Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#166 Geplaatst 09 november 2010 - 17:08

griffel1977 zei:

Zorgenkatje Trien heeft hevige slijmerige diaree sinds vandaag :onzeker: Van het rauw????

Oké, denk niet van het rauw... Het is na grondig te onderzoeken géén diaree maar net snot. Aangezien ze een zware ontsteking op de luchtwegen heeft denk ik dat het opgehoest slijm is dat ze wéér ingeslikt heeft :oops: en er langs de andere kant uitgekomen is...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#167 Geplaatst 09 november 2010 - 20:15

:misselijk: :misselijk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#168 Geplaatst 09 november 2010 - 20:34

griffel1977 zei:

Oké, denk niet van het rauw... Het is na grondig te onderzoeken géén diaree maar net snot. Aangezien ze een zware ontsteking op de luchtwegen heeft denk ik dat het opgehoest slijm is dat ze wéér ingeslikt heeft :oops: en er langs de andere kant uitgekomen is...

Ik neem aan dat Trien AB krijgt, heb je wel de indruk dat de ab goed aanslaat? Bij twijfel misschien toch even contact opnemen met de da.

Een goed herstel voor het zorgenkindje!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#169 Geplaatst 09 november 2010 - 20:58

als ze ab krijgt dan kan dat de oorzaak zijn van de diarree, al is dat meestal niet slijmerig.

Even overleggen met de da.
Eventueel kun je wel starten met probiotica, dat is nooit verkeerd. Wij gebruiken zelf pro-soluble. In poedervorm makkelijk door het eten te mengen. :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#170 Geplaatst 09 november 2010 - 21:22

Sihirci zei:

Ik neem aan dat Trien AB krijgt, heb je wel de indruk dat de ab goed aanslaat? Bij twijfel misschien toch even contact opnemen met de da.

Een goed herstel voor het zorgenkindje!

Ik heb een abonnement bij mijn DA :d
Het probleem is dat Trien haar AB kuurtjes niet méér aanslaan.
Trien staat al sinds haar 6 maandjes ouderdom op AB, prednison, cortisone en ontstekingswerende medicatie ;) die ze om de zoveel tijd heeft gekregen wegens haar auto-imuunziekte. De DA's hadden haar géén lang leven gegeven, desondanks is ze nu de 8 jaar gepasseerd :LOL:
De vorige keer heeft ze haar zware luchtweginfectie zelf overwonnen :)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#171 Geplaatst 09 november 2010 - 22:10

griffel1977 zei:

Trien staat al sinds haar 6 maandjes ouderdom op AB, prednison, cortisone en ontstekingswerende medicatie ;) die ze om de zoveel tijd heeft gekregen wegens haar auto-imuunziekte. De DA's hadden haar géén lang leven gegeven, desondanks is ze nu de 8 jaar gepasseerd :LOL:
Je zult helende handjes hebben n Trien zo erdoor helpen.

Kan ik ergens meer lezen over Trien?

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#172 Geplaatst 10 november 2010 - 00:28

griffel1977 zei:

Wellicht is het een idee om met haar bij een holistische DA langs te gaan.
Ik heb er zelf goed ervaringen mee. Dan ga je echt werken aan de weerstand ipv de weerstand elke keer weer afbreken door de ab.
slijm in de ontlasting komt van de dikke darm kan een heleboel oorzaken hebben.

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#173 Geplaatst 11 november 2010 - 17:31

Eragon zei:

1) Omdat dierenartsen op de unief enkel les kregen van RC en Hills inzake voeding voor huisdieren en dus eigenlijk niet beter weten.
Probeer serieus dit punt uit alle argumenten te weren want het is pertinent onwaar. Wij krijgen geen les van een of andere firma. Ik ga ook niet zeggen dat ze op de dienst voeding pro-rauw zijn, integendeel, ze zijn radicaal tegen en dat heb ik al mogen horen, maar het is niet zo dat we les krijgen van firma's of dierenartsen die daaraan verbonden zijn.

Terug naar het positieve verhaal ;) , Maya is hier goed bezig. Na "dan toch" Haaksbarf paard te lusten en "dan toch" HB rund lekker te vinden, vond madam dat het tijd was om "dan toch" HB zalm ook lekker te vinden! :LOL: Dus nu eet ze met smaak en plezier alle varianten!

Eindelijk is ook een muis binnen geraakt, en dit keer gebleven. Helaas heeft ze ook weer een eendagskuiken uitgebraakt. De volgende prooi, weer een muis, heeft ze niet opgegeten. Ze is zo wispelturig, maar die muisjes zijn wel erg duur om telkens weg te gooien, zucht! Ze braakt zo om de paar weken nog eens, minder dan vroeger maar toch. Vooral als ze te gulzig gegeten heeft. Ik slaag er moeilijk in om haar op minder maar grotere maaltijden per dag te zetten.

De bestelling is geplaatst en eind november kan ze voor 't eerst eend proberen (Tinlo). In december komt dan de antiloop en meer speciaals, alvast iets voor haar om naar uit te kijken! ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#174 Geplaatst 11 november 2010 - 17:52

Maya zei:

Probeer serieus dit punt uit alle argumenten te weren want het is pertinent onwaar. Wij krijgen geen les van een of andere firma. Ik ga ook niet zeggen dat ze op de dienst voeding pro-rauw zijn, integendeel, ze zijn radicaal tegen en dat heb ik al mogen horen, maar het is niet zo dat we les krijgen van firma's of dierenartsen die daaraan verbonden zijn.

Terug naar het positieve verhaal ;) , Maya is hier goed bezig. Na "dan toch" Haaksbarf paard te lusten en "dan toch" HB rund lekker te vinden, vond madam dat het tijd was om "dan toch" HB zalm ook lekker te vinden! :LOL: Dus nu eet ze met smaak en plezier alle varianten!

Eindelijk is ook een muis binnen geraakt, en dit keer gebleven. Helaas heeft ze ook weer een eendagskuiken uitgebraakt. De volgende prooi, weer een muis, heeft ze niet opgegeten. Ze is zo wispelturig, maar die muisjes zijn wel erg duur om telkens weg te gooien, zucht! Ze braakt zo om de paar weken nog eens, minder dan vroeger maar toch. Vooral als ze te gulzig gegeten heeft. Ik slaag er moeilijk in om haar op minder maar grotere maaltijden per dag te zetten.

De bestelling is geplaatst en eind november kan ze voor 't eerst eend proberen (Tinlo). In december komt dan de antiloop en meer speciaals, alvast iets voor haar om naar uit te kijken! ;)

Ik kan je anders wel gratis muizen bezorgen hoor :d 8) .
Krijg er hier genoeg van mijn schatten en de laatste weken meer dan anders!

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#175 Geplaatst 11 november 2010 - 18:11

dolfjeweerwolfje zei:

Ik kan je anders wel gratis muizen bezorgen hoor :d 8) .
Krijg er hier genoeg van mijn schatten en de laatste weken meer dan anders!

Haha, nou dat doet de mijne hier niet ;) Jammer dat je zo ver woont. Maar ik weet niet of ze dan die muizen wel zou willen. Ik weet niet goed wat er volgens haar aan scheelt, aan een muis.

Maarja, ik ben dan ook maar een domme onderdaan en Maya's denkpistes zijn ondoorgrondelijk...

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#176 Geplaatst 17 november 2010 - 09:31

Het gaat goed met mijn zorgenkatje Trien :) Ze vraagt iedere morgend vanop het keukentabletje achter haar rauwvoer!!

Gisteren heeft ze 150gr kalkoenvlees gegeten :goofy:

Hoop dat ze nu eindelijk terug bijkomt in gewicht...

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#177 Geplaatst 17 november 2010 - 10:08

griffel1977 zei:

Het gaat goed met mijn zorgenkatje Trien :) Ze vraagt iedere morgend vanop het keukentabletje achter haar rauwvoer!!

heerlijk om te horen

hier is loki en Indira ook al aan de kippennekjes geweest dus da s super om te zien
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#178 Geplaatst 19 november 2010 - 18:41

Zucht, Haaksbarf haalt blijkbaar lam/kip en paard/kip uit het assortiment :o :o Staat nergens meer op hun site. Zo kom ik met Haaksbarf alleen dus niet eens meer aan de "vereiste" 4 smaken ter afwisseling...
Hopelijk houden ze het hoofd boven water met de resterende smaakjes...

Maya verdraagt blijkbaar echt geen lemming... Daar heeft ze eergisteren weer een uur of twee mee gespeeld, dus weggelegd en dag erop terug gegeven. Toen at ze het uiteindelijk wel op, maar moest meteen erna 2x overgeven en de hele lemming lag er weer uit....
Met kuikens heeft ze dit niet, met muis de laatste keer ook niet. Laat muis natuurlijk dubbel zo duur zijn als lemming, typisch ;) . Ik ga toch een echte mix moeten kopen zodat Maya verschillende knagertjes kan uitproberen.

Voor de rest gaat het prima. Ze was was aangekomen maar dat gaat er erg makkelijk weer af door haar iets moeilijkere dingen aan te bieden, daar is ze sneller van verzadigd en dan eet ze ook minder :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#179 Geplaatst 21 november 2010 - 19:27

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#180 Geplaatst 25 november 2010 - 21:17

griffel1977 zei:

Nog steeds gaat het goed met Trien en haar rauweten! Ze legt ook héle mooie harde drollekes :x
Ze eet haar dagelijkse porties. Maar nog steeds is het afwachten of haar gewicht gaat stijgen! Ze woog gisteren bij controle bij mijn DA 2,050kg :s