Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#31 Geplaatst 30 augustus 2010 - 22:18

chriske zei:

Zeer leerzaam allemaal , lamshart ben ik al mee begonnen , gaat zeer goed voor Zazou (12weken) maar men andere poezels willen er niet van eten.

Ik heb wel schrik om Zazou botjes te geven (vb kipvleugel ) wat als da bot blijft steken in haar keeltje ? mag er niet aan denken hoor!

Chriske en de poezels :catwalk2

Ceylan maakte hier de eerste dag al kennis met een vleugeltje en zij was een kitten met spijsverterings problemen.

Het bot wordt volledig verteerd ;)

Bijgevoegde thumbnails

• Ceylan eerste dag 001.jpg

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#32 Geplaatst 30 augustus 2010 - 22:43

Heel interessant !!!
Ik probeer ook meer en meer rauw te geven en het gaat er beter en beter in :d
Geplaatste afbeelding

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 30 augustus 2010 - 23:39

Esther wat vind jij van Lotgering KVV?

Bloed    3%
  Orgaan 15%
  Spiervlees 74%
  Bot               8%

Ik zit er aan te denken om dit af te wisselen met CB, maar nu kan ik nergens meer de percentages vinden van CB.........maar dacht dat er wel verschil in zat....... :-k

Help?? :mrgreen:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 30 augustus 2010 - 23:41

Ons volgende nestje gaat helemaal gespeend worden op rauw. Heb vertrouwen dat dat een stuk beter gaat.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#35 Geplaatst 31 augustus 2010 - 03:20

Carnibest Kat

Natuurvoer Deze voeding is geschikt voor katten van alle leeftijden. Het is een heerlijke maaltijd voor uw kat en daarbij uitermate gezond.

Bevat: Vers kippenvlees, rijst, koudgeperste zonnebloemolie, natuurlijke vitaminen en mineralen
Eiwit 18% ..... Vocht 62%
Vet 12% Calcium 0,52%
As 2% Fosfor 0,45%
Celstof 1%
Vleesmix Deze voeding is geschikt voor katten van alle leeftijden, tevens zeer geschikt ter afwisseling op Carnibest Natuurvoer kat.

Bevat: Vers rundvlees, vers kippenvlees, rijst, koudgeperste zonnebloemolie, natuurlijke vitaminen en mineralen.
Eiwit 20% ..... Vocht 60%
Vet 14% Calcium 0,55%
As 2% Fosfor 0,48%
Celstof 1%
Vleesmix BIO
Carnibest Vleesmix kat BIO is een uitkomst voor de consument die bijvoorbeeld zelf uitsluitend biologisch eet en zijn/haar kat ook biologisch voer met het EKO-keurmerk wil voorschotelen.
Bevat: Vers biologisch kippenvlees, vers biologisch rundvlees, biologische rijst, biologische plantaardige olie, natuurlijke vitaminen en mineralen.

Eiwit 20% ..... Vocht 61%
Vet 14% Calcium 0,55%
As 2% Fosfor 0,48%
Celstof 1%
Natuurvoer Diabetes Deze voeding is met name geschikt voor katten met suikerziekte, het bevat geen koolhydraten zodat de ontregelde alvleesklier ontzien wordt.

Bevat: Vers kippenvlees, koudgeperste zonnebloemolie, natuurlijke vitaminen en mineralen.
Eiwit 19% ..... Vocht 66%
Vet 12% Calcium 0,54%
As 2% Fosfor 0,47%
Celstof 1%
Lam-mix Deze voeding is speciaal ontwikkeld voor de zeer kieskeurige kat. Het hoofdbestanddeel is puur vers lamsvlees, gecombineerd met vers kippenvlees.

Bevat: Vers lamsvlees, vers kippenvlees, rijst, koudgeperste zonnebloemolie, natuurlijke vitaminen en mineralen.
Vet 12% Calcium 0,52%
As 2% Fosfor 0,45%
Celstof 1%
Eend-mix Deze voeding is geschikt voor katten van alle leeftijden, tevens zeer geschikt als eliminatie-dieet.
Eend-mix kan ook gegeven worden ter afwisseling op de andere soorten Carnibest kattenvoer.

Bevat: Vers eendenvlees, koudgeperste zonnebloemolie, natuurlijke vitaminen en mineralen.
Eiwit 20% ..... Vocht 63%
Vet 15% Calcium 0,40%
As 1% Fosfor 0,30%
Celstof 1%
Kitten Deze voeding is ideaal voer om kittens mee te spenen. De substantie is fijn gemalen.

Bevat: Vers kippenvlees, rijst, koudgeperste zonnebloemolie, natuurlijke vitaminen en mineralen
Vet 14% Calcium 0,55%
As 2% Fosfor 0,48%
Celstof 1%

Extra informatie Carnibest Kat

Onderstaande informatie is afkomstig van Drs. T. Koning, holistisch dierenarts te Almere en Amsterdam.

Carnibest produceert voor katten van alle rassen en leeftijden, 4 volledige voedingen. Ook bestaat er een speciale voeding voor katten met suikerziekte, deze voeding is genaamd Carnibest Natuurvoer Diabetes kat.
Katten zijn echte vleeseters en hebben voedsel nodig met veel dierlijke eiwitten er in. Helaas is het zo dat in alle droge voedingen veel granen verwerkt zijn, waardoor de alvleesklier van katten overbelast kan raken. Het is een onnatuurlijke voeding voor katten. Bovendien kunnen er door droge voeding mineralenophopingen ontstaan in o.a de blaas, waardoor blaasgruis ontstaat. Door Carnibest te verstrekken aan uw kat, zorgt u ervoor dat de kat voldoende vocht binnenkrijgt wat zorgt voor een goede waterhuishouding in het lichaam.

De acceptatie van Carnibest kattenvoer is vrij hoog, doch er zijn katten die moeten wennen aan de smaak van puur vlees. In Carnibest worden gegarandeerd geen geur- kleur- en smaakstoffen gebruikt. Het kan zijn dat uw kat zijn hele leven droge voeding of blikvoeding gegeten heeft en hierdoor moet wennen aan vers vlees. In het begin kunt u het voer eventjes in de magnetron verwarmen om het vervolgens lauw te serveren aan uw kat. Hierdoor komt er meer geur vrij, uw kat zal hierdoor wat minder moeite hebben met het omschakelen. Vervolgens kunt u na een tijdje het voer half rauw en half verwarmd geven, waarna u telkens iets meer rauw geeft. Ook kunt u het voer in het begin mixen met iets wat uw kat erg lekker vindt, bijvoorbeeld wat zalm of andere vis.

Ook kunt u eventueel Carnibest een aantal dagen mengen met het huidige voer van uw kat.

De voedingen van Carnibest zijn allen compleet en uitermate gevarieerd. Ze bevatten grote hoeveelheden spiervlees en een zeer klein percentage koolhydraten. Deze voedingen komen de gezondheid van uw kat beslist ten goede.

CARNIBEST Natuurvoer - voor hond, kat en fret

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 31 augustus 2010 - 10:07

Ja die percentages ken ik wel. Het ging om de verhoudingen van bot, vlees en orgaan :wi

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#37 Geplaatst 31 augustus 2010 - 10:09

Overigens voor de mensen die het een beetje vies vinden, ik vond het niet zo fijn dat Maya de kamer rondgooide met haar prooitjes, dus ik heb een klein formaat hondenbench gekocht om in te eten. De prooitjes moeten nog binnenkomen dus ik ben eens benieuwd, maar het was anders geen doen, de muizen vlogen de hele kamer rond dus mocht altijd kuisen en altijd opletten dat muis niet onder de frigo raakt etc :oops:
Ik geloof dat Ester ze leert op een matje eten? Lijkt me ook wel ideaal, maar helaas denkt Maya daar voorlopig anders over :LOL:

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 31 augustus 2010 - 12:52

Havvanur zei:

Esther wat vind jij van Lotgering KVV?

Bloed 3%
Orgaan 15%
Spiervlees 74%
Bot 8%

Ik zit er aan te denken om dit af te wisselen met CB, maar nu kan ik nergens meer de percentages vinden van CB.........maar dacht dat er wel verschil in zat....... :-k

Help?? :mrgreen:

Qua standaard voer zou ik het niet geven: er zit o.a te weinig bot in. Is deze KVV speciaal voor katten? Want in katten KVV's zit vaak meer hart vanwege het taurine en geen pens i.t.t de hondenvariant.

In CB zit naar wat ik ooit gehoord heb, veel orgaanvlees (rond de 40%) en persoonlijk vind ik dat veel te hoog. Als je de Lotgering afwisselt met de CB kan dat natuurlijk wel prima al zou ik dan wel merendeel Carnibest blijven voeren want die is dus completer van samenstelling.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 31 augustus 2010 - 12:54

Maya zei:

Ik geloof dat Ester ze leert op een matje eten? Lijkt me ook wel ideaal, maar helaas denkt Maya daar voorlopig anders over :LOL:

Ze eten hier inderdaad of op een kleedje of in de badkuip. ;) Ik heb ze gewoon telkens op het kleedje teruggezet en op een gegeven moment hebben ze het opgegeven en bleven ze zitten.
Maar ik voer wel het meeste in de badkuip: dat is het gemakkelijkste schoon te maken.

Geplaatste afbeelding

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 31 augustus 2010 - 12:57

Mag je ook rauwe schelpdieren voeren?
Geplaatste afbeelding

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 31 augustus 2010 - 14:52

Ik ga nu twijfelen aan hun antwoord of die percentages voor de hond waren.
Heb nog eens een mailtje gestuurd...... :-k

Bewerkt door Havvanur, 31 augustus 2010 - 14:52.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 02 september 2010 - 13:58

chriske zei:

Ik heb wel schrik om Zazou botjes te geven (vb kipvleugel ) wat als da bot blijft steken in haar keeltje ? mag er niet aan denken hoor!

Als je de botten rauw voert, dan kan het niet splinteren ofzo, enkel gekookte botten gaan splinteren en kunnen dus gevaarlijk zijn.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 02 september 2010 - 14:08

Jess zei:

Mag je ook rauwe schelpdieren voeren?

Ik zou ze dan als tussendoortje geven, niet als maaltijd, een echte meerwaarde heeft het niet voor een kat.
Geplaatste afbeelding

Guest_Maya_*
Guest_Maya_*

#44 Geplaatst 02 september 2010 - 14:59

struisvogelhart: geslaagd! :LOL: en dinsdag komt de bestelling van Lupa binnen, ben benieuwd :)

Ik zit er wel nog steeds mee hoeveel ik haar hiervan kan geven... Ze eet nu ongeveer 140gr per dag, maar dat vind ik wat veel, heb de indruk dat ze verzwaart (gewoon omdat ze het zo lekker vindt, vroeger at ze nooit teveel). Maar door die pluizevacht zie ik dat niet goed + ze is aan het herstellen van ziekte dus heeft misschien meer energie nodig... Haar wegen lukt niet heb al vanalles geprobeerd als platform maar 't is te wiebelig. Bij de dierenarts woog ze vorig jaar 3.4kg en vorige week (bij ziekte) 3.1kg en da's iets te weinig. Ik zou haar op 125gr per dag willen ongeveer, denk ik. Zo moeilijk met zo'n klein prutske! Hoe doen jullie dat?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 02 september 2010 - 19:46

Leuk joh. Ik ben een tevreden klant van Lupa. Jolanda is een goede leverancier. Hier vinden ze de konijnkarkasjes heerlijk van haar.

Mijn twee Somali's eten zo'n kleine 100 gram per dag, mijn Bengaal zo'n 150. Als je haar te dik vindt worden voer je toch wat teveel. Hier zouden ze veel meer lusten, Zucchero kan wel 500 gram per dag op als hij de kans krijgt.
Als je met een lichte druk haar ribben kunt voelen is ze mooi op gewicht.
Geplaatste afbeelding