Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#331 Geplaatst 13 januari 2013 - 14:58

Bedankt voor de reacties.
De diarree was na een dag idd volledig weg, wat een opluchting!

Ik heb nog geen tijd gehad om Carnibest te gaan halen maar dat ga ik deze week zeker doen en dan ga ik dus volledig proberen over te schakelen.
Ik heb haar gisteren wel een kippenvleugel gegeven. In het begin wist ze niet goed wat ze ermee moest maar daarna heb ik het in kleinere stukken gehakt en uiteindelijk heeft ze bijna de volledige vleugel opgegeten! :)

Hier enkele foto's van June haar kennismaking met een kippenvleugel:
IMG_2422.jpg

IMG_2424.jpg

IMG_2426.jpg

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#332 Geplaatst 13 januari 2013 - 18:47

Ik ga het meevolgen, maar weet niet of ik het mentaal al aankan om zo'n stuk vlees voor te schotelen en dan Luca het in stukken te zien scheuren... Horror :s
maar ik hoor niets dan positiefs, dus wil toch graag op de hoogte zijn!
Bedankt voor zo'n overzichtelijk overzicht!

All you need is love...and a cat! :love3:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#333 Geplaatst 13 januari 2013 - 18:52

in het begin vond ik het niet leuk om ze te horen eten, maar ze genieten er zo van! en alles went. Nu is het al 'ach, hoor ze eens lekker eten :) ' dus even over je schroom heenstappen en je zult het zien ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Laurie
Laurie
  • 114 berichten
  • 2 katten

#334 Geplaatst 13 januari 2013 - 22:18

ik vind het ook wel snoezig, dat gesmek en gekraak, en dan zie je ineens wat een echt roofdier je in huis hebt :)

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#335 Geplaatst 24 januari 2013 - 16:42

Omdat ik de tijd maar niet vond om CB te gaan halen dus heb ik vorige week maar Tinlo besteld. Woensdag hebben ze geleverd en gisteren zijn we dan meteen begonnen.

We zijn nog maar dag 2 maar de kip en de eend vallen toch al in de smaak. De brokjes blijven voorlopig wel nog even staan maar als het zo verder gaat zal dat niet lang meer duren. :)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#336 Geplaatst 24 januari 2013 - 20:07

Hee wat goed dat de kip en eend al in de smaak vallen!
Super goed, ben benieuwd naar jullie vorderingen!!

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#337 Geplaatst 01 februari 2013 - 15:12

Update: We waren dus goed vertrokken met de kip en de eend. De makreel vindt ze maar niks, niet erg. De dag erna konijn op het menu, dit sloeg wel weer aan maar die avond begon ze ineens heel vreemd te miauwen en even later gaf ze over.
Nu weet ik niet of dit door de omschakeling naar KVV kwam of omdat ze nog altijd wat brokjes tussendoor at of of ze misschien te gulzig was geweest... In alle geval lijkt zij het de KVV te verwijten want sindsdien heb ik haar er niet meer van kunnen overtuigen KVV te eten. Gisteren geprobeerd haar nog eens gewone rauwe kipfilet te geven en dit ging wel goed. Nu weet ik niet meer goed wat ik verder moet doen dus als er iemand goede raad heeft?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#338 Geplaatst 01 februari 2013 - 15:14

gewoon verder gaan. als de kipfilet er goed ingaat dan geef je dat. Blijf de kvv proberen. Meng het desnoods met kip.
Geplaatste afbeelding

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#339 Geplaatst 06 februari 2013 - 11:34

We zijn weer vertrokken. :eDance:
Zelfs de makreel leek haar vanochtend te smaken.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#340 Geplaatst 06 februari 2013 - 21:16

Ik ben helemaal blij met jou, super!
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#341 Geplaatst 22 april 2013 - 00:40

hier zijn ze ook allemaal tevreden met de rauwe voeding.
Ik geef hoofdzakelijk Tinlo.
enkel mijn dierenarts is er fel tegen, haar woorden zijn dat er zoveel ziektes inzitten en dat het gewoon pure afval is dat verwerkt is.
Er met discusiëren helpt toch niet! Ik weet gelukkig beter want deze voeding wordt toch ook gegeven aan de dieren in dierentuinen? En als daar allemaal ziektes in zouden zitten zou er geen enkele tijger of leeuw nog gezond rondlopen!

Bewerkt door amazingdolls, 22 april 2013 - 00:40.

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#342 Geplaatst 22 april 2013 - 15:00

Bekijk berichtamazingdolls, op 22 april 2013 - 00:40, zei:

enkel mijn dierenarts is er fel tegen, haar woorden zijn dat er zoveel ziektes inzitten en dat het gewoon pure afval is dat verwerkt is.
Er met discusiëren helpt toch niet! Ik weet gelukkig beter want deze voeding wordt toch ook gegeven aan de dieren in dierentuinen? En als daar allemaal ziektes in zouden zitten zou er geen enkele tijger of leeuw nog gezond rondlopen!

Hier is de Tinlo Cattery de favoriet op dit moment. De andere smaken van de Tinlo barfmenu gaan ook wel, de konijn en de makreel vallen goed in de smaak, kip en natuurlijk wat minder en eend lusten ze helemaal niet. Carnibest heeft volledig afgedaan, andere merken zijn voorlopig ook geen succes.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#343 Geplaatst 24 april 2013 - 19:12

Bekijk berichtamazingdolls, op 22 april 2013 - 00:40, zei:

Jammer dat je dierenarts niet echt weet waarover ze het heeft. Helaas geldt dat voor de meeste dierenartsen. Al staan steeds meer dierenartsen er voor open gelukkig.
Sommige kvv's gebruiken wel afvalvlees, zoals vooral kopvlees. Die merken zou ik links laten liggen. Maar merken zoals tinlo gebruiken echt geen zooi.
Je dierenarts weet zeker ook niet wat ze verwerken in veel brok- en blikvoedingen? Die huisdieren zijn de kliko's van onze voedingsindustrie geworden.

Goed dat je je eigen plan trekt!

Geplaatste afbeelding

Lea
Lea
  • 133 berichten

#344 Geplaatst 15 september 2013 - 10:59

Hoi :hoi:
Wij zijn ook eindelijk eens begonnen met rauw voer; kippenhartjes, -lever, -magen en dat lusten ze zeer graag. Jammer alleen dat het soms zo'n bloederige bedoening is. Onze katten hebben de neiging om hun vlees uit het bord te nemen en wat verder op te eten. Ook kipfilet eten ze en als het echt moet en er is niets anders dan eten ze ook pollak.

Toch vraag ik me af wat ik kan doen om hen bot te laten eten. Laatst kregen ze een kippendij en dat bot bleef liggen. Ik kan me ook zeer moeilijk inbeelden dat ze dat ooit zouden binnen krijgen, dat bot is zo lang als hun kop breed... In een van de eerste posts in dit topic las ik enerzijds dat je bot niet mag koken omwille van het splintergevaar, en iets verder stond de tip dat, om ze aan bot eten te laten wennen, bot kan platgemaakt worden met een hamer. Door het steeds minder plat te maken zullen ze er dan geleidelijk aan wennen. Dat zijn dan toch ook splinters?

Ook vraag ik me af wat ik ondertussen kan doen opdat ze geen tekorten oplopen in de overgangsfase. Voorlopig eten ze enkel spier en orgaanvlees, en af en toe nog brokken om dat ik dus wil vermijden dat ze vb calcium tekort komen. Door die brokken raken ze natuurlijk minder makkelijk gewend aan dat vers vlees. Bestaan hier goede truukjes voor? Of moet ik me geen zorgen maken?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#345 Geplaatst 15 september 2013 - 11:05

Van kippepootjes eten ze hier ook het bot niet op. Dragende botten (zoals de poten) zijn vaak te hard. Probeer het eens met een kippevleugeltje, dat gaat er meestal wel in :)

Goed dat je bent begonnen met rauw en dat ze er lekker van eten!
Als je vrij vlot van de brokken af wil dan zou je kunnen overwegen om in plaats van brok kvv te geven. Dat is al compleet en dan eten ze in ieder geval vlees. en dan kun je zo rustig over naar  stukken en hoef je je geen zorgen te maken over een mogelijk tekort ;)

Geplaatste afbeelding