Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#136 Geplaatst 30 oktober 2010 - 16:20

Ze hebben hier net kippenmaagjes gegeten! :dancer: Wel een beetje in stukjes, want het is nieuw en ze begrepen het niet goed hoe ze het zouden moeten eten in zijn geheel :lachen:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#137 Geplaatst 30 oktober 2010 - 17:20

Frances zei:

Ze hebben hier net kippenmaagjes gegeten! :dancer: Wel een beetje in stukjes, want het is nieuw en ze begrepen het niet goed hoe ze het zouden moeten eten in zijn geheel :lachen:

Super, het begin is er! :)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#138 Geplaatst 30 oktober 2010 - 17:24

Frances zei:

Emiel de komediant... :louche: :louche: :louche: Dat kreeg hij hier namelijk heel regelmatig te eten en dan maar grommen en gek doen ermee. Meneer is hier nog maar een maand weg ofzo en hij is zijn goede opvoeding al vergeten :x

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#139 Geplaatst 30 oktober 2010 - 17:32

Na dit héle topic eens goed te doorlezen, wil ik ook mss eens wat rauwvoer proberen :LOL:

Het is niet de bedoeling om over te gaan op volledig rauwvoer, want met mijn bende is dat moeilijk :) , maar mijn zorgenkatjes krijgen 3X/dag hun blikvoer, en mss kan ik dat blikvoer vervangen door rauw? Heb op het werk kippenmaagjes besteld (zit bij de bron) en heb ze woensdag... Ben eens benieuwd O:) .
Wanneer ze het lusten, kan ik gerust wat andere dingen proberen. Het is wél de bedoeling dat de katten op RC blijven staan...

Bedankt trouwens voor dit leerzame topic want in rauwvoeren ben ik een echte leek!!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#140 Geplaatst 30 oktober 2010 - 19:25

Smitten Kitten zei:

Emiel de komediant... :louche: :louche: :louche: Dat kreeg hij hier namelijk heel regelmatig te eten en dan maar grommen en gek doen ermee. Meneer is hier nog maar een maand weg ofzo en hij is zijn goede opvoeding al vergeten :x

:ha hij begreep het meer dan Anaïs!! Hij lekte eraan en zo in zijn mond nemen en ermee zwieren :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#141 Geplaatst 30 oktober 2010 - 19:30

Frances zei:

:ha hij begreep het meer dan Anaïs!! Hij lekte eraan en zo in zijn mond nemen en ermee zwieren :ha

Aha! Gelukkig maar! :ha

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#142 Geplaatst 31 oktober 2010 - 07:18

griffel1977 zei:

Na dit héle topic eens goed te doorlezen, wil ik ook mss eens wat rauwvoer proberen :LOL:

Het is niet de bedoeling om over te gaan op volledig rauwvoer, want met mijn bende is dat moeilijk :) , maar mijn zorgenkatjes krijgen 3X/dag hun blikvoer, en mss kan ik dat blikvoer vervangen door rauw? Heb op het werk kippenmaagjes besteld (zit bij de bron) en heb ze woensdag... Ben eens benieuwd O:) .
Wanneer ze het lusten, kan ik gerust wat andere dingen proberen. Het is wél de bedoeling dat de katten op RC blijven staan...

Bedankt trouwens voor dit leerzame topic want in rauwvoeren ben ik een echte leek!!

Ik ga dit voor Tijger zo doen. Blikvoer vervangen door rauw.
zie topic: 'Miauwen om vers vlees'

Nog een vraagje: ik lees nergens dat ze konijnenvlees krijgen, wel botten. het vlees kan toch geen kwaad he??

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#143 Geplaatst 31 oktober 2010 - 10:21

Maya is gek op konijn, ook het vlees! ;) Kan zeker geen kwaad dus!

Maagjes vond Maya in het begin moeilijk omdat dat toch "lastig" spiervlees is. Maar nu vindt ze het fantastisch!

Verder hier twee nieuwe smaken haaksbarf geïntroduceerd, lam/kip geen probleem, rund/kip is wat neuzelen maar aangezien ze rundsvlees wel vlot eet kan ik dat makkelijk vervangen.

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#144 Geplaatst 31 oktober 2010 - 19:00

Frances zei:

Vandaag net ook gedaan, ze ging ermee ping pongen en toen ging ze naar de badkamer met een stukje geknipte kippenmaagje. Ik moest hard lachen toen het kipstukje plakte aan de muur tegel. En proberen te pakken. ROFL :LOL:
Geplaatste afbeelding

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#145 Geplaatst 31 oktober 2010 - 19:53

Zwerver zei:

Vandaag net ook gedaan, ze ging ermee ping pongen en toen ging ze naar de badkamer met een stukje geknipte kippenmaagje. Ik moest hard lachen toen het kipstukje plakte aan de muur tegel. En proberen te pakken. ROFL :LOL:

:ha :ha :ha Volgens mij is Zwerver wel minder 'vies' van die dingen dan mijn verwend nest Anaïs hier :ha Die wilt dat enkel eten in stukjes als ik het haar geef zoals een koekje :gek: O:)

Guest_bengaaltje_*
Guest_bengaaltje_*

#146 Geplaatst 01 november 2010 - 13:15

Hoi,

Ik heb daar ook al heel veel over gehoord vandaar dat ik toch ook wil proberen , maar geven jullie dan enkel dit en geen brokjes ?
Of wat moet ik me daar bij voorstellen ??

Ben benieuwd .. mag je dit al dadelijk doen bij een kitten of is daar een bepaalde leeftijd voor..

:d

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#147 Geplaatst 01 november 2010 - 13:22

Geen brokjes. Alleen dit. En het mag al vanaf dat een kitten begint met zelfstandig eten ;) Al zou ik ze dan persoonlijk nog geen grote dingen geven, zoals een hele vogel ofzo ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#148 Geplaatst 01 november 2010 - 13:28

Er ligt een kipnek/stukje rug klaar voor Maya, maar het is madam te lastig ;) . Eraan lekken doet ze wel, maar eten niet echt. Ach, ik heb geduld :)

Hier ook fulltime "dit" eten. Geen brokjes in huis meer hier.

Bewerkt door Maya, 01 november 2010 - 13:29.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#149 Geplaatst 03 november 2010 - 13:13

bengaaltje zei:

maar geven jullie dan enkel dit en geen brokjes ?
Of wat moet ik me daar bij voorstellen ??

Er zijn mensen die enkel rauwvoer geven maar er zijn ook mensen die het rauwvoer geven in combinatie met brokjes.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#150 Geplaatst 04 november 2010 - 23:19

amai wat een pak :)

en eerlijk, mijn maag walgde een beetje want ik ben geen vlees eter
en toen ik al die rauwe dingen zag ;)

jakkes

maar oké
mijn poes is een dier een geen mens en heeft andere eet gewoontes en ja, hun natuurlijke aard is : " prooi vangen in de natuur en dus ja, muizen hé "...

onze dochter heeft een echte huis en tuin kat en die vangt muizen, jonge vogeltjes enz..maar wat ik soms hoor is dat ze die muis, of de resten er van, uitbraakt ??

maar oké
ik heb een brit
niet bepaald een huis en tuin kat
alhoewel ik haar al vele malen liet kennismaken met de natuur
tja, vliegen, muggen, spinnen ..die dingen eet ze zo graag op

ik ben van niets bang, niet bang van muizen, ratten enz ,maar spinnen? dat is een ander verhaal...zeker die grote dikke zwarte met enorm lijf en lange poten...Poes vangt die zo graag, en ik kijk dan beetje , zo van afstand hoe ze dat diertje verslind ...Soms denkend aan Jaws , toen die haai zijn bek opendeed en daar nog een been van een mens te zien was...Zo had ik soms het idee een rest van poot van een spin in haar mondje te zien

ja , ik weet het , is om te lachen :) ))))

maar oké
vind het toch een leerrijk topic

en wil Tini dat wel geven
maar niet van die enge dingen
ik bedoel
ik zie mijzelf niet een hart geven ofzo
en dan het bloed uit haar muiltje zien lopen ...
of heb ik teveel fantasie?

ik geef Tini iedere morgen natvoer van Almo nature
brokken van Sanabelle

ik dacht dat brokken zo goed waren voor de tandjes ?

maar wat met de vertering van rauw vlees?

zullen ze dan niet braken?

rauw vlees
heb er moeite mee
maar als het kook?
bijvoorbeeld een stukje kip?
is dat even goed?

denk niet of ik kan volledig afstappen van korrels
natvoer zal ik blijven geven

Carnibest?
is dat al bereid rauw voer in doosjes ?

is zo nieuw voor mij
heb met zoveel belanstelling gelezen

en ja
smitten kitten
ook op je mooie site zitten loeren

is zo nieuw
zo vreemd
en toch weet ik
poezen zijn jagers, muizen enz

maar ons Tini ? ze is zo beschermd opgevoed en ik zie niet zo direct een jager is haar

vraag is
en dat maakt me soms nieuwschierig
wat zou ze doen als ze een muis ziet?

vele groetjes
caro en tini
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.