Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#271 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:21

Gebakken steak moeten ze ook al niet hebben. Rauwe steak ook niet O:) Ik denk dat ik het maar zal houden bij brokjes ;) En misschien iets anders dan Carnibest (wilden ze ook niet), maar waar ook veel vlees in zit :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#272 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:22

jij geeft snel op.......
In veel van de topics hier staan tips over hoe je je katten over kunt zetten op rauw. Soms kan het even duren, je moet er de tijd voor nemen en uitvogelen hoe het het beste werkt voor jouw katjes. Maar uiteindelijk is het alle moeite echt waard hoor!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#273 Geplaatst 20 juni 2012 - 21:50

Ik geef snel op, maar ik neem de draad ook snel wel weer op hoor ;) De volgende keer dat ik in de winkel sta, zal ik waarschijnlijk toch weer iets meenemen, al is het maar uit nieuwsgierigheid :)

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#274 Geplaatst 20 juli 2012 - 23:31

Onze Stanley eet al vanaf hij kitten was kvv ,CB & Haaksbarf ....maar laatste tijd eet hij het niet meer gelijk vroeger ,...enigste smaken die er nog vlot ingaan zijn Cb : kalkoen & haaksbarf Konijn...Rest van de smaken die hij vroeger wel met veel smaak at ,eet hij niet meer of met hele lange tanden :s

Nu ben ek me al een paar weken aan het inlezen over Barfen bij honden ,en ga begin volgende week eindelijk starten voor men hond ,heb ong. alle bot-spier & orgaan vlees enzo. in huis voor een volledig week menu....

Nu heb ik al een paar stuksjes proberen voeren aan de kat ook,en spiervlees van lam,paard,rund ,kalkoen,.....kippemagen,konijnen nieren gaat er allemaal heel vlot in...staat zelfs te mijauwen voor meer :)
Kippenekken heb ik ook al es geprobeerd maar dat bot ziet hij precies niet zo zitten :)

Zoiezo begin ik me volgende week te verdiepen in het barfen voor katten want merk nu al dat hij het nog liever eet dan KVV. :)

Bewerkt door Mister B., 20 juli 2012 - 23:38.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#275 Geplaatst 25 augustus 2012 - 20:07

Mag je de kop van een vis aan de katten geven nadat de vis bereid is ? Ik weet dat de graten niet mogen, maar geldt dit ook voor de kop ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#276 Geplaatst 25 augustus 2012 - 22:10

PeggyJ zei:

Mag je de kop van een vis aan de katten geven nadat de vis bereid is ? Ik weet dat de graten niet mogen, maar geldt dit ook voor de kop ?
Ja dit geldt ook voor de kop. Is ook bot en kan versplinteren ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#277 Geplaatst 26 augustus 2012 - 17:48

Havvanur zei:

Ja dit geldt ook voor de kop. Is ook bot en kan versplinteren ;)

Bedankt, ik dacht het wel maar wilde het graag zeker weten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wolle
wolle
  • 196 berichten
  • 4 katten

#278 Geplaatst 09 oktober 2012 - 23:24

ik wil ook graag proberen om mijn katten op vers te zetten, bij de jongste zal het zeker geen probleem zijn, die wordt een tijger bij het eten van vers vlees :d . Ben, de maine coon, toont al interesse ...

Maar ik heb ook nog een vraagje : als ze volledig op vers staan, hoeveel keer per dag voeren jullie dan ? Een kat moet toch altijd voeding ter beschikking hebben ? hoe doen jullie dat ?
Cats are PURRRRRRRfect :cattailwag :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#279 Geplaatst 09 oktober 2012 - 23:26

Vers voer mag je niet constant laten staan, logisch ook. 2 keer per dag voeren zou voldoende moeten zijn. Je mag niet vergeten dat rauwvoer veel trager verteert ;)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#280 Geplaatst 10 oktober 2012 - 08:12

Hier eten ze 3 keer per dag.

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#281 Geplaatst 11 oktober 2012 - 16:43

2x per dag krijgen ze hun rauw voer. Brokjes hebben we in voerpuzzels voor tussendoor als ze honger hebben in de loop van de dag.

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#282 Geplaatst 14 oktober 2012 - 16:59

Sinds vrijdag ook een nieuw kitten bij.
Rauw vlees wilde hij natuurlijk nog niet...
Dan maar wat natvoer gemengd met kvv (50/50) en wat kleine stukjes kipfilet onder gemengd en dat ging wel goed :)

Vandaag ging zelf 75/25 prima,dus einde volgende week is da in orde denk ik :)
Volwaardig kvv'er hopelijk tegen dan,héhé....

En daarna hopelijk nen echte barfer zoals onze Stanley  8)

Bewerkt door Mister B., 14 oktober 2012 - 17:01.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#283 Geplaatst 15 oktober 2012 - 12:29

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#284 Geplaatst 15 oktober 2012 - 12:57

Mijn rauwvoer is ook besteld voor kat en hond, zaterdag komen ze leveren en dan kan ik er aan beginnen. :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#285 Geplaatst 15 oktober 2012 - 14:01

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende