Spring naar inhoud

- - - - -

hoeveel katten ?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 31 augustus 2010 - 10:48

@ YvanRoyen: zoals je ziet heb ik een aantal berichten verwijderd. Ik wil je er graag op wijzen dat het copy-pasten van reacties op andere fora niet gepast is, noch toegestaan. Zonder bronvermelding is dit plagiaat, dit kan bestraft worden.

Bewerkt door Jess, 31 augustus 2010 - 10:48.

Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 31 augustus 2010 - 10:48

http://www.gaia.be/ned/SLP.pdf

Jana_23
Jana_23
  • 3.352 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 31 augustus 2010 - 10:52

YvVanRoyen zei:

@ Sihirci : dank je wel. Het is net omdat ik geen "objectieve" info vind dat ik de vraag stelde.
Ben ondertussen een stukje verder ...
@ Jana : klopt wat je zegt, heb omtrent honden in de gemeentelijke verordeningen voor ons "dorp" hier een besluit gevonden. Ook in Sint-Niklaas 7. Navraag bij de politie : men "dacht" dat dit voor elke gewervelde zou opgaan. (blijkbaar had die agente nog iets onthouden uit haar schooltijd.
Lol.) Raar want dan zou je bv ook maar 7 kippen mogen houden of ... Voor meer info moest ik het stadsbestuur aanschrijven.
@ Wea : we zullen de bouwplannen hier nog eens wat verder onder de loep nemen LOL
Bedankt. Waar heb je dit getal (49) gehaald ? Dat geeft hoop ... op gezins-uitbreiding ... :heart:

Ik denk eigenlijk dat niet zo zeer het aantal van belang is. Zolang dat je ervoor zorgt dat er niemand overlast heeft van je dieren kan je volgens mij niet echt problemen krijgen, ze gaan niet zomaar aan je deur staan. Ze komen pas kijken na een klacht. Natuurlijk hangt dat veel af van de verdraagzaamheid van de buren :d Maar als de politie zelfs niets weet van een maximum hoeveelheid katten denk ik niet dat er zo iets in het wetboek staat.

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#19 Geplaatst 31 augustus 2010 - 11:37

Jana_23 zei:

Ik denk eigenlijk dat niet zo zeer het aantal van belang is. Zolang dat je ervoor zorgt dat er niemand overlast heeft van je dieren kan je volgens mij niet echt problemen krijgen, ze gaan niet zomaar aan je deur staan. Ze komen pas kijken na een klacht. Natuurlijk hangt dat veel af van de verdraagzaamheid van de buren :d Maar als de politie zelfs niets weet van een maximum hoeveelheid katten denk ik niet dat er zo iets in het wetboek staat.

dat moet ergens in de vlarem wetgeving staan dat je vanaf 50 katten een vergunning nodig hebt. maar ik heb dat zinnetje nog niet gevonden. een echt kluwen is die wetgeving zeg!!!!

Jana_23
Jana_23
  • 3.352 berichten
  • 6 katten

#20 Geplaatst 31 augustus 2010 - 12:17

wea zei:

dat moet ergens in de vlarem wetgeving staan dat je vanaf 50 katten een vergunning nodig hebt. maar ik heb dat zinnetje nog niet gevonden. een echt kluwen is die wetgeving zeg!!!!

Nog veel succes met zoeken dan!! :LOL:

Geplaatste afbeelding

_ *Cats Leave Paw Prints On Our Hearts* _

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#21 Geplaatst 31 augustus 2010 - 14:56

@ wea : een kluwen, zeg dat wel ! Waarom dacht je dat ik het opzoeken opgaf en de vraag op kattensite heb gegooid ??? ik kreeg er een punthoofd van. er zijn zoveel wetteksten, kb, mb, ... met betrekking op dieren/katten dat het bijna onbegonnen werk is.
Vlarem, zal straks eens in die teksten gaan snuffelen. Goeie indicatie ... dank je wel ! :heart:

wea
wea
  • 6.108 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 31 augustus 2010 - 16:04

YvVanRoyen zei:

@ wea : een kluwen, zeg dat wel ! Waarom dacht je dat ik het opzoeken opgaf en de vraag op kattensite heb gegooid ??? ik kreeg er een punthoofd van. er zijn zoveel wetteksten, kb, mb, ... met betrekking op dieren/katten dat het bijna onbegonnen werk is.
Vlarem, zal straks eens in die teksten gaan snuffelen. Goeie indicatie ... dank je wel ! :heart:

katten horen volgens vlarem bij de definitie inheemse kleine zoogdieren. veel succes. laat me weten als je het gevonden hebt. wil ook we lweten waar dat precies staat.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 31 augustus 2010 - 16:20

Goh eerlijk??? Hier had ik nog nooit bij stilgestaan. Als ik graag 10 katten heb, er ruimte voor heb, er geld voor heb, alle dieren geef wat ik 2 katten kan geven, waarom zou ik het dan laten?
Als anderen er geen last van hebben???

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 31 augustus 2010 - 17:19

Interessant!
Weet er ook niks van maar idd als je meerdere katten (dieren) hebt en je verzorgt ze.
Wat is dan het probleem?
Maar ik weet wel (na navraag bij advocaat) is als een buur overlast heeft van je dieren (ongeacht het aantal) de eigenaar van de dieren meestal de zaak verliest!

Bewerkt door sisi, 31 augustus 2010 - 17:20.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#25 Geplaatst 31 augustus 2010 - 17:22

sisi zei:

Interessant!
Weet er ook niks van maar idd als je meerdere katten (dieren) hebt en je verzorgt ze.
Wat is dan het probleem?
Maar ik weet wel (na navraag bij advocaat) is als een buur overlast heeft van je dieren (ongeacht het aantal) de eigenaar van de dieren meestal de zaak verliest!

Klopt is ook zo in Nederland.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#26 Geplaatst 01 september 2010 - 11:32

Hier in België is anders een zaak geweest met mensen die 2 poezen hadden en de buurvrouw die klaagde vanwege overlast omdat de poezen ook bij haar in de tuin kwamen. Men heeft toen gezegd: de kat is een vrij dier en twee poezen zijn nauwelijks overlast, er staan kattenbakken binnen en buiten bij de eigenaar en de katten mogen 's nachts niet buiten. De katten mochten dus rustig buiten blijven gaan en de buurvrouw had geen poot om op te staan.

Tging natuurlijk wel maar om 2 katten ;)

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#27 Geplaatst 01 september 2010 - 20:48

Ergens heb ik ooit eens gehoord of gelezen ('t is al een hele tijd geleden) dat je zonder milieuvergunning tot 50 katten mag hebben. Alé ja ... vanaf 50 dieren heb je zo'n vergunning nodig.
Ik weet als hobbyfokker (wettelijk occasionele fokker) dat je tot 10 open poezne mag hebben. Over het aantal kater wordt niet gesproken dys bij wijze van spreken mag je ...tig katers hebben.

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#28 Geplaatst 01 september 2010 - 21:34

@ Vosse : inderdaad maar 2 ... wij zitten er hier met 9. Geen enkele kat gaat buiten.
We hebben in het verleden een aantal problemen gekend met een buur.
Katten en honden vergiftigd in de buurt, dieren in stroppen geraakten, onze Max die op een bepaald moment naar huis kwam met twee .22 kogels in zijn bil. Politie-onderzoek ja, maar onvoldoende bewijzen. Alleen iedereen heeft een vrij vaag vermoeden wie het is.
Wij denken er aan om een kattenren te bouwen, zodat de beestjes een uitloop zouden hebben.
Vandaar onze angst ! Vergiftigd vlees in de kooi gooien. Klachten overlast (geluid of stank bv)
En dat terwijl hij vogels kweekt en zelf een uitgebreide milieuvergunning daartoe heeft moeten aanvragen. Ondanks dat er toch wel af en toe overlast is, hebben wij nooit gereageerd.
Sinds die man in pensioen is klaagt hij overal over.
Voor wij met andere woorden de kattenren bouwen, moeten we eerst goed uitpluizen welke de gevolgen en reglementeringen zijn.
Vanaf dec 2010 is geen bouwvergunning meer nodig voor het opzetten van de betrokken kooi, omdat we binnen de bepaalde m² blijven.
Maar ... :heart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#29 Geplaatst 02 september 2010 - 10:49

Ja ik heb daar chance mee... Alle mensen hier zijn kattenliefhebbers. Zwartje kan bij zowat heel de straat gaan knuffelen :ha Maar ik denk niet dat ze nog zo lief zouden zijn als ik er 9 had en die los zou laten lopen. Dat is gewoon te veel voor de buurt, daar moet je rekening mee houden. In een ren is weer wat anders natuurlijk.

Guest_xTinkerbellx_*
Guest_xTinkerbellx_*

#30 Geplaatst 03 september 2010 - 01:27

Interessant om te lezen :)