Spring naar inhoud

- - - - -

Rauw voer: wat kun je geven/wat is wat?

• Log in om te reageren
367 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#91 Geplaatst 14 september 2010 - 20:29

Muis, kwartel, konijn, kalkoen is te proberen, lamshart gemalen lamsribjes.

Ester is er meer in thuis een menu samen te stellen, ik ben leek ;)

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#92 Geplaatst 14 september 2010 - 20:31

gemalen lamsribjes.  Waar vind je dat ergens?  Gewoon vragen bij de slager?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 14 september 2010 - 20:32

sjintoo zei:

zit er in cottage cheese dan zoveel zout? ER staat niet op de pot hoeveel zout er juist in zit. Ben net eens gaan kijken.

Maar wat zouden jullie haar dan als menu geven? Gelet op het feit dat ze geen rundsvlees en kippenvlees mag hebben? Dan kunnen we dat hier mss eens uitproberen.

Hoelang geef je dit menu al? Zoals Marianna zegt kom je kat inderdaad orgaan en bot tekort. Vooral dat laatste is funest voor een kat. Als een kat geen calcium binnen krijgt gaat je kat calcium uit haar eigen botten ontrekken om tóch zichzelf te kunnen voorzien van calcium. Daardoor krijg je dus botontkalking met alle gevolgen van dien...
Bovendien zitten er veel te weinig voedingsstoffen in hetgeen wat je geeft, ook omdat alles gekookt wordt.

Hoe weet je trouwens dat jouw kat allergisch is voor rund en kip?
Mijn hond, die bij mijn moeder woont, was toen ze brokken kreeg volgens de dierenarts allergisch voor kip. Verse rauwe kip kan ze echter wel prima hebben.

Als je me de leeftijd en het gewicht van je kat geeft wil ik best een menu voor je maken. (wel morgen want ik ga zo afsluiten ;) )

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

sjintoo
sjintoo
  • 487 berichten
  • 2 katten

#94 Geplaatst 14 september 2010 - 20:38