Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
Marjohke
Marjohke
  • 408 berichten
  • 3 katten

#181 Geplaatst 25 november 2010 - 21:40

ik geef geen rauwvoer ..
vind het een walgelijk idee :s
vind de foto's al vies laat staan dat ik het moet vastpakken om aan de kat te geven....

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#182 Geplaatst 25 november 2010 - 21:44

Marjohke zei:

ik geef geen rauwvoer ..
vind het een walgelijk idee :s
vind de foto's al vies laat staan dat ik het moet vastpakken om aan de kat te geven....

Eet je zelf geen vlees dan? Ik heb er totaal geen moeite mee. Een kat is nu eenmaal een roofdier.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#183 Geplaatst 25 november 2010 - 22:20

Het vergt in het begin misschien wat overredingskracht, maar ik vind het het absoluut waard en helemaal niet vies. Het is nu eenmaal hun natuur zoals Tinne zegt :) .

Natuurlijk doe je het niet voor de leuk, voor het plezier om al die onderdeeltjes te moeten versnijden. Maar het hoort er wel bij en ik vind het toch fijn om ze daarna ermee bezig te zien :LOL:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#184 Geplaatst 25 november 2010 - 22:21

Maya zei:

Het vergt in het begin misschien wat overredingskracht, maar ik vind het het absoluut waard en helemaal niet vies. Het is nu eenmaal hun natuur zoals Tinne zegt :) .

Natuurlijk doe je het niet voor de leuk, voor het plezier om al die onderdeeltjes te moeten versnijden. Maar het hoort er wel bij en ik vind het toch fijn om ze daarna ermee bezig te zien :LOL:

Helemaal mee eens! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#185 Geplaatst 27 november 2010 - 16:35

Mijn "huge" bestelling van Lupa (11.5 kg) is aangekomen, ze hadden nog ongeveer alles :LOL: Nieuw wordt Tinlo eend en Tinlo cattery (Vers rundvlees, kippenvlees, konijnenvlees, makreel, runder-organen, eendenorganen, kippenbotten en konijnenbotten). Die laatste is wel goedkoper ivm mijn Haaksbarfbestelling, haha.

Heb ondertussen wel een topic gevonden op Ester haar forum over iemand die zelf zijn KVV maakt.... Dat is natuurlijk wel súper! Zou ik ook nog overwegen later. Ik wil zeker een paar knaagitems laten, maar het is wel handig om een deel gemalen te geven bij zo'n kleine hoeveelheden!

Mijn lemmings heb ik trouwens naar iemand gedaan die haar fretten rauwvoert. Ze bleef die maar overgeven (had het nog eens geprobeerd). Die fretten vinden het superlekker :s . Dus het ligt wel aan Maya ;)

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#186 Geplaatst 03 december 2010 - 20:03

Maya zei:

Mijn lemmings heb ik trouwens naar iemand gedaan die haar fretten rauwvoert. Ze bleef die maar overgeven (had het nog eens geprobeerd). Die fretten vinden het superlekker :s . Dus het ligt wel aan Maya ;)
Lijkt erop dat ik de muizen ook zal mogen wegdoen... Maya heeft er wéér een overgegeven. Ze had nog maar een pootje op... blub alles eruit.
Gelukkig gaat de kvv goed, evenals kuikens, vleugels, maagjes, stukken spiervlees... Het is dus niet het knagen. Weet niet goed wat het is.
Ik probeer nog een aantal andere soorten knagertjes vanaf ik kan...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#187 Geplaatst 05 december 2010 - 12:40

Zo... hier is het ook zover, heb mijn eerste bestelling gedaan van Bibi (hart en natuurmix) en van Haaksbarf (konijn en lam/kip) om eens te proberen...
Zulma zit met een allergie en wil echt de oorzaak hiervan vinden... Als het niet aan de voeding ligt, denk ik ook dat haar weerstand toch zal verhogen met het rauwvoer... Als het lukt natuurlijk... :pray:

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#188 Geplaatst 08 december 2010 - 17:08

lizke, als je écht een eliminatiedieet wil doen zal het niet gaan als je ze op 3-4 soorten tegelijk zet. Ik denk wel dat het een goede "tussenoplossing" is om ze op vers te zetten: als het een allergie tegen granen zou zijn, dan ben je hiermee al geholpen!
Als dit niet helpt, zou het ook kunnen dat ze bijvoorbeeld alleen aan kip allergisch is (ik zeg maar wat). Dan moet je intensiever verder gaan en 6-8 weken 1 iets geven (bijvoorbeeld konijn, of eend), en daarna 6-8 weken iets anders erbij, en zo opbouwen tot ze symptomen vertoont. Pas zo ben je zeker waartegen ze allergisch is.
Maar ik duim dat het granen zijn, of conserveringsmiddelen... Dat zou het eenvoudigste zijn!

Hou ook altijd voor ogen dat je echt helemaal NIETS van haar oude eten mag geven. Denk aan een mens met pindanootjesallergie. 1 pindanootje is genoeg... ;)

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#189 Geplaatst 10 december 2010 - 23:38

Azo dus ... :thumb:

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#190 Geplaatst 13 december 2010 - 22:09

Ik had nog ff wat vraagjes:
Ik heb nu de laatste 4 dagen Lily kipfilet gegeven. Dus 1/4 kipfilet per dag met een beetje natvoer ondergedaan als kennismaking. Er staan ook nog altijd brokjes.
Ik zou toch liever nog niet volledig overschakelen op rauw, maar wil haar al wel elke dag wat geven. Hoeveel moet ik haar dan geven? En wat precies?
En wat is juist carnibest en haaksbarf en ...?
En kipfilet en vleugels ed. kan ik nog wel allemaal gewoon in de supermarkt vinden :LOL: Maar waar vind je nekken en hartjes, maagjes, lever?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#191 Geplaatst 14 december 2010 - 18:43

Heb het ook al in het andere topic geschreven : ook maagjes en hartjes vindt je in de supermarkt, de rest moet je hier eens kijken : Kompleet Verse Voeding (KVV) | Avado
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#192 Geplaatst 15 december 2010 - 17:57

Maya lust Tinlo Eend, en dan nog wel heel graag!!! :LOL: Da's alweer een diersoort extra!
Parelhoennek vindt ze trouwens ook zo fantastisch lekker dat ze altijd naar de hond aan het lonken is als die parelhoenkarkas heeft. Dus nu haal ik er altijd de nek vanaf :LOL:

Guest_Gehenna_*
Guest_Gehenna_*

#193 Geplaatst 15 december 2010 - 19:06

Marjohke zei:

Kan ik helemaal inkomen :) Ik gruwel van vlees aan te raken.
Dan moet je een dochter hebben die dan nog zo'n kippehartje onder je neus bestudeerd, ze voor je gezicht komt toenijpen en haar vingers in de lever graaft zodat je moet kotsen :misselijk:
De pestkop ...

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#194 Geplaatst 15 december 2010 - 19:14

Gehenna zei:

Kan ik helemaal inkomen :) Ik gruwel van vlees aan te raken.
Dan moet je een dochter hebben die dan nog zo'n kippehartje onder je neus bestudeerd, ze voor je gezicht komt toenijpen en haar vingers in de lever graaft zodat je moet kotsen :misselijk:
De pestkop ...

:lachen:
Geplaatste afbeelding

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#195 Geplaatst 18 december 2010 - 18:41

Even een vraagje:
Ik wil het hier wel es proberen, maar welke dingen die je mag geven vind je in de supermarkt?
En mag je dat gewoon es geven om te proberen en tegelijk gewoon brokken blijven geven?
En hoeveel mag je dan geven?
Ik wou beginnen met kippenharten te geven, is dit verstandig?

Bewerkt door Cilia, 18 december 2010 - 18:43.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=