Spring naar inhoud

- - - - -

Hond adopteren

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.812 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 30 augustus 2010 - 17:41

Hallo iedereen,

Ik zou graag een hondje willen adopteren dat zou kunnen aarden in een appartement en waarmee mijn kittens overweg kunnen natuurlijk. Ik heb een hondje gevonden, maar het bevindt zich in Spanje. Onmogelijk dus om te testen of het met mijn kittens overweg kan en zij met hem. Nu denk ik erover na om toch maar een rashond te kopen omdat ik dan op zen minst kan voortgaan op raskenmerken en ze kennis kan laten maken met elkaar alvorens te beslissen. Ik zou ook graag een hond uit het asiel halen, maar eerdere bezoeken hebben mij geleerd dat het hier meestal over grote honden gaat, of honden die veel beweging nodig hebben (pointers ed). We wonen in een appartement op de derde verdieping. Ik moet de hond dus kunnen optillen, trappen zijn immers slecht voor het dier. Iemand raad? :d

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#2 Geplaatst 30 augustus 2010 - 17:43

Goh ik zou zelf dan kijken naar herplaatsers die zich nog bij mensen thuis bevinden en op proef die hond even bij je houden. Overeenkomen dat als het niet gaat hij teruggaat en als het wel gaat dat hij blijft.

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#3 Geplaatst 30 augustus 2010 - 17:45

Kijk eens op rescue sites van de rassen die jij zou willen adopteren. Moet mogelijk zijn de hond bij jou thuis te testen op reactie naar de kiitens/katten.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.812 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 30 augustus 2010 - 18:00

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald ras, mijn lievelingsrad bijvoorbeeld is een stafford, maar die is te groot om trappen op te dragen. Daarom zou ik een kleine hond willen. Ook wil ik zeker weten dat mijn man geen allergische reacties vertoont op de hond dus ik zou de hond inderdaad eerst op 'proef' moeten kunnen krijgen.

tijgertje75
tijgertje75
  • 3.231 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 30 augustus 2010 - 18:02

ben ooit zelf op een website terechtgekomen waar echt bij staat of ze met kinderen en katten overweg kunnen en of ze op appartement kunnen of niet

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#6 Geplaatst 30 augustus 2010 - 18:35

Voor Staffies geldt hetzelfde als voor ander middelgrote rassen, in de groei geen trappen laten lopen eenmaal uitgegroeid mogen ze wel trappen lopen tenzij er problemen met de gewrichten zijn of de trap te glad is.

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#7 Geplaatst 30 augustus 2010 - 18:38

Je kan eens een kijkje nemen op  VZW ANIMAL TRUST - HONDENASIEL & PAARDENMANEGE - MELLE !  daar hebben ze herplaatsertjes Zowel groot als klein en als je op meer info klikt krijg je de volledige achtergrond van de hondjes.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 30 augustus 2010 - 18:40

Via diverse rasverenigingen kun je vaak herplaatsers vinden, misschien is dat wel een optie.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#9 Geplaatst 30 augustus 2010 - 18:59

Een chihuahua!!!

Ik ken een hele goeie fokker van superlieve chihuahua's in Turnhout, kan je het nummer wel geven als je wil?

De mijne gaat heel goed samen met de kat, super om te zien!

Maar tis wel een nadeel als je geen tuin hebt dat je die elke dag moet uitlaten hoor, daar zou ik toch goed over nadenken...ook in de winter als het giet en sneeuwt!! :trance:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.812 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 31 augustus 2010 - 08:14

Chihuahua's hebben geen goed karakter om bij ons in te passen --> grote honden in een klein lichaampje e ;)

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#11 Geplaatst 31 augustus 2010 - 09:07

weet niet of je de engelse staff ook leuk vind, die zijn een heel stuk kleiner als de american staffordshire terrier. wij verwachten begin volgend jaaar een nestje. je mag altijd contact met me opnemen en geloof me staffies en katten gaan prima, heb een staff en een pitbull en gaat super hier (lees katten zijn de baas haha) amy is maar 13 kilo dus best klein, met een schoft van 38 cm. goed handelbaar dus.
pb me maar als je interesse hebt, of info wilt, weet best nog wat van t ras :d

Bewerkt door azime, 31 augustus 2010 - 09:08.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 01 september 2010 - 07:38

Dierenasiel der Belgische dierenasielen, Community voor huisdieren Pets.be | Uniting pets and people
Kijk hier eens, staan alle dieren op van asielen over heel belgie.
Er staat bij of ze met katten en kinderen kunnen, weet natuurlijk niet
in hoeverre dit klopt eh..
Succes!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 01 september 2010 - 16:23

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#14 Geplaatst 01 september 2010 - 16:53

Thundernimf zei:

Ik heb geen voorkeur voor een bepaald ras, mijn lievelingsrad bijvoorbeeld is een stafford, maar die is te groot om trappen op te dragen. Daarom zou ik een kleine hond willen. Ook wil ik zeker weten dat mijn man geen allergische reacties vertoont op de hond dus ik zou de hond inderdaad eerst op 'proef' moeten kunnen krijgen.

een stafford zou ik toch niet op een appartement houden hoor... die heeft veel beweging en zeker een tuintje nodig vind ik persoonlijk. De meeste honden eigenlijk....

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#15 Geplaatst 01 september 2010 - 17:42

crazy_catlady zei:

een stafford zou ik toch niet op een appartement houden hoor... die heeft veel beweging en zeker een tuintje nodig vind ik persoonlijk. De meeste honden eigenlijk....

ken genoeg mensen die in een flatje wonen met staffs, zelfs meerdere hebben. t kan echt best, mist je ze genoeg beweging geeft, maar daar ben je niet perse een eigen tuin voor nodig, t is maar wat je zelf wilt..