus heb je hier sowieso al een stuk minder kans op. Als je merendeel KVV voert zou ik af en toe iets geven waar echt op gekauwd moet worden: een reepje runderspiervlees, een kippennekje, een gedroogde vleessnack.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#134 Geplaatst 30 oktober 2010 - 08:33

Zwerver zei:

IK HEB EEN PROBLEEM!

M'n kat weigert brokjes brokjes te eten en zeurt om rauw :( Terwijl ik haar eergisteren avond voor het eerst rauw had gegeven. Als ik brokjes voorschoteld, zegt ze miauw! Gaat ze de brokjes ruiken en loopt ze weg.

Ik geeft haar om 12 uur smiddags brokjes voordat ik vertrek naar m'n werk. Ik kom s-avonds thuis, krijgt ze normaal brokjes, maar het is nog over (!) van de ochtend, die gooi ik weg, maar zonde! Het zijn Hill's brokjes Tonijn. Die ze juist zo lekker vond. Ik heb nature's best kip, dat lust ze opeens wel (omdat het ook kip is?!?)

Ik ben confused en ik ben een noob met eten voorschotelen. Maar ben niet van om haar elke dag rauw te geven of zou ik? Is het niet slecht voor de tanden net als natvoer?

Natvoer moet ze niks van hebben uit blik. En versheidzakjes lust ze alleen zalm/lam en tonijn en geen kip maar rauwe kip lust ze wel en opeens nature's best van hills kipsmaak, gisteren maar ook met moeite. Ik ben confused... :trance:

Ik wil haar niet verhongeren, maar ik heb hill's vetessientials tonijn brokjes voorgeschoteld (waar ze is ruikt en daarna wegloopt). Ik wacht wel of ze alles opeet als ik terug ben van werk. Brokjes staat sowiezo altijd 24/7.

Hier ook zo'n kat! Ik zou zeer graag op rauw overgaan, maar ken er momenteel nog niets van. Dus ik gaf wat vers ipv natte voeding.
Tijger miauwde na 2 x om vers. Gaf ik niet toe, dan at hij wel zijn portie op hoor. Hij weet ook dat anders de 3 andere er mee gaan lopen.
Dus krijgt hij nu vaker vers. Hij is veel voldaner na een portie vers.
Daarstraks konijn en CB (carnibest) uitgelegd. Konijn gaat deze avond nog niet ontdooit zijn, dus zal Tigjer het moeten doen met CB, al wil hij echt vers waaraan hij kan kauwen.
Misschien straks toch nog maar iets van de winkel meenemen :oops:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#135 Geplaatst 30 oktober 2010 - 08:33

Oh ja, korrel eet hij nog wel hoor.