Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#346 Geplaatst 15 september 2013 - 11:24

ik geef ze hoofdzakelijk ook tinlo; alleen de eend moeten de meesten niet hebben , en probeer nu en dan eens een ander merk rol ertussen te steken , soms met succes , soms ook niet
vanmorgend heb ik ze nog eens kippenfilets gegeven
dat gaat er ook goed in altijd!

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Lea
Lea
  • 133 berichten

#347 Geplaatst 15 september 2013 - 12:07

Ik heb een pak konijnenvlees gekocht (actie in de winkel 1kg voor 5euro, dat is in feite goedkoper dan de goeie kant en klaar merken?) en daar zat een deel rug in, incl ribben en ruggenmerg. Heb alles met een grote schaar in stukjes gesneden, ging nog vlot eigenlijk. Afwachten of ze het binnenkrijgen.. Die grote botten zoals dijbeen zie ik me inderdaad niet versnijden, die zullen ze gewoon moeten leren afknabbelen.

De kop zat er trouwens ook bij, van dat konijn. Benieuwd hoe ze daar op gaan reageren..

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#348 Geplaatst 18 september 2013 - 15:15

vanmorgend Bibi uitgeprobeerd en 7 vd 10 aten ervan dus dat is een yes ,
dit wil ik dan id toekomst meer bijbestellen kan ik hen naast smorgens ook s avonds extra geven , zo gaan ze mss ook alweer minder brok eten
een vd dagen probeer ik bandit uit ,
duimen maar

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#349 Geplaatst 18 september 2013 - 15:58

hier eten er twee met veel smaak de Bibi beefmix (= rund + kuiken) en Lowie laat het keer op keer links liggen..... hopelijk gaat er de volgende keer de Bibi natuurmix (= rund + schapenhart) er wel bij allemaal in

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#350 Geplaatst 18 september 2013 - 16:10

heb net de overschot vd honden hun rol rund huismerk geprobeerd te geven ,
4 vd 10 hebben ervan gegeten waarvan 1 maar een beetje ,
er is nog over en kan morgenvroeg meegegeven worden ,
niet alle katten kwamen opdagen en 1 van hen wil ik zeker nog proberen of zij de rund ook mag

Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#351 Geplaatst 18 september 2013 - 16:39

in de kvv voor honden zit vaak ook pens in, dit lusten katten meestal niet. Sookie gaat wel eens stieken een beetje pikken als dat van de hond nog op de kast staat, maar zeker niet van alle soorten, meestal niet als er te veel orgaanvlees/pens in zit. Sookie lust tot nu toe bijna alles van kvv voor katten, Lowie en Isabella zijn vrij moeilijk.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#352 Geplaatst 18 september 2013 - 16:44

Bekijk berichtwendyv123, op 18 september 2013 - 16:39, zei:

in de kvv voor honden zit vaak ook pens in, dit lusten katten meestal niet. Sookie gaat wel eens stieken een beetje pikken als dat van de hond nog op de kast staat, maar zeker niet van alle soorten, meestal niet als er te veel orgaanvlees/pens in zit. Sookie lust tot nu toe bijna alles van kvv voor katten, Lowie en Isabella zijn vrij moeilijk.

Kan het zijn dat Lowie en Isabella pas op latere leeftijd KVV zijn beginnen krijgen? Van Sookie weet ik dat ze dat als kitten al meteen bij jou gekregen heeft. :)

Ik heb ook al ontdekt dat het afhangt van het merk of ze een bepaalde smaak al dan niet lusten. Ik heb een kat dat bijna alles eet en eentje dat heel kieskeurig is. De kieskeurige mag normaal geen rund, maar die van HB had ze dan wel opgegeten. :gek:

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#353 Geplaatst 18 september 2013 - 16:51

nee hoor, ik heb ze ook omgezet naar KVV toen ze nog kitten waren.

Bekijk berichtDorothea, op 18 september 2013 - 16:44, zei:

Kan het zijn dat Lowie en Isabella pas op latere leeftijd KVV zijn beginnen krijgen? Van Sookie weet ik dat ze dat als kitten al meteen bij jou gekregen heeft. :)

Ik heb ook al ontdekt dat het afhangt van het merk of ze een bepaalde smaak al dan niet lusten. Ik heb een kat dat bijna alles eet en eentje dat heel kieskeurig is. De kieskeurige mag normaal geen rund, maar die van HB had ze dan wel opgegeten. :gek:

Lowie en Isabella waren ook nog kitten toen ik ze heb omgezet. De eerste weken heb ik ze nog Porta21 en hun brokjes gegeven en toen langzaam omgezet. Ik heb er een week of 3-4 over gedaan want sneller ging niet. Sookie heb ik eerst omgezet naar het natvoer dat ik hier nog had en toen op een paar dagen tijd naar KVV, de wollebollen gingen van het natvoer van Sookie snoepen en zij van hun KVV.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#354 Geplaatst 18 september 2013 - 17:00

Achteraf bekeken had ik misschien iets sneller kunnen omzetten met Lowie en Isabella, maar blijkbaar zijn er wel meer Ragdolls die moeilijke eters zijn.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#355 Geplaatst 18 september 2013 - 17:01

Oh, maar dan heeft het niets met leeftijd of gewoonte te maken. Jammer wel, dat ze niet altijd even goed meewerken, je Ragdolls.
Je ziet, die HTK'tjes zijn zo slecht nog niet. ;)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#356 Geplaatst 18 september 2013 - 17:05

Bekijk berichtDorothea, op 18 september 2013 - 17:01, zei:

Oh, maar dan heeft het niets met leeftijd of gewoonte te maken. Jammer wel, dat ze niet altijd even goed meewerken, je Ragdolls.
Je ziet, die HTK'tjes zijn zo slecht nog niet. ;)

idd :rub: :rub: :rub: :rub: :rub: :rub:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#357 Geplaatst 19 september 2013 - 15:52

Onze katten beginnen steeds makkelijker kvv te eten. Als het konijn is toch. Ik meng er nog wel wat natvoer onder, maar dat kan ik binnenkort laten denk ik :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#358 Geplaatst 19 september 2013 - 16:24

Bekijk berichtTinne, op 19 september 2013 - 15:52, zei:

Onze katten beginnen steeds makkelijker kvv te eten. Als het konijn is toch. Ik meng er nog wel wat natvoer onder, maar dat kan ik binnenkort laten denk ik :)

hoe doe je t dan tine: alleen konijn geven? of ga je dan nadien andere smaken proberen?
en welke kvv?

hier merk ik dat kip toch het makkelijkste gegeten wordt en makreel( van de tinlo)
ik hoop zo dat de Bibi blijft aanslagen hier ,
en carnibest probeer ik een vd dagen ook nog eens uit
ik hoop het zo!
want zo kan ik hopelijk weer bakje minder brok zetten ;-)

hoeveel keer per dag geef je eten?
s morgens en s avonds?

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#359 Geplaatst 19 september 2013 - 16:41

hier willen ze de konijn niet meer.
In het begin was het één van hun favorietjes, maar nu ruiken ze er nog maar aan en draaien hun hoofdje om.
Heb het dan de vorige keer niet besteld en sinds vorige week terug geprobeerd , 1x hebben ze er van gegeten en nu weer moeten ze er niets van weten :8
Nog geprobeerd het te mengen met kip, wat hun favoriete smaak is maar vanaf ik het eronder meng trekken ze hun neusje op en willen ze niet meer eten.

Ik ga dus ook andere merken gaan proberen want nu is het enkel de cattery, natuurlijk en kip van Tinlo die ze eten, en vorige week ook een keer Darf gegeven en daar waren ze wel verzot op, dus dat ga ik in de toekomst ook nog bestellen.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#360 Geplaatst 21 september 2013 - 10:42

gisteren terug een hele lading voor een maand aangeschaft
vanmorgend kregen de katjes tinlo natuur en heb wat kippennekjes uitgelegd ook ,
3 vd 10 hebben in stukjes wat nek binnen!(reiko, Loki en Indira)
andere 3 (Deva-Thaira en Hindou) hebben eraan gelikt, ff wat mee gespeeld
8 vd 10 aten de tinlo op
Die overige 2 : Munay eet niks van kvv
    Iruña  alleen tinlo makreel en kip

Geplaatste afbeelding