Spring naar inhoud

- - - - -

Toch maar een ren...

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 08 september 2010 - 12:37

Nou, gisteren is de ren (in panelen) binnengekomen :dancer:

De man zou tussen 17 en 19 komen, maar hij was er al om 16.30.. ik wou dat al mijn pakketjes zo snel gebracht werden ;)

Ik vroeg hem (nogmaals, had het al op voorhand gevraagd):
'Dus ik kan dit makkelijk zelf in elkaar zetten? Ik ben nl niet handig..' .
En hij zei nogmaals, ja hoor, makkelijk!
Toen tilden we de panelen richting de tuin en toen ze daar tegen de muur stonden gaf hij mij een bakje met een dinges voor een boormachine en wat zelfborende schroeven.
En hij zei dat ik de panelen moest klemmen en dan kleine gaatjes moest boren met dat dinges (bit?) in elk paneel en dan de zelfborende schroeven daar in moest doen...
Pfff makkelijk voor iemand zoals hem ja!

:trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance:

Onder makkelijk versta ik: geen boormachine...

Ik weet al niet hoe met zo'n ding om te gaan, ik heb er ook geen zelfs en... aaaaah!!!!

Bah bah bah!

Mijn zusje uit Kalmthout komt nu volgende week donderdag met haar boormachine om het te proberen. Ze werkt bij een soort bouwmarkt en is best handig... en ze heeft een boormachine, dus dat is al een stap verder dan ik ;)

En als dat niet lukt (maar ik hoop op mijn zusjes en mijn creativiteit) moet ik wachten op mijn paps (die was vroeger timmerman), maar die woont nog verder en dat duurt nog langer.

En mijn vriend kan nog geen potje pindakaas openmaken.

Baal wel een beetje dat die man niet gewoon vast die gaatjes erin gemaakt heeft :censored:

Ik ga nu dus maar tot volgende week even bedenken of ik het op een andere manier dan tijdelijk aan elkaar vast kan maken, zodat ik wel vast een beetje kan kijken hoe ik het in kan gaan richten.

Vraagje..... Weet iemand waar je die klemmen kan krijgen?
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 08 september 2010 - 12:50

eve zei:

Nou, gisteren is de ren (in panelen) binnengekomen :dancer:

De man zou tussen 17 en 19 komen, maar hij was er al om 16.30.. ik wou dat al mijn pakketjes zo snel gebracht werden ;)

Ik vroeg hem (nogmaals, had het al op voorhand gevraagd):
'Dus ik kan dit makkelijk zelf in elkaar zetten? Ik ben nl niet handig..' .
En hij zei nogmaals, ja hoor, makkelijk!
Toen tilden we de panelen richting de tuin en toen ze daar tegen de muur stonden gaf hij mij een bakje met een dinges voor een boormachine en wat zelfborende schroeven.
En hij zei dat ik de panelen moest klemmen en dan kleine gaatjes moest boren met dat dinges (bit?) in elk paneel en dan de zelfborende schroeven daar in moest doen...
Pfff makkelijk voor iemand zoals hem ja!

:trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance: :trance:

Onder makkelijk versta ik: geen boormachine...

Ik weet al niet hoe met zo'n ding om te gaan, ik heb er ook geen zelfs en... aaaaah!!!!

Bah bah bah!

Mijn zusje uit Kalmthout komt nu volgende week donderdag met haar boormachine om het te proberen. Ze werkt bij een soort bouwmarkt en is best handig... en ze heeft een boormachine, dus dat is al een stap verder dan ik ;)

En als dat niet lukt (maar ik hoop op mijn zusjes en mijn creativiteit) moet ik wachten op mijn paps (die was vroeger timmerman), maar die woont nog verder en dat duurt nog langer.

En mijn vriend kan nog geen potje pindakaas openmaken.

Baal wel een beetje dat die man niet gewoon vast die gaatjes erin gemaakt heeft :censored:

Ik ga nu dus maar tot volgende week even bedenken of ik het op een andere manier dan tijdelijk aan elkaar vast kan maken, zodat ik wel vast een beetje kan kijken hoe ik het in kan gaan richten.

Vraagje..... Weet iemand waar je die klemmen kan krijgen?

Die klemmen vind je in elke doe het zelf zaak. Gama, brico, hubo, freetime,...
Maar da's ind meer werk voor een man zo'n ren in elkaar plaatsen en dan zeker wanneer je nog zelf de gaten moet boren!! Waar heb je deze kattenren besteld? Wij hebben onze bij kattenrennen besteld en zou binne 2 weken moeten klaar zijn (zijn er al 4weken op aan het wachten) hopelijk (ik dacht het wel) zijn de gaten er wel voor geboord. Wat lastig!!!

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 08 september 2010 - 12:59

Fairness zei:

Die klemmen vind je in elke doe het zelf zaak. Gama, brico, hubo, freetime,...
Maar da's ind meer werk voor een man zo'n ren in elkaar plaatsen en dan zeker wanneer je nog zelf de gaten moet boren!! Waar heb je deze kattenren besteld? Wij hebben onze bij kattenrennen besteld en zou binne 2 weken moeten klaar zijn (zijn er al 4weken op aan het wachten) hopelijk (ik dacht het wel) zijn de gaten er wel voor geboord. Wat lastig!!!

Aaah top thanks! Ga ik daar straks even langs. :)

Ik heb de ren besteld bij Alu Works in Drenthe, NL. Het is maatwerk, maar toch al binnen een week klaar en hij ziet er ook goed uit w.b. kwaliteit.
Ik ben dus wel erg blij ermee, maar ja... ik kan er nog niets mee en dat is frustrerend. :knuppel:

Volgens mij heeft kattenrennen best een goede naam! Dat duurt wel lang, maar ze zullen ook vast meer werk/klanten hebben dan die van mij, die heeft bijv ook geen eigen website, dus ook minder promotie.
Ik denk dat je bij jou dus wel even moet wachten, maar dan zal het vast wel netjes, met gaatjes, afgeleverd worden.
Maar het is wel erg rot voor jullie dat het al zo over tijd is zeg!! :(
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 08 september 2010 - 13:40

eve zei:

Aaah top thanks! Ga ik daar straks even langs. :)

Ik heb de ren besteld bij Alu Works in Drenthe, NL. Het is maatwerk, maar toch al binnen een week klaar en hij ziet er ook goed uit w.b. kwaliteit.
Ik ben dus wel erg blij ermee, maar ja... ik kan er nog niets mee en dat is frustrerend. :knuppel:

Volgens mij heeft kattenrennen best een goede naam! Dat duurt wel lang, maar ze zullen ook vast meer werk/klanten hebben dan die van mij, die heeft bijv ook geen eigen website, dus ook minder promotie.
Ik denk dat je bij jou dus wel even moet wachten, maar dan zal het vast wel netjes, met gaatjes, afgeleverd worden.
Maar het is wel erg rot voor jullie dat het al zo over tijd is zeg!! :(

Moest je niet zover af wonen zou ik zeggen ik stuur men vriend ;) die is echt handig. Wachten is nooit fijn. Zet een fotoke als hij klaar is, ben benieuwd!! Ja die levertijd dat wisten we op voorhand (waren verwittigd) maar we waren gaan kijken in de winkel en waren overtuigd van de kwaliteit. Ze is ook in antraciet vandaar dat het langer duurt denk ik. We hebben er ook (heb ik gisteren nog rap gedaan) een paal met ligplanken bij besteld. Kan niet wachten om ze gaan in te richten!! Ik post zeker fotokes wanneer ze er is ;) . Veel succes verder en als je zus handig is zal het wel lukken. Ik zou er al aan begonnen zijn (ik kan nooit wachten) :) maar ik ben wel gewent om met een boor te werken. Ik doe graag zo'n klussen. Nieuwe kasten in elkaar zetten is ook iets wat ik super graag doe.
Ben benieuwd naar je ren!!

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 08 september 2010 - 13:53

Eve, das balen. Ik snap helemaal dat je gelijk aan de gang wil. Mischien kan je ze met tairibs vastbinden om een indruk te krijgen? Ook te halen bij een bouwmarkt!

nog even geduld anders........ O:)

:hug van ons hier!
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

Guest_fanabe_*
Guest_fanabe_*

#21 Geplaatst 08 september 2010 - 19:30

Wij hebben onze poezenren ook bij kattenrennen besteld, en binnen de week hadden we ze hier afgeleverd. Maar de gaatjes mochten we ook zelf boren, maar is niet erg moeilijk als je natuurlijk een boormachine hebt. Op een paar uurtjes hadden we wel met twee onze kattenren (2op 2 meter) en twee rennen van 2 op 1 meter in mekaar gezet.

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 08 september 2010 - 23:28

Thanks voor de support! :hug:

Ik heb de klemmetjes deze avond na het werk gekocht, die ga ik morgen meteen uitproberen! De tie rips zijn een goed idee! Als die klemmetjes niet voldoende houvast geven zolang, ga ik dat proberen tot ik hem permanent heb staan.

Ik hou jullie op de hoogte!! :paw
Geplaatste afbeelding

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 08 september 2010 - 23:29

eve zei:

Thanks voor de support! :hug:

Ik heb de klemmetjes deze avond na het werk gekocht, die ga ik morgen meteen uitproberen! De tie rips zijn een goed idee! Als die klemmetjes niet voldoende houvast geven zolang, ga ik dat proberen tot ik hem permanent heb staan.

Ik hou jullie op de hoogte!! :paw

Veel succes en fotokes plaatsen hé ;) !

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 08 september 2010 - 23:32

fanabe zei:

Wij hebben onze poezenren ook bij kattenrennen besteld, en binnen de week hadden we ze hier afgeleverd. Maar de gaatjes mochten we ook zelf boren, maar is niet erg moeilijk als je natuurlijk een boormachine hebt. Op een paar uurtjes hadden we wel met twee onze kattenren (2op 2 meter) en twee rennen van 2 op 1 meter in mekaar gezet.

We hebben ze in drukke periode (zomer) besteld en dan nog op maat (geen standaard panelen) en in andere kleur (antraciet) vandaar de langere levertijd. De standaard panelen hebben ze ind steeds in stock staan (hebben die zien staan in de winkel) maar die zijn maar 2m hoog en onze ren wordt 2.5m hoog zodat ze over onze schuifraam past. En ben je tevreden van de ren?

Guest_fanabe_*
Guest_fanabe_*

#25 Geplaatst 09 september 2010 - 10:46

Wij zijn er heel tevreden mee, en onze poezen zijn er niet uit te krijgen. We hebben er wel van die rubberen stopjes onder gezet zodat het water er onder door kan lopen (onze ren is dus niet regenproof, omdat ze naderhand onder de afkapping komt te staan). Nu zijn we bezig met het omtoveren van een boomstronk tot buitenkrabpaal voor onze schatten.

Bewerkt door fanabe, 09 september 2010 - 10:47.

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 09 september 2010 - 10:52

fanabe zei:

Wij zijn er heel tevreden mee, en onze poezen zijn er niet uit te krijgen. We hebben er wel van die rubberen stopjes onder gezet zodat het water er onder door kan lopen (onze ren is dus niet regenproof, omdat ze naderhand onder de afkapping komt te staan). Nu zijn we bezig met het omtoveren van een boomstronk tot buitenkrabpaal voor onze schatten.

Ja we zijn ook van plan ze wat hoger te zetten zodat het makkelijk is om te kuisen. Voorlopig hebben we nog geen dak besteld want we zitten nu al over de 700eur maar da's voor begin volgend jaar ofzo dan zoeken we er zelf een degelijke oplossing voor. Een paal hebben we bijbesteld ginder dat was 60eur extra, heeft 3 ligplanken en mag zomer en winter buiten. Vond die prijs wel schappelijk. Een boomstronk is ook wel mooi! Kan niet wachten tot ze er staat. Ben zeker dat de poezen super blij gaan zijn! En ik ook zo kan ik op men gemakje binnen kuisen en kan ik ze voortaan buiten borstelen ;) .

Guest_fanabe_*
Guest_fanabe_*

#27 Geplaatst 09 september 2010 - 11:37

buiten borstelen zal niet nodig zijn, na hun ontbijt, willen ze hier zo snel mogelijk naar buiten. :LOL:

Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 09 september 2010 - 11:42

fanabe zei:

buiten borstelen zal niet nodig zijn, na hun ontbijt, willen ze hier zo snel mogelijk naar buiten. :LOL:

:ha :ha :ha bedoel niet dat ik ze naar buiten ga moeten borstelen. Ik bedoel dat ik ze buiten ga kunnen borstelen (hun vacht ;) ) :LOL: .

Bewerkt door Fairness, 09 september 2010 - 11:42.
Reden van bewerken: typfout ;)

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 09 september 2010 - 20:18

Nee, je zal ze eerder naar binen moeten borstel! die willen niet meer weg! :p
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

eve
eve
  • 1.368 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 10 september 2010 - 12:19

Hij staat! ... sort of ;)

Ik heb de klemmen gevonden bij de bouwmarkt en die werken heel goed, maar de beste tip was wel van Tonnie mbt de tie wraps! Ik heb een paar goede dikke gekocht en nu staat het nog ontzettend sterk ook :dancer:
Ik ga het natuurlijk nog volgende week met mijn zusje boren en in elkaar zetten zoals het hoort (het staat nu ook totaal niet waterpas hehe..), maar ik durf ze nu onder toezicht wel al erin te laten.

Alfie vond het fantastisch! Hij ging meteen in het hangmandje liggen en om hem heen kijken. Hij deed ook geen poging om te zoeken hoe hij eruit kon komen... en dat is heel wat voor die kwajongen ;)

Eve was wel een beetje geirriteerd, want zij is gewend in de hele tuin te komen. Ze zat op de krabpaal en keek om haar heen en mauwde op een klagelijk grommende manier, alsof ze wilde zeggen ' Eerst zet je zo'n peuter in MIJN huis en nu plaats je me ook nog eens in een gevangenis' .
Ik heb haar vandaag nog voor een laatste keer naar buiten gelaten in de tuin zodat ze afscheid kan nemen ;) , maar helaas voor Madam: De ren zal het blijven!

Ik had het uiteindelijk pas 's avonds redelijk goed staan en al mijn foto's zijn te donker, dus die houden jullie van me tegoed voor vanmiddag :)

:dancer:
Geplaatste afbeelding