Spring naar inhoud

- - - - -

Toch maar een ren...

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 augustus 2010 - 13:27

Ik was eigenlijk van plan eens professioneel van die schuinopstaande gaasranden rondom mijn schutting te laten plaatsen, zodat Eve maximaal plezier kon hebben in de tuin, zoals ze gewend is, maar ik heb offertes gevraagd en ik kan het dus echt niet betalen (ik zit momenteel in de ziektewet, dus minder inkomsten)!

Momenteel heb ik zelf was gaas geplaats op plekjes waar ze de schutting over kon gaan en nu dat ik dat heb gedaan, gaat ze er ook niet over.

Met mooi weer was Alfie echter met mij in de tuin en ik merk dat hij WEL overal overheen kan klimmen. Alle plekken waar Eve geen zin heeft om te klimmen.

Nu maakte ik mij geen zorgen, want zolang Alfie hier is, heeft hij nooit het kattenluikje begrepen :gek:
De berging is bijv. Eve's prive eetplekje, want er zit een luikje in en Alfie begrijpt het dus niet.
Hij is dus nooit in de tuin, tenzij ik erbij ben.

MAAR vrijdagochtend kwam Alfie Eve van mijn bed jagen en niet veel later hoorde ik gemiauw. Het kwam van buiten (mijn slaapkamer grenst aan de tuinzijde).
En ja hoor, het was Alfie voor het kattenluikje aan de buitenkant die mauwde dat hij erin wilde.
Ik denk dat hij in de de sprint achter Eve er door gegaan is of ik weet het niet.

Hij snapt nog steeds het interne luikje niet, maar ik wil geen risico's nemen!
Hij is eenmaal door het luikje nu gegaan, het kan nog eens. Hij kan WEL ontsnappen in tegenstelling tot Eve. EN hij is NOG niet gecastreerd.

Ik heb het kattenluikje op slot gedaan en de tweede kattenbak ervoor gezet en nu kunnen ze beiden al het hele weekend niet naar buiten

Maar ja, dat is geen oplossing, dus ik ga dan toch maar de oplossing nemen die ik wat minder fijn vindt als de hele tuin, maar ik wel kan betalen en dat is .... de kattenren.

Ik had deze gezien , wat vinden jullie daarvan? Ik dacht aan nummer 2 (240cm lengte x 120cm breedte x hoogte 180 cm). Ik wil wel groter, maar mijn tuin is helaas aan de huiszijde niet zo breed (hij gaat zeg maar als waaier, dus breder achterin).

Zijn de mazen niet te groot? 5 x 10?

Bewerkt door eve, 30 augustus 2010 - 13:40.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 30 augustus 2010 - 15:38

Vooreen kitten lijken de mazen vrij groot, maar voor volwassen poezen moet het lukken volgens mij. Ikzelf zou voor kleinere mazen gaan, maar ik ben dan ook super overbezorgd en denk dat ze overal uit kunnen ontsnappen :oops: :oops:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 31 augustus 2010 - 23:33

Bedankt voor het advies :) Ik heb toch maar even doorgezocht en een iets minder mooie oplossing (aluminium ipv dat zwart gepoedercoate) gevonden die toch maar in een kleinere maas kan (Alfie heeft nl toch nog niet echt een volwassen koppie) en bovendien precies in de afmetingen die bij mij op het huis passen.
Zodra hij binnen is, zal ik foto's plaatsen :dancer:

Bewerkt door eve, 31 augustus 2010 - 23:35.

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 01 september 2010 - 00:59

Super Eve, wat gaan je katjes blij zijn, en jij ook geen zorgen meer, en ik kom gewoon kijken heeee hhahhahaha..
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 01 september 2010 - 07:18

:thumb: :thumb: :thumb:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#6 Geplaatst 01 september 2010 - 11:40

:duim:

Guest_DAmbiorix_*
Guest_DAmbiorix_*

#7 Geplaatst 01 september 2010 - 11:57

Je poezels zullen het heerlijk vinden :duim:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 02 september 2010 - 21:53

:) :)

Hij wordt dinsdagavond in delen gebracht en dan ga ik hem zelf monteren.. ze zeiden dat het echt niet moeilijk was.. hehe ik moet het maar zien, maar ik ga het proberen! *flex*

Bewerkt door eve, 02 september 2010 - 21:53.

Geplaatste afbeelding

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 02 september 2010 - 23:17

het is de komende week goed weer dus dat wordt dan genieten voor de katjes en jou als hij staat!  Good luck met bouwen! :)

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#10 Geplaatst 02 september 2010 - 23:49

Ziet er wel ok uit. Maar de mazen lijken wel groot. Het hangt er een beetje van af hoe groot jouw poes is ...
Onze kitten zouden er zo uit kruipen. Maar de grote katten ???
Hebben ze die niet met een andere maat van mazen ?
Anders kan je nog een draad bijspannen als het nodig mocht blijken.
Veel bouwgenot :heart:

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 september 2010 - 11:44

YvVanRoyen zei:

Ziet er wel ok uit. Maar de mazen lijken wel groot. Het hangt er een beetje van af hoe groot jouw poes is ...
Onze kitten zouden er zo uit kruipen. Maar de grote katten ???
Hebben ze die niet met een andere maat van mazen ?
Anders kan je nog een draad bijspannen als het nodig mocht blijken.
Veel bouwgenot :heart:

Je hebt gelijk, daar maakte ik me toch ook een beetje zorgen om.
Daarom had ik toch maar een andere besteld met andere mazen ;)

Het wordt nu deze

Maar dan op maat gemaakt voor mijn tuin.
Hij wordt ietttts minder breed, maar dan wel 2,10 hoog, dus ik moet met hoogteverschilletjes vooral gaan werken denk ik :)

Hij is wel wat minder mooi, want ik vind zwart toch mooier dan aluminiumzilver kleur, maar ja dit is beter toch voor de poezels.
En als ik het een beetje leuk aankleed, maakt het ook niet uit :)
Geplaatste afbeelding

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 03 september 2010 - 11:47

t07037 zei:

het is de komende week goed weer dus dat wordt dan genieten voor de katjes en jou als hij staat! Good luck met bouwen! :)

Echt? Haha het werd wel tijd ;) Ik was al bang voor weer een stormbui zoals laatst, die straks als ik het hijgend in elkaar heb gezet alles weer omblaast. Nu kan ik helemaal niet wachten, yay! :dancer:

Geplaatste afbeelding

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 07 september 2010 - 10:15

Nou EVE, het spijt mij : vorige week verwachte ze nog goed weer, maar als ik naar buiten kijk:{  Jammer dat je niet in de buurt woont dan had ik mijn regenpak aangedaan om je te helpen!  maar misschien is het morgen beter!
ik duim voor je! :flower:
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 07 september 2010 - 13:34

t07037 zei:

Nou EVE, het spijt mij : vorige week verwachte ze nog goed weer, maar als ik naar buiten kijk:{ Jammer dat je niet in de buurt woont dan had ik mijn regenpak aangedaan om je te helpen! maar misschien is het morgen beter!
ik duim voor je! :flower:

Hahaha awww nou het zij je vergeven ;)

En wie weet met dit gekke weer, wordt het vanavond wel even droog :)

Zo niet, dan weten mijn vriendinnen die mij morgen bezoeken het nog niet, maar heb ik een activiteit gepland muahaha :x
Geplaatste afbeelding

Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#15 Geplaatst 08 september 2010 - 01:39

Succes ermee :d