Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#316 Geplaatst 09 november 2012 - 12:38

je kan op de diverse websites van de fabrikanten (Carnibest, Haaksbarf, Tinlo enz...) zien waar ze hun producten verkopen. Je kan ook online bestellen en vanaf een bepaald bedrag of gewicht wordt het aan huis geleverd bij bv. Lupa.

Steffe
Steffe
  • 34 berichten
  • 1 katten

#317 Geplaatst 09 november 2012 - 13:38

Heb ondertussen een webwinkel gevonden en besteld!
Bedankt! :)
The best things in life are free :hart:

Steffe
Steffe
  • 34 berichten
  • 1 katten

#318 Geplaatst 27 november 2012 - 08:57

Gisteren alles binnengekregen en gelijk geprobeerd ..
Kleine man zijn kuikentje was wel heel snel weg :) Na eerst een halfuur ermee gespeeld te hebben natuurlijk ;)

Ondertussen ook de Tinlo eend geprobeerd en als ik zijn kommetje nog maar aanraak komt ie al aangevlogen, dus hier een goede overzet en een blij vrouwtje! :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#319 Geplaatst 27 november 2012 - 10:08

Bekijk berichtSteffe, op 27 november 2012 - 08:57, zei:

Kleine man zijn kuikentje was wel heel snel weg :) Na eerst een halfuur ermee gespeeld te hebben natuurlijk ;)

Ondertussen ook de Tinlo eend geprobeerd en als ik zijn kommetje nog maar aanraak komt ie al aangevlogen, dus hier een goede overzet en een blij vrouwtje! :)

super!!!

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#320 Geplaatst 27 november 2012 - 11:02

geweldig, super dat hij dit al krijgt van jongs af aan ;)
sorry laatste keer

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#321 Geplaatst 29 november 2012 - 19:49

Bekijk berichtSteffe, op 27 november 2012 - 08:57, zei:

Hier word ik nu echt blij van!!

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Steffe
Steffe
  • 34 berichten
  • 1 katten

#322 Geplaatst 30 november 2012 - 08:55

Thanks!
Ben zelf ook blij dat ik het ontdekt heb dankzij dit forum!
Want veel mensen die er nog nooit van hebben gehoord die zeggen gelijk 'ja, maar da's niet goed voor je poes hoor!'
Terwijl het tegendeel hier wel rondloopt, zo actief als maar zijn kan, propere ontlasting, felle vachtkleur en een superzacht mannetje :)

Steffe
Steffe
  • 34 berichten
  • 1 katten

#323 Geplaatst 30 november 2012 - 17:34

Het bewijs, Dexter op 13 weken :)
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#324 Geplaatst 30 november 2012 - 19:31

haha jong geleerd is oud gedaan :thumb:
sorry laatste keer

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#325 Geplaatst 01 december 2012 - 13:19

Helemaal te gek!!!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#326 Geplaatst 02 december 2012 - 15:34

:d :dance: :dance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#327 Geplaatst 03 december 2012 - 21:17

schitterend!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#328 Geplaatst 11 januari 2013 - 15:59

Afgelopen zondag heb ik June (14 weken) Gourmet natvoer gegeven. De 2 volgende nachten heeft ze moeten overgeven en sindsdien heeft ze lichtjes diarree. Ik ben dus meteen gestopt met natvoer te geven en hier op het forum heb ik gelezen dat het zou kunnen helpen om rauwe kip te geven. Dus dat heb ik gisterenavond dan maar geprobeerd en ze was er meteen gek van! :) Het was mooi om te zien hoe ze met de stukjes speelde om ze dan lekker op te peuzelen. Vanochtend heb ik haar dus weer wat kip gegeven en nu hoop ik dat de diarree toch volledig weg zal zijn of kan dat even duren?

In alle geval, rauwvoer heeft mij nooit iets gezegd maar door June gisteren zo te zien genieten van de kip ben ik nu toch van plan om haar meer rauwvoer te geven en misschien wel volledig over te schakelen. Ik heb al gezien dat er hier in de buurt een verkooppunt van Carnibest is dus ik ga dit weekend wat in huis halen en eens zien wat ze ervan vind.

Ik had alvast wel nog 1 vraagje: als ik haar nu rauwvoer begin te geven, mogen haar brokjes dan ook nog de hele dag ter beschikking staan of mag ze dan maar een bepaalde hoeveelheid brokjes meer eten?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#329 Geplaatst 11 januari 2013 - 16:04

ik zou de brokjes helemaal weglaten, als ze het rauwvoer eenmaal goed eet :) Als je de porties in de gaten houd is dat heel goed juist namelijk

De diarree kan nog een dag of wat aanhouden, maar meestal gaat het vrij vlot over (mits het niet een medisch probleem is)

Wil je toch brokjes blijven geven naast het rauwvoer, zorg dan dat er een paar uur tussen de brokjes en het vlees zit. Dat is beter voor de vertering.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mister B.
Mister B.
  • 335 berichten

#330 Geplaatst 12 januari 2013 - 21:57

@  Tinuwyn ....GEEN BROKKEN meer geven ...is voor niks goed ...
Rauw en niks anders voeren ,is gezondste dat er is.
PS .De diarree zal idd heel rap over zijn (mits het idd geen medisch iets is) :)

(Mijn kitten is hier gekomen van bij de fokker op 3 maanden oud,en dag erna ben ik direkt begonnen met rauw te geven (Eerst KVV en na paar weken NRV). )

Hier 2 site's waar je nog veel info kunt vinden.

http://www.voernatuurlijk.nl/

http://www.barfplaats.nl/