Spring naar inhoud

- - - - -

Hond adopteren

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 01 september 2010 - 19:46

Amelie zei:

Dierenasiel der Belgische dierenasielen, Community voor huisdieren Pets.be | Uniting pets and people
Kijk hier eens, staan alle dieren op van asielen over heel belgie.
Er staat bij of ze met katten en kinderen kunnen, weet natuurlijk niet
in hoeverre dit klopt eh..
Succes!

Ik ken die site al door en door ;) Daar staan Trixie en Bongo trouwens ook op, de hondjes waarin ik ben geïnteresseerd, maar die in Spanje/Turkije verblijven. :d Ik denk wel dat de informatie klopt. Ze weten ook dat als ze zeggen dat een hond met kinderen om kan en dat eigenlijk niet zo is, toch naar het asiel wordt gebracht.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 01 september 2010 - 19:52

crazy_catlady zei:

een stafford zou ik toch niet op een appartement houden hoor... die heeft veel beweging en zeker een tuintje nodig vind ik persoonlijk. De meeste honden eigenlijk....

Een stafford is één van de rassen die wordt aangeraden op een appartement (van de grotere honden he). Ik persoonlijk wil geen grote hond op het appartement omdat ik vind dat het dier te weinig plaats heeft, zelfs met elke dag zijn wandeling(en). Iemand die heel de dag thuis is, kan in mijn opinie hond nemen wat hij belieft mits hij er heel de dag ook mee gaat wandelen.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 01 september 2010 - 19:57

Start

Hier worden alle beestjes goed opgevolgd. En ze zullen je niet wijsmaken dat de hond op een appartement kan, om er vanaf te zijn. Ze geven de hond mee met een gepaste eigenaar, anders niet. Je moet alles maar eens bekijken. Er staat bij of ze binnen en buiten kunnen, hoe actief ze zijn, hoe ze reageren op mensen, dieren, kinderen enz enz. ;)

Veel succes :flower:

Geplaatste afbeelding

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#19 Geplaatst 01 september 2010 - 19:58

Wij zijn (m'n ouders en ik) zaterdag een franse bulldog gaan ophalen bij dieren zonder dak, daar zitten verschillende rassen, maar vermoed wel dat dit in ellk asiel is

In ieder geval veel succes bij het zoeken

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#20 Geplaatst 01 september 2010 - 20:20

Thundernimf zei:

Chihuahua's hebben geen goed karakter om bij ons in te passen --> grote honden in een klein lichaampje e ;)

hm,ja de mijne is nogal a-typisch moet ik zeggen...

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 01 september 2010 - 20:23

Zou ik onze katten meenemen naar het asiel (moesten we gaan kijken) of zou ik  dat laten (honden die er niet tegen kunnen en dergelijke)? Ik weet immers niet hoe onze kittens reageren op een hond. (Bij de dierenarts tonen ze interesse naar honden, maar dan zitten ze in hun bench)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 01 september 2010 - 20:23

sneeuwwitje zei:

hm,ja de mijne is nogal a-typisch moet ik zeggen...

Is het echt een prutske? :p

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#23 Geplaatst 01 september 2010 - 20:27

Thundernimf zei:

Zou ik onze katten meenemen naar het asiel (moesten we gaan kijken) of zou ik  dat laten (honden die er niet tegen kunnen en dergelijke)? Ik weet immers niet hoe onze kittens reageren op een hond. (Bij de dierenarts tonen ze interesse naar honden, maar dan zitten ze in hun bench)

Nee de hond moet bij jouw thuis zijn om te zien wat de reactie is

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 01 september 2010 - 20:42

Zou ik de kittens dan nog kunnen leren om met de hond om te gaan? Het klinkt belachelijk, maar ik wil de hond geen valse hoop geven. Ik denk niet dat ze aggresief zullen zijn. Ze reageren zoals eerder gezegd nieuwsgierig, maar absoluut niet vijandig tegenover honden bij de dierenarts. Mijn schoonbroer heeft wel honden, maar die vertrouw ik niet met mijn katten om te testen of ze met honden omkunnen.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#25 Geplaatst 01 september 2010 - 20:45

Mijn Tara, Ceylan, Aisha, Calixa en Calista kenden geen hond een leerden hier Inca (rottweiler) kennen om vriendjes te worden ;)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.791 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 01 september 2010 - 20:49

Dat lijkt me al een goed teken :d Dan zit ik alleen nog met het dilemma dat de hondjes waar ik stiekem toch verliefd op ben geworden in het buitenland zitten :( Dus er is geen enkele manier om te testen hoe we op elkaar reageren zonder een verplaatsing. Maar goed, in Belgie zitten natuurlijk ook veel honden in het asiel :)